09:orna del 3

Vi hade en liten down period på 2-3 veckor i somras vet inte om han hade åkt på något virus då vi precis fått in en ny häst i stallet eller om det kan ha varit att han växte men han var väldigt loj och trött. Det försvann dock fort och han är sitt vanliga jag igen.
Har bara tävlat 110 nu de senaste 2 tävlingarna då jag varit bortrest så det blev ett tävlingsuppehåll på lite mer än en månad. Det jag jobbar på nu med honom är galoppen, han är stor och måste bli lite kvickare.
3 felfria starter den senaste veckan är jag dock nöjd med.
Blandade bilder från denna veckan






 
Fina ni är @manhattan_2006! Är det inte svårt att rida ihop hela hästen för dig? Utgår från att du är liten snarare än att Celebrity är 185 ;) Jag kan tycka att jag motarbetat min ridning lite som köpt en 170häst, det blir liksom så mycket häst. Mycket behagligare på Juno!

Här blir inte mycket filmat, däremot tänkte jag fota när hon bockade omkring i hagen idag. Såklart blev det inget sånt tjusigt när kameran kom fram. Då var det maten som gällde.
wnd3.png
 
Hejsan länge sen ;) jag har blivit mkt dålig på att uppdatera här . Men Java går som en klocka. Hon var lite knackig en sväng och då fick hon vila en dryg vecka. Och det gjorde susen. Hon tävlar och har plockat in lite placeringar på bra % . I morgon ska vi debutera Msv vilket kommer bli mycket spännande :)
 
@Anyo Kollade era resultat och dom är verkligen kanon i LB. Men har ni verkligen bara gjort tre starter i LA, och varför då så bråttom upp i Msv?

Juno har skrämt slag på ett barn idag. Hon red samtidigt som jag skulle tömköra. Juno visade tjusiga konster ovan mark kombinerat med balanstrav och drakblås:D. Barnet red därifrån:p. (Ja ja, jag kunde haft en massa hänsyn till barnet men vi står i samma stall och jag pratatde med henne efteråt och hon hade bara tänkt att rida en kortis.)

Hursomhelst varvade han ner och gick faktiskt riktigt bra sen:). Måste tömköra mer!
 
@Bluefish tack! jag är rätt kort ja 158. Jag har bara haft hästar på minst 170 de senaste 8 åren så jag är nog så van att jag inte tycker det är några problem. Jag hoppas dock att han vuxit färdigt nu för det känns som han är närmare 175 snart.
Ditt sto har så himla läcker färg, mycket har hänt på den tiden du haft henne, jättesnygg.
 
@Anyo Kollade era resultat och dom är verkligen kanon i LB. Men har ni verkligen bara gjort tre starter i LA, och varför då så bråttom upp i Msv?

Bråttom ? nej det tycker jag inte. Jag vill prova mig fram helt enkelt :) . Tycker inte msv c är något mer speciellt än LA, mer än att det händer lite mer och är ett rent generellt roligt program att rida. :laugh:
 
@Anyo Nja, jag tycker det är rätt stor skillnad på att rida LA och MsvC. I synnerhet i jämförelse med LA1 som mest är ett LB-program med skänkelvikningar.
 
@Anyo Jo C1an är ganska lik A3an. De stora skillnaderna är kraven på form och samling, skolorna, betygen på övergångarna, enkla bytena och svårare väg i den förvända. Jag tycker själv att LA känns mycket lättare att rida efter några starter i MsvC. Men det är förstås individuellt:).
 
@Bluefish tack! jag är rätt kort ja 158. Jag har bara haft hästar på minst 170 de senaste 8 åren så jag är nog så van att jag inte tycker det är några problem. Jag hoppas dock att han vuxit färdigt nu för det känns som han är närmare 175 snart.
Ditt sto har så himla läcker färg, mycket har hänt på den tiden du haft henne, jättesnygg.

Såå orättvist ;) min Cellestial är ju typ 163 och jag är 170 så han får gärna växa lite till !! Jag är ju van att ha hästar på runt 170 så min känns som en ponny. Men han är ju bara 4 år så förhoppningsvis växer han lite till! Men han hade ju passat dig perfekt i storlek haha

1555421_10152759366136797_1716303469729329675_n.jpg




Sorry för våldgästning från -10 tråden, kommer icke hända igen ;) Men kul att se hur aveln slår.. min hästs bröder är ju betydligt större, vet inte hur Cellestial lämnar i storlek.
 
@Fiorano Ja självklart på de kan jag hålla med dig om :) Formen just nu är ju hennes svagaste punkt men har blivit betydligt bättre. Och tack så mycket :)
KL
Ja debuten idag tycker jag gick som smör :) Hade ett bra flyt i hela programmet dock lite vikt näsa i andra omgången på skolorna, ett litet trav inslag på sista enkla bytet "matte som safade för mkt" och lite missförstånd i ryggningen där hon började med ett steg fram annars toppen. Galoppen har blivit så mycket bättre på henne vilken kommer synas på filmen som jag lägger ut senare.
Vi fick tom godkänd %

10696367_10152415070918753_462970790630176308_n.jpg
 
Remii gick igenom besiktningen utan problem och köpet osv ska ske på fredag troligtvis, känns toppen bra och hon är verkligen helt kär i hästen så jag tror det kommer gå super bra ^^
 
Tråkigt att du blir utan 09a @MattiZ , men skönt att kunna fokusera på övriga. Det sliter oerhört att ha en häst till salu en längre tid, åtminstone på mig.

Imorgon ska jag boka tid för återbesök, nu är såret läkt! Kvar återstår bara ett centimeterlångt, 5mm brett ärr. Det kunde jag aldrig tro, trodde det skulle bli en väldigt fult ärr, men det här syns inte om man inte letar i pälsen. Mätte henne till 171 idag också. Det räcker så, får ge ett underskott av protein i vinter ;)
 
@Bluefish ja visst sliter det! Det suger massor energi att behöva dras med en häst som man inte vill ha kvar. Speciellt med att hålla den i kondition helatiden för att få den såld samtidigt som hästen för mig bara sög energi och det är först nu jag tycker det är roligt att rida min 11.a igen :) så allt känns bra med nya ägaren och jag hoppas att resten av affären går smidigt ^^
 
@fio ja din växer säkert lite till:) Ser fin ut och fina framben;) just frambenstekniken verkar han nedärva väldigt bra på de avkommor som jag sett.
Har sett både stort och smått så han verkar lämna ganska olika...
 
Blåfisken filmade mig och Juno idag när jag provade en sadel. Modellen på sadeln vet jag att den passar (Amerigo Alto) men tyvärr har denna långa kåpor som inte passar mina pygmében:(.

 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
611
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 274
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 289
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp