09:orna del 3

Nu har jag och svarta stjärnan kommit överens om hur en galoppfattning ska göras av mig för att han ska förstå. Fortfarande så att jag måste vara väldigt noga med att ha exakt rätt läge och timing, men det är sällan det blir fel galopp eller inte galopp alls. Han kan bli lite hög i formen i själva fattningen och jag kan behöva ta ett extra varv på en liten volt om jag inte tycker det känns som rätt läge, men det har gått väldigt mycket framåt. Nu ska vi försöka hinna med att ta fram lite bommar, upphöjda cavaletti och något litet kryss i helgen, han är aldrig hoppad i hela sitt liv!
 
Förra inlägget funkade inte med bilderna så fick bli ett till :)
Bilder från idag :)
dsc4951.jpg

dsc4948.jpg

Såå glad var jag, både jag och Dono var glada :D
dsc4910.jpg

dsc4855.jpg

dsc4853.jpg

dsc4779.jpg

Min sits har blivit helt förjävligt dålig... Men får ta tag i den nu när jag har en sadel som passar mig och hästen. Han är Dock galet svår att sitta ner på i trav, så jag lär få träna upp mina magmuskler :P

Har inte jag sett denna herre på annons? Hur blev det? Blev han såld? Nöjd med försäljningen? :)
 
@Oh_really Jag är i alla fall nyfiken på hur det går med inkörningen så jag tycker gott du kan redovisa här! :) Hade gärna velat köra in min, men jag kan alldeles för lite om körning och inser att jag aldrig skulle köra..

Idag var jag lite stolt över min kille som stod och halvsov under tiden jag klippte honom, förra året var han väldigt stökig. Mindre stolt på vägen till och från ridhuset när han var på väg att sticka flera gånger (betsäsongen verkar vara igång, och alla ska visst passera oss..), och på dressyrträningen från helvetet. Ena veckan är han kalasfin och nästa vecka bråkar vi om sådana basic saker som gas, broms, styrning och att jobba genom kroppen. Jag fattar ingenting och än mindre lyckas jag reda ut det, förrän han plötsligt är kalasfin igen. Och så håller vi tydligen på, om och om igen :confused:

Just ja! @borntoshine och @kimmis87 : Ni ville att jag skulle uppdatera mig om det blev någon inkörning (i slutet av förra året). Nu har jag pillat på med det i en månad och det tar sig. Men det är lite att pilla med... :D Skulle vilja att han drog ett däck innan hösten i alla fall! Håller på att spara till en bättre sele och en vagn.


IMG_3476.JPG
 
...och NUUUU vågar jag äntligen sitta mjukt i sadeln och klarar av att slappna av på araben. Han hann bara fylla sex år... :D

_DSC0328.JPG

Men hallå så fint! Och vad kul att du börjat köra in.. :)

Jag har aldrig några bilder eller filmer att visa och eftersom jag inte orkat tävla något i år kan jag inte heller skryta med några tävlingsresultat, men vi lever och det går faktiskt framåt här också! :D
 
I helgen får ni hålla tummarna för oss, årets hittills viktigaste tävling, hans första internationella och förhoppningsvis kan vi sätta sista kvalet till unghäst-vm.
Köttbullen känns fantastisk, hoppade super igår och travar så att tränaren skojar om att "den vill man inte rida direkt efter lunch" :)
 
I helgen får ni hålla tummarna för oss, årets hittills viktigaste tävling, hans första internationella och förhoppningsvis kan vi sätta sista kvalet till unghäst-vm.
Köttbullen känns fantastisk, hoppade super igår och travar så att tränaren skojar om att "den vill man inte rida direkt efter lunch" :)

Oh my god va spännande :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Håller tummarna :up:
 
I helgen får ni hålla tummarna för oss, årets hittills viktigaste tävling, hans första internationella och förhoppningsvis kan vi sätta sista kvalet till unghäst-vm.
Köttbullen känns fantastisk, hoppade super igår och travar så att tränaren skojar om att "den vill man inte rida direkt efter lunch" :)

Håller tummarna! Håll oss uppdaterade!! :bump: Köttbullen är min favorit!
 
Det blir ett inte så utförligt inlägg i bilen. Det gick inte vägen tyvärr. Han gjorde en klart godkänd dressyr men kan ännu mer, vilket känns bra för framtiden :)
I terrängen vållade första vattnet mycket problem och jag gjorde misstaget att titta för mycket och låta mig påverkas, antagligen överförde jag hjärnspöken till honom och vi fick ett stopp. I övrigt hoppade han helt fantastiskt.
I dagens hoppning fick vi två ner som helt och hållet var mitt fel. Så besviken men väldigt glad över min häst och att han hela tiden lär sig och utvecklas så fint :)

Här finns en sändning från den 1*. Vi går ut en timme in tror jag som nummer 120 (har inte kunnat titta själv tyvärr).
http://ridsportplay.sportsground.tv/player?cid=vod&pid=5365
 
Ändå mycket bra jobbat @Murray är mäkta imponerad :D

KL
Pooh har smått kommit igång efter vilan. Bjuder mycket bättre nu och känns lyhörd och jämn. Vila kan ge väldigt mycket :) Hon ska klippas under veckan. Det kan inte vara Belamour som är hennes pappa det måste vara någon ponny haha:devil: Hon har redan jätte tjock päls och jag tror faktiskt jag klippte henne i september i fjol också. Tandläkaren kommer på torsdag också och kollar så allt ser bra ut :) På söndag startar hon en LA:1 :)
 
Ändå mycket bra jobbat @Murray är mäkta imponerad :D

KL
Pooh har smått kommit igång efter vilan. Bjuder mycket bättre nu och känns lyhörd och jämn. Vila kan ge väldigt mycket :) Hon ska klippas under veckan. Det kan inte vara Belamour som är hennes pappa det måste vara någon ponny haha:devil: Hon har redan jätte tjock päls och jag tror faktiskt jag klippte henne i september i fjol också. Tandläkaren kommer på torsdag också och kollar så allt ser bra ut :) På söndag startar hon en LA:1 :)

Så kul att ni är igång igen och att det ger positiva resultat! :)

Alltså jag har en fråga, när du pratar om "vila". :) Är det "total vila" då, då hästen bara går till och från hagen. Eller är det "aktiv vila" då man skrittar i skogen eller promenerar och sådana saker? Hur lång viloperiod har hon haft? Planerar du in vila framöver också? :)
 
Så kul att ni är igång igen och att det ger positiva resultat! :)

Alltså jag har en fråga, när du pratar om "vila". :) Är det "total vila" då, då hästen bara går till och från hagen. Eller är det "aktiv vila" då man skrittar i skogen eller promenerar och sådana saker? Hur lång viloperiod har hon haft? Planerar du in vila framöver också? :)

Hon har varit helt och håller från ridning i nästan 3 veckor. har varit en dag kanske två som jag tagit en liten tur :) Hon kommer få en period i vinter också på ca 2 veckor. :)
 
Hon har varit helt och håller från ridning i nästan 3 veckor. har varit en dag kanske två som jag tagit en liten tur :) Hon kommer få en period i vinter också på ca 2 veckor. :)

Okej! Det har jag aldrig testat, jag har oftast promenerat eller gjort något annat med min häst på grund av att han så lätt blir lite fet på grovfoder. Tror däremot att jag själv skulle må bra av en "hästvila" ibland utan att få dåligt samvete. Vi presterar ju inte direkt på hög nivå hur som helst... ;)
 
Okej! Det har jag aldrig testat, jag har oftast promenerat eller gjort något annat med min häst på grund av att han så lätt blir lite fet på grovfoder. Tror däremot att jag själv skulle må bra av en "hästvila" ibland utan att få dåligt samvete. Vi presterar ju inte direkt på hög nivå hur som helst... ;)

Java lägger också på sig väldigt lätt men nu är det knappt något gräs kvar i deras hage så vi fodrar med hö nu. Dock har de såpas stor hage så de rör sig ganska mycket i hagen ändå. Lite tjock har hon blivit men hellre att hon är lite för tjock än tunn. :) Jag själv får ju dock ingen hästvila då jag har fler som ska ridas xD men det har varit skönt att bara haft en att rida under tiden men nu är det tillbaka till två igen :)
 
Har inte jag sett denna herre på annons? Hur blev det? Blev han såld? Nöjd med försäljningen? :)
Det stämmer bra, tyvärr blev det inte alls som jag tänkt mig...:/ Om ni vill följa mig där jag kommer vara mer aktiv och där jag kommer berätta allting så småningom så finns jag nu på www.isabellestolt.blogg.se senare under isabellestolt.se. Har kvar mitt 5 åriga sto, så vi passar ju inte in här riktigt längre ;)
 
Java lägger också på sig väldigt lätt men nu är det knappt något gräs kvar i deras hage så vi fodrar med hö nu. Dock har de såpas stor hage så de rör sig ganska mycket i hagen ändå. Lite tjock har hon blivit men hellre att hon är lite för tjock än tunn. :) Jag själv får ju dock ingen hästvila då jag har fler som ska ridas xD men det har varit skönt att bara haft en att rida under tiden men nu är det tillbaka till två igen :)

Oj, ja det förstår jag! Jag har svårt att bara få till ridningen med min enda! Ibland funderar jag på att skaffa en till häst, av lite lugnare typ, då man rider Galishimo med andan i halsen för det mesta, men tror inte jag fixar två stycken med heltidsjobb och annat.

Det här känns förresten som första gången som Galishimo inte känns jättetjock utan lite mer normalhullig (står förresten lite i nedförslut på bilden). Han ska få rörflen i stället för hö till vintern i hopp om att inte tjocka på sig för mycket.

Och motion. Mycket. Mer. Motion. :D

20150828_202843.jpg
 
Det stämmer bra, tyvärr blev det inte alls som jag tänkt mig...:/ Om ni vill följa mig där jag kommer vara mer aktiv och där jag kommer berätta allting så småningom så finns jag nu på www.isabellestolt.blogg.se senare under isabellestolt.se. Har kvar mitt 5 åriga sto, så vi passar ju inte in här riktigt längre ;)

Taget! :D Jag har ju också min blogg på www.bildstrom.blogspot.se men den är inte sådär vansinnigt intressant i nuläget.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 696
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 293
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 809
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp