09:orna del 3

Enda gången Galishimo lyfter på fossingarna är över cavalettin :D

_DSC0114.JPG
 
@Murray jag bor i Skellefteå... 70 mil norr om Uppsala. :arghh:

Men jag har faktiskt jobbat som psykiatrisamordnare i Östhammar och i Enköping i flera år så jag känner till området. Jag red även en kompis fälttävlanshäst, när hästen var 4 år och stod i Gimo. Hästen hette Discovery "Vera" och borde vara ca 10 år nu, jag tror hon tävlas fortfarande men inte med så häpnadsväckande resultat... Men jättefin häst.

Så det kan hända att jag är i området och hälsar på gamla kollegor... då kanske jag kommer och beundrar din stjärna. Skulle vara kul att se honom live!! :love:
 
Galishimo har förresten provat körutrustning för första gången i veckan. Han var helnöjd med sitt nya uppdrag. Jag trodde verkligen att han skulle reagera mer över svanskappan och lokselen... men nej då... :D

Nu ska han få dra lite "skrammel" och kanske ett däck under vintern och så ska jag testa att köra in honom till våren!

Namnl%25C3%25B6s3.jpg
 
Åh skulle vilja prova det med Java också :) Skulle va roligt att köra in henne någon gång :)

Vi sliter och sliter... Eller ja... haha.. Vi provade hackamore igår. Köpte ett igår för hon får ett konstigt skav längre upp från mungipan inget allvarligt men det syns liiite. Kanske jag som bara är pjoskig. . Har försökt luska fram vart det kommer från om det är bettet som skaver eller att det nyper från nosgrimman men icke. Smörjer som en tok men hon och även den andra hästen verkar extremt känsliga i skinnet just nu. Därför provar vi hack och varvar med nu. Och hjälp vad svårt att rida på :nailbiting: Jag har aldrig ridit på det förut. Men bara vi hittade rätt så gick det mkt bra. Och nyttigt för nu fick jag lära mig använda benen ännu mer :)
I morgon åker vi till Gyttorp och rider LA:3 och Msv C:1 . :up:
 
Åh skulle vilja prova det med Java också :) Skulle va roligt att köra in henne någon gång :)

Vi sliter och sliter... Eller ja... haha.. Vi provade hackamore igår. Köpte ett igår för hon får ett konstigt skav längre upp från mungipan inget allvarligt men det syns liiite. Kanske jag som bara är pjoskig. . Har försökt luska fram vart det kommer från om det är bettet som skaver eller att det nyper från nosgrimman men icke. Smörjer som en tok men hon och även den andra hästen verkar extremt känsliga i skinnet just nu. Därför provar vi hack och varvar med nu. Och hjälp vad svårt att rida på :nailbiting: Jag har aldrig ridit på det förut. Men bara vi hittade rätt så gick det mkt bra. Och nyttigt för nu fick jag lära mig använda benen ännu mer :)
I morgon åker vi till Gyttorp och rider LA:3 och Msv C:1 . :up:

Msv C:1... helt otroligt att ni kommit så långt!!! På en sexåring!! :o Får man skicka en liten arab för tillridning på posten?! ;)

Jag tränar vidare med att hoppa små kryss med Galishimo och han blir bara mer och mer avslappnad, men han har väldigt lätt att få lite panik när bakhovarna tar i bommarna. Det där "klonk"et är tydligen ( fortfarande ) dödligt farligt. Men han har blivit bättre och bättre!

11800366_10207097951757421_3712852997327995816_n.jpg
 
Helt otroligt, undrar var ni kommer att sluta med tanke på att ni förmodligen kan fortsätta träna i tio år till... minst... :o
Jag siktar ju långt och har alltid gjort med har inte haft rätta materialet för ens nu med Java . Hon rör sig bra lär sig fort och vill jobba samt är trygg och stabil både hemma och ute på tävling . Vi har lärt oss otroligt mycket tillsammans vilket är jätte roligt :) men vi siktar på långsiktliga målet som är st Georg om ca 3 år :) sen har vi ju små delmål såklart !
 
Idag startade jag och killen en (första starten för iår) Msv:c1 ja vad ska man säga... Idag var det vita dressyrstaket som kan äta bruna hästar på banan :devil: Vissa saker gjorde han dock bra, där fick dock lite dåligt betalt. Han drog till ett fint byte också, som inte ingår i programmet dock hahaha! Men på´t igen imorgon kör vi en LA:3, så får vi väl se om staket äter bruna hästar då också...! :bow:
 
Idag startade jag och killen en (första starten för iår) Msv:c1 ja vad ska man säga... Idag var det vita dressyrstaket som kan äta bruna hästar på banan :devil: Vissa saker gjorde han dock bra, där fick dock lite dåligt betalt. Han drog till ett fint byte också, som inte ingår i programmet dock hahaha! Men på´t igen imorgon kör vi en LA:3, så får vi väl se om staket äter bruna hästar då också...! :bow:

Skulle du inte vart med i Gyttorp igår ? Tyckte jag såg ditt namn i startlistan :)

Java dansade i LA:3 igår och tog hem segern på fina %. Hade jag inte slarvat i halterna så hade vi nog spräckt 70 igår. Hon var så himla fin jag bara njöt i hela programmet . Och sen vad det Msv C där bjöds det på allt från 4:or till 8:or där de grövsta missarna var ett fint byte och en felfattning, ryttarslarv. Annars jätte duktig lite svaga öppnor. De funkar jätte bra på träning men de måste funka på tävling också. Vet inte vad jag gör för fel riktigt jag slutar liksom rida. Men trots dessa missar skrapade vi ändå ihop 64% och en hedrande 7:e plats utanför placering av 20 ekipage :)

2015-07-31-1849_55bba7319606ee446fd2e096.jpg
 
Skulle du inte vart med i Gyttorp igår ? Tyckte jag såg ditt namn i startlistan :)

Java dansade i LA:3 igår och tog hem segern på fina %. Hade jag inte slarvat i halterna så hade vi nog spräckt 70 igår. Hon var så himla fin jag bara njöt i hela programmet . Och sen vad det Msv C där bjöds det på allt från 4:or till 8:or där de grövsta missarna var ett fint byte och en felfattning, ryttarslarv. Annars jätte duktig lite svaga öppnor. De funkar jätte bra på träning men de måste funka på tävling också. Vet inte vad jag gör för fel riktigt jag slutar liksom rida. Men trots dessa missar skrapade vi ändå ihop 64% och en hedrande 7:e plats utanför placering av 20 ekipage :)

2015-07-31-1849_55bba7319606ee446fd2e096.jpg

Vad duktiga ni är grattis! :D Stämmer bra att jag skulle varit med, blev dock dålig under natten så det var bara att stryka sig tyvärr:/
 
Skulle du inte vart med i Gyttorp igår ? Tyckte jag såg ditt namn i startlistan :)

Java dansade i LA:3 igår och tog hem segern på fina %. Hade jag inte slarvat i halterna så hade vi nog spräckt 70 igår. Hon var så himla fin jag bara njöt i hela programmet . Och sen vad det Msv C där bjöds det på allt från 4:or till 8:or där de grövsta missarna var ett fint byte och en felfattning, ryttarslarv. Annars jätte duktig lite svaga öppnor. De funkar jätte bra på träning men de måste funka på tävling också. Vet inte vad jag gör för fel riktigt jag slutar liksom rida. Men trots dessa missar skrapade vi ändå ihop 64% och en hedrande 7:e plats utanför placering av 20 ekipage :)

2015-07-31-1849_55bba7319606ee446fd2e096.jpg
Stort grattis!! :D Så bra jobbat!! :bow:
 
Vad spännande att läsa om alla 09:or. Min nya stjärna flyttade hem till mig i måndags, så nu är det träning och åter träning som gäller. han är inte riden särskilt mycket, inriden av duktig dressyryttare som 3-åring, sedan gått sporadiskt med olika ryttare fram till i maj då han kom för utbildning och försäljning hos min dressyrtränare. Nu lite senare i sommar insåg jag att min älskade gamling aldirg kommer bli bra i sitt framben och då tipsade min tränare om nya stjärnan. Provred och insåg att det var hästen för mig! Så, han är väldigt grön och aldrig tävlad, men första planen nu är att rida LC:2 och LB:1 på klubbtävling i slutet av september.
 
@Wilfa Spännande :D stort lycka tilll.

Förra veckan hade vi gjort oss lite fina och blev fotograferade :D
Java har nu lite tävlingsvila hela augusti fram till september då startar hon bara en LA:1 och det är hittils enda planderade framöver. Skönt för henne att få ta det lugnt också det är hon mer än välförtjänt av med tanke på sommarens bra prestationer.

namnlost-3_55bfadf7ddf2b3439a690835.jpg

dsc_0137_55bfad27e087c33d7dd32633.jpg
dsc_0234_55bfad702a6b22604d1d6b15.jpg
namnlost-4_55bfae159606ee44b73dfc62.jpg
 
Tack @Anyo ! Det är så spännande nu. Räknade efter innan i dag och inser att jag ridit honom 10 gånger nu. Fortfarande en del knappar kvar att hitta dock, det är vänster galoppfattning som spökar för oss.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 397
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 003
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp