09:orna del 3

Tack @Oh_really :) Vad fint ditt släp blev!
Tror 2017 kommer bli ett toppenår, vi kommer ta det lugnt och försiktigt och lär känna varandra. Under våren kommer hon att betäckas för att föra sina gener vidare i stuteriet innan jag förhoppningsvis ska köpa henne. Innan dess är min plan att inridningen ska vara klar. Med det menar jag väl att hon ska kunna gå med ryttare i alla gångarter och vara trygg med mig på ryggen både på banan och ute. Under hösten innan hon blir för tjock är tanken att lägga mer energi på grundskolning så hon är grundutbildad lagom till hon blir mammaledig. Rider i grunden klassisk/akademisk ridkonst men kommer nog bli lite allt möjligt såsom beridet bågskytte, beriden stridskonst, trail, kanske lite kossor för henne i framtiden. :)
 
@Oh_really Snyggt jobbat! Släpet blev ju superfint!

Hoppas att ni kommer iväg på lite kurser, sånt är ju så himla roligt och ger en mental energi!

Planen för 2017 är som följande...

Dels fortsätta att hoppa in Fille under sadel, även komma iväg på lite små tävlingar, alltså fler än förra året, och gärna i hoppning oxå då är tanken.

Vi ska fortsätta jobba upp muskler och kondition och jobba mot att kunna tävla lite i WE. Men för det krävs det en hel del muskler till.
Det blir kanske nån utställning och givetvis lite betäckningar med.

Sedan ska vi fortsätta inkörningen och sätta på vagn. Inkörningen ligger lite på is nu när det är kallt ute. Det är inte så mysigt att hålla på o stå still massor och hålla på med kedjor o grejjer i kylan.

Jag ser fram emot fölen som kommer 2017! Det är bara lite drygt 2 månader kvar tills den första borde titta ut :D

Jag slänger även in en bild från senaste löshoppningen!

20170102_161315_zpsfyqrrd37.png


 
Tack @Oh_really :) Vad fint ditt släp blev!
Tror 2017 kommer bli ett toppenår, vi kommer ta det lugnt och försiktigt och lär känna varandra. Under våren kommer hon att betäckas för att föra sina gener vidare i stuteriet innan jag förhoppningsvis ska köpa henne. Innan dess är min plan att inridningen ska vara klar. Med det menar jag väl att hon ska kunna gå med ryttare i alla gångarter och vara trygg med mig på ryggen både på banan och ute. Under hösten innan hon blir för tjock är tanken att lägga mer energi på grundskolning så hon är grundutbildad lagom till hon blir mammaledig. Rider i grunden klassisk/akademisk ridkonst men kommer nog bli lite allt möjligt såsom beridet bågskytte, beriden stridskonst, trail, kanske lite kossor för henne i framtiden. :)

Coolt med lite annorlunda inriktningar! Vi har några duktiga ryttare inom akademisk ridkonst här i Västerbotten men jag har inte riktigt fått intresse för det ännu. Få se om du kan ge lite inspiration längre fram, då! :)
 
Misstänkte det @Oh_really vet dock inte om vi är så bra representanter för inriktningen jag mixar lite som jag tycker passar. Men ja, vi gör väl inte så mycket vanliga saker ;)
 
Misstänkte det @Oh_really vet dock inte om vi är så bra representanter för inriktningen jag mixar lite som jag tycker passar. Men ja, vi gör väl inte så mycket vanliga saker ;)
Jag rider klassisk dressyr och har gjort i 2 år nu, det är ju lite samma sak med. Men jag är nog inte heller så bra representant gissar jag...

Jag blandar lite, främst för att jag faktiskt inte har kommit förbi skritten för tränare än. Hon är sjukligt noga. Man brukar få skritta för henne i 2 år, och jag har tagit lektioner ganska sällan så jag lär få vänta lite till!
 
Välkommen @pink_angel! Hon ser fin ut, grattis :)

Jag håller ju också på med akademiskt/Straightness training och lite trick och frihetsdressyr. Dock dålig på att uppdatera här, men har precis börjat kommaigång med träningen lite igen efter graviditet :).
Just nu jobbar vi på slutor i traven och jobbar med lite högre samling från marken, har inte börjat rida ännu. Dåligt underlag just nu, isigt..
 
Välkommen @pink_angel! Hon ser fin ut, grattis :)

Jag håller ju också på med akademiskt/Straightness training och lite trick och frihetsdressyr. Dock dålig på att uppdatera här, men har precis börjat kommaigång med träningen lite igen efter graviditet :).
Just nu jobbar vi på slutor i traven och jobbar med lite högre samling från marken, har inte börjat rida ännu. Dåligt underlag just nu, isigt..

Tack :love: Men åh det är väl du som har den sockersöta Fellponnyn?

Vi ska på vår första akademiska träning från marken i helgen fast börjar luta åt att jag tar med gamla damen istället. Gårdens lastbil är inte iordning än och Celiss har aldrig åkt släp, har inte känts aktuellt att lastträna i snöstormen. Men hoppas lastbilen blir klar så vi kan åka. :)
 
Wohoo! Vi kom iväg trots all snö aka lappmögel som faller här. Idag fick Celiss göra många saker för första gången! Åka utan resesällskap för första gången, åka iväg med mig för första gången, gå in i ett ridhus för första gången, träna AR för första gången, göra öppnor på lina för första gången!

Hur skötte hon då detta?

Hur bra som helst! Hon gick rakt på lastbilen, lugnt av... svettig och stressad av allting men ändå lätthanterlig när vi kom fram. Under träningen fokuserade vi bara vid att vänja henne vid dessa nya aktiviteter i hennes liv på ett lugnt och tryggt sätt men arbetsvillig som hon är så fick vi även till lite öppnor på lina i skritt och trav, väldigt nöjd med de i skritt! På hemvägen gick hon också rakt på och var varken svettig eller stressad när vi kom hem igen. Hon har skött sig så himla bra så jag kunde inte önska mig något bättre!

=) // Pink

1484423501-13234.jpg
 
Tack :love: Men åh det är väl du som har den sockersöta Fellponnyn?

Vi ska på vår första akademiska träning från marken i helgen fast börjar luta åt att jag tar med gamla damen istället. Gårdens lastbil är inte iordning än och Celiss har aldrig åkt släp, har inte känts aktuellt att lastträna i snöstormen. Men hoppas lastbilen blir klar så vi kan åka. :)
Ja, precis :), min lilla pärla!

Vad kul att det gick så bra på träningen! Fantastiskt, verkar vara en trevlig tjej du fått tag i :)
 
Jag fyllde år i helgen och mina nära och kära vet att jag blir glad om de följer mig till stallet och filmar och fotograferar mig och araben Galishimo lite. Gissa OM jag blev glad?! :love:

Finaste6%2B%25282%2529.jpg


1.JPG


4.JPG
Såå fina kort!

Vi har inte haft snö ännu här nere . Inte mer än någon cm som försvunnit nästan direkt. Det ser mysigt ut.
 
Såå fina kort!

Vi har inte haft snö ännu här nere . Inte mer än någon cm som försvunnit nästan direkt. Det ser mysigt ut.

Ja, vi har faktiskt haft en kanonvinter här i Västerbotten! Snön kom tidigt i november och sedan har det varit ett bra lager och ytterst få isiga dagar. :) Snön på fältet är ju också perfekt då det är så tjockt att det blir kämpigt för hästarna men inte sådär så man är rädd att man överanstränger dem, om man kör ett pass i veckan i pudret. :) Det är bara att flytta hit till kylan! ;)
 
Tack! :)
Jo han var supertrevlig! Man märker att han tycker det är kämpigt i snön för efter tre stora galoppvarv så är han färdig :p
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 419
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Den här får hamna här då det kanske mest berör rutinerna kring hästarna (men hunden ska ju ha sitt också). Vad har ni för rutiner för...
Svar
15
· Visningar
1 270
Senast: mysboll
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 016
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp