10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hippocampus

Trådstartare
Tänk att våra 10or om några timmar är 4 år :eek:
Vart tog denna vägen?
37788_466432515029_5019540_n_zps735fe7db.jpg


Annie fick prova hoppa för första gången idag, inget speciellt, ett hinder på 50cm. Hon tittade inte ens utan hoppade, dock med kanske sämre bjudning än förväntat. Men den poletten trillar nog också ner snart!

Annars har vi ibland lite olika åsikter om det där med att svänga :D

Gott nytt år!
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Ja jag fick en 3 åring i går och i morgon är han 4.. perfekt om tiden kan gå så fort i fortsättningen ;)
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Ja tänk att pållarna snart är 4 år, det är ju inte klokt alltså. Några av oss härinne har ju fött upp dem själva så det är ju flera års planering som nu börjar ta form i färdiga (nästan) hästar.

Vad har ni för mål med era pållar i år?

Mitt mål med Fendi är först o främst att hon ska klara av fölningen.

Sen kommer hon och fölet att gå på bete under sommar och höst. Sensommaren någon gång där kommer jag att sätta igång henne så att hon är redo för något kul framåt hösten. Och något kul tänker jag mig då är någon pay and jump eller pay and ride.

Gott Nytt År :)
 
Sv: 10:orna del 6:orna

4 års championatet i hoppning är målet för oss! Vi kommer även terrängträna och så får vi se hur det går. Men det är en hopphäst så målet ligger inom hoppningen för oss, allt annat är bonus kan man säga.
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Jag har idag fått hem min 10a, så han ska ridas in och sen får vi se om han kan fixa en 4 års bedömning..
Skulle vara kul om han kunde bli godkänd hingst.
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Funderade på dig och din fining här om dagen faktist! :) Visst var han hingst? är han kastrerad nu?

Våra mål är som sagt att börja rida för tränare,sen får vi väll se om det går bra så kanske kanske det blir nån pay and ride/jump på sin höjd i slutet av nästa år,om jag törs! :p Stallkompisen försöker lura ut mig,men jag trivs bäst ute i skogen. :o Dock så har jag ju ridavstånd till ridklubben nu så vi får se som sagt,jag kanske blir sugen endå. Vet då att jag ska hoppa in han iallafall nu på vårkanten.

546125_3951145771294_1936739972_n.jpg


1460283_10201611395620930_2015196226_n.jpg
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Tror det är min 07a du tänker på, stoet som visats på dressyr?
Den här nya är hingst, och kommer förbli till sommaren iallafall!
Hingsten såg vi första gången igår, och idag hämtade vi honom!
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Nej,sorry,jag tänkte på en helt annan användare! *Feberyrar* :o

Men din 10:a såg jättefin ut! Men tyckte han såg hög ut? Hur stor är han?
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 6:orna

Han är nog i dagsläget runt 136, tror han landar på runt 140-142 som helt klar :)
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Oj,jag tyckte han såg större ut! :) Dom tre vi har i stallet ligger närmare 145 tror jag,gissade att din låg strax där under redan nu också.
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Glömde..

Kvalitén kunde ju vara lite kul att ägna sig åt oxå kanske om det inte blir någon fälttävlan :D
 
Sv: 10:orna del 6

Rigel har vilat från och till men igår red jag honom igen. Han är duperduktig! Har ett härligt framåttänk och börjar bli riktigt svängbar. Tycker han bär sig väldigt fint.

Sjukt rolig häst att sitta på! Som jag längtar att få börja träna och utveckla honom/oss! :bump:
 
Sv: 10:orna del 6:orna

Ja, han är så otroligt maffig att han ser större ut än vad han är. Ska försöka mäta mer exakt imorgon, han är fortfarande lite ryckig. Inte så konstigt när man är liten och för första gången åkt från gården där han föddes!
Sen har han en mycket bra manke, den är säkert 5-10cm högre än ryggen :p
 
Sv: 10:orna del 6

Ska bli kul att följa din nya! Jäkla swung i steget, I like!

Ska se till att fixa ridbilder på oss snarast :)

Rigel är ganska exakt 1,35 idag, jämn i kroppen.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 340
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 796
Senast: Nota
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
4 898
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 616
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp