10:orna del 7

@sassiball vad smart att filma sig själv. Tanken har föresvävat mig några gånger, men jag har aldrig kommit till skott med att försöka. Det ser trevligt ut tycker jag. Röra sig kan hon ju den lilla damen. Inte sitter du illa heller. Titta ner förbannelsen är vi många i allmänhet och "ensamryttare" i synnerhet som är drabbade av, tror jag. Man behöver ju liksom inte se upp när man för det mesta rider för sig själv och det händer ju så mycket intressant där vid manken...???
Vad kul att det funkar med sadeln @Molin. Om känslan är bra tror jag att du kan strunta i "utåttittandet"/ställningen tills vidare. Viktigt att hästen är framme för yttertygel och att du erbjuder ett mjukt stöd där, sen fortsätter du att fokusera på bjudning och lösgjordhet så släpper det säkert.
@Catrool, vad härligt att han är så ridbar, trots blåsten.
@Diabetikern, Vad härligt hon verkar, stoet. Men jag förstår till fullo att både du och Nilmar längtar efter ett slut på konvalecensen.
Jag kan inte rida längre och som jag längtar. Får se hur lånt tid det tar innan jag kravlar migupp igen efter förlossningen. Nåja, var sak har sin tid. Den lilla svarta fick gå ett litet pass under gästpilot idag. Det var andra gången som någon annan än jag satt upp och hon var lite fundersam, men skötte sig bra. Bild efter passet på den för dagen (och så lär det väl förbli till framåt hösten...)något trinda och omusklade fröken.. omnu fototär synligt....https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/h...=5abdb139991df040ac15bb9c5adcce49&oe=55C10224
 
Tror inte att fotot var offentligt. Försöker igen. Ursäkta stavning. Datorn reagerar jättekonstigt och långsamt när jag skriver. Den håller nog på att ge upp...
11295876_1264285343597325_1676228407867659975_n.jpg
 
Jösses vad ni skriver! Jag har nästan inte haft nåt internet i helgen så har missat massor!
Ni har dock inte missat nåt roligt hos mig, jag skulle ju varit på terrängträning i går med Kaprifol men hon var ordentligt tjock i ett framben efter vår uteritt i fredags så det blev inställt såklart.. Fortfarande lite svullen i går kväll :(
img_4502.jpg
 
@sassiball Ser ju jättefint ut! Vilken härlig häst du har!
@KrullTroll, o nej, påminn mig inte om vårbadet. Jag har försökt undvika den tanken. Empa är inte badad sen, hmpf, aldrig. :p

I helgen var vi och tävlade. Lastade in henne i transporten och åkte i väg alldeles själv. Min evige hästskötare och medhjälpare, mamma, var på Rhodos så jag fick sköta det själv. Empa är en riktig klippa!

Framridningen var en mardröm i mina ögon, jätteliten ridbana och hästar överallt. Samt farliga vattenpölar. Men det var nyttigt för både mig och Empa att öva på att rida i dessa förhållanden. Jag försöker hela tiden hålla mig undan vilket gör att jag inte riktigt ger Empa den framridningen hon egentligen behöver. Empa har ju varit lite mötesskygg samt att hon kan vara lite lätt i sin bakdel, så jag vill ju inte riskera att något händer, vill ge en positiv upplevelse. Men samtidigt måste jag börja våga ta plats och faktiskt vara juste mot Empa så hon kan leverera. Men men bara att öva på.

Väl på banan var hon en riktig tiger! Hoppade som bara den och hade riktigt sug mot vartenda hinder. Blev en liten miss mot hinder 3, där jag fastnade lite i en halvhalt så då blev det ett lite sämre språng. Men vi var felfria och fick rosett :D

Är så stolt över min pärla till häst! Inget är svårt i hennes ögon, världens goaste inställning till allt och ja, helt enkelt bara bäst. (nej jag är inte alls partisk;))
 
@Lovise fasen vad trist med svullnaden. :(

Igår var min duktiga lilla brorsdotter iväg med sin röda mara och det gick jättebra :D

blåste som hejsan, hästar, kossor och en trana kom och störde. Polly vart rätt uppe i varv men många nyttiga tips. Tränaren vart rätt imponerad av Isabella för att bara vara 12 år. Isabella är bara 10 :D jag ärenden mkt stolt faster.

Mitt sto fick vila igår och idag blir det genomjobb på ridbanan eftersom det är träning imorgon. Jäj
 
Jösses vad ni skriver! Jag har nästan inte haft nåt internet i helgen så har missat massor!
Ni har dock inte missat nåt roligt hos mig, jag skulle ju varit på terrängträning i går med Kaprifol men hon var ordentligt tjock i ett framben efter vår uteritt i fredags så det blev inställt såklart.. Fortfarande lite svullen i går kväll :(
img_4502.jpg

Hoppas hon blir bra snart, så trist när ni nu hade bokat in terrängträning!
 
Slänger in några bilder från idag när Hugo fick testa ha på sig betesreduceraren/munkorgen ca 5 min. Har aldrig sett en så bedrövad häst. :(:p Ursäktar kvalitén, filmade på iphonen och screenshottade därifrån. ;) Korgen sitter även helt knasigt då han försökt få av den genom att dra den i marken, försöka fått av den med hovarna, nästan helt fått av den genom att dra den på ett staket från ett hinter. Så ja..

11310925_10203824157307600_326826668_n_zpsnhp3higs.jpg

11125228_10203824156627583_945978210_n_zpslpxvja08.jpg


Och sen det här...
11287179_10203824156787587_747684787_n_zps636ntlal.jpg
 
Halv storm och min fina höll sig på mattan och brydde sig inte ett dugg om blåsten, fördel med att köpa häst från Skåne ;)
Bildbomb! :)
dsc_0240-2.jpg


dsc_0275.jpg


dsc_0253-2.jpg


dsc_0279.jpg


Asså jävlar vad han är fin! Du har köpt dig en riktigt fin vän :heart

kl.

Idag fick Miraz bara lite ompyssling, en svärm med knott/mygg idag så fick dränka dom med flugmedel också.

Imorgon tror jag tyvärr inte heller det blir något för jag var korkad nog och sa ja till en tid hos sjukgymnasten kl 10 (och jag jag går av jobbet 07.12)... Kul att behöva sitta hemma och invänta den tiden när man egentligen vill gå och lägga sig typ på engång när man kommer hem vid halv åtta.

Så jag tänkte väl ta stallet efter sjukgymnasten om jag inte är allt för död vill säga och då vill jag väl egentligen bara hem och sova. Så vi får se, blir sent om jag skulle sova innan stallet efter läkartiden så ja. Jättekul! Suck..
 
Asså jävlar vad han är fin! Du har köpt dig en riktigt fin vän :heart

kl.

Idag fick Miraz bara lite ompyssling, en svärm med knott/mygg idag så fick dränka dom med flugmedel också.

Imorgon tror jag tyvärr inte heller det blir något för jag var korkad nog och sa ja till en tid hos sjukgymnasten kl 10 (och jag jag går av jobbet 07.12)... Kul att behöva sitta hemma och invänta den tiden när man egentligen vill gå och lägga sig typ på engång när man kommer hem vid halv åtta.

Så jag tänkte väl ta stallet efter sjukgymnasten om jag inte är allt för död vill säga och då vill jag väl egentligen bara hem och sova. Så vi får se, blir sent om jag skulle sova innan stallet efter läkartiden så ja. Jättekul! Suck..

Tack :love:

Oj låter tufft att orka med sjukgymnast kl 10 om du slutar jobbet strax efter sju! Känns som du behöver sova efter de! Hade vart död kl 10 om ja hade jobbat till sju :p
 
Hehe, har faktiskt tagit stallet (när jag stod i stall) direkt efter nattjobbet flera ggr, ibland går det ibland inte. Beror nog på hur mycket sömn man fått innan arbetet samt hur natten gått på jobbet.

Vi får se imorgon :p Jag behöver ju samtidigt sova ca 7 timmar, så då går jag inte upp förens ca 18 kanske och det blir sent för hästarna
tycker jag. Tar ju tid innan jag kommer dit upp med. Äh vi får se hur jag gör helt enkelt ;)
 
Woop woop, idag ska vi träna igen! Haft sånt flyt när vi tränat själva nu, så jag har velat hålla kvar i den känslan. Viktigt att man kan träna på själva, och inte ha tränarens stränga blick över sig hela tiden :D hihi. Förhoppningsvis blir det en video oxå, om sambon lyckas väl :p

Ett stycke flygande giraff vid Göta kanal! :D Det är så vackert där nu när det grönskar! :love:
11312769_10153256497831067_3927575728606312227_o.jpg


11255806_10153256498601067_3961595667841552220_o.jpg

11008621_10153249999251067_6093324032967867669_o.jpg
 
I morse kl 08 lämnade jag in M för operation. Hoppas nu för guds skull att allt går bra!

Jag är så nervös! Förhoppningsvis får jag hämta hem honom ikväll, men då det var många operationer inplanerade så fanns det en risk det blev för sent och att han får vara kvar tills i morgon. Hoppas han slipper tillbringa natten på kliniken!

dsc_0253-2.jpg
 
Blev bomarbete i söndags uppsuttet och igår i tömmen för våran del. Lite rida med olika bestämda galoppsprång mellan bommarna och en övning med galoppbom, kryss, galoppbom och så tre travbommar senare på mittlinjen som kontrollövning.
Igår blev det många bommar på raken. 9 travbommar varannan upphöjd i en cirkel. Sen spred jag ut dem så han kunde ta ett galoppsprång på varje bom i en lite större cirkel. Bra att tänka på att använda rumpan och bakbenen när man galopperar också. ;)

Idag har tandläkaren varit här. Han hade lite foderfickor som vi skall hålla koll på. Vassa kanter som stack honom i munnen och hingsttänder på väg upp. Det händer mycket i våra växande hästars munnar fortfarande, lätt att glömma när de känns så vuxna på flera sätt. :p
Han fick även Botulinumvaccin så nu blir det lugnt några dagar. Och på fredag är det massage och avmaskningsdax så mycket denna veckan. Blir till att ha en lugnare vecka och sätta igång igen efter helgen. :)
 
Nu är M hemma igen och allt har gått bra :) Så skönt! Vi har precis stängslat upp en liten gräshage till honom som kommer flyttas runt så han kan vara ute :)

Vad skönt att att gick bra =)

Kl.

Här blev det som sagt ingenting gjort, var upp till hästarna efter sjukgymnasten och gav dem mat och satte på täckerna eftersom regn skulle komma in under eftermiddagen. Båda ville väl följa med mig och bli ompysslade men jag ville bara hem och sova, var så trött så jag till och med bussen upp idag, och den höll jag på och somna på både dit och hem!

Kom i säng strax innan 14, och somnade direkt! Haha

Imorgon blir det en ridtur ut i skogen, funderar på om jag kanske skulle tömköra någon dag, var så himla länge sedan. Tömkör i skog och mark och båda mina älskar det faktiskt, men det är småjobbigt och jogga efter :p *host*
 
Skönt att det gick bra @Catrool håller tummen nu för att läkningen går som den ska och ni snart är igång igen :)

@fritz_92 det är ju så kul med bomövningar (bortsett från den biten att de ska tas fram och bort :p) och så nyttigt. Har planer på att använda mer bommar till Våd just för att hjälpa till att stärka honom och även hjälpa honom att sansa sig.

@Molin jag gjorde ett mardrömsdygn för någon vecka sedan. Jobbade 21-07, sen direkt till skolan för examinerande seminarium 8-15, vidare till stallet med insläpp och fodring. Kom i säng runt 20 på kvällen. Inte så nyttigt, men ibland får det gå.

@Van Remo sluta vara så snygga!!!! :love:
:love:
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
841
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: zarmino
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
62 63 64
Svar
1 265
· Visningar
41 925
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 763
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp