10:orna del 7

Våd går ute dygnet runt nu och verkar trivas fint med det :)
10408840_10152990875408789_4692441237411705567_n.jpg


Han har vilat igår och idag (förutom lite bus i ridhuset med ny häst) så imorn ska vi ta och röra på fläsket igen. Känner mig lite inspirerad av @fritz_92 till att släpa fram lite bommar. :)
 
Åh gud vad härligt det ser ut =D

Delvis kl.

Jaha, här blev det inte riktigt som jag hade planerat dagen. Skulle rida ut i skogen idag men har haft folk här olika tider och visat lägenheten (vi ska ju flytta) så jag kom iväg lite väl sent tyvärr, åkte dit vid 19 tiden med min sambo för vi tänkte handla efter det då.

Sagt och gjort men medans vi är påväg dit så kommer solen fram och det blir verkligen toppenväder, skit irriterande och folk som skulle ut och rida. Jag blev jätte sugen men nu hade jag som sagt planerat och åka och handla och hade fel kläder på mig.
Så jag gick och muttra där medans jag fixade med vatten, plockade av täcken och hade på flugmedel. Skit irriterad!

Imorgon är jag ledig, ska upp i god tid och ringa runt i akut efter en annan veterinär, skall försöka ringa min först men har inte fått tag i henne på hela veckan nu och på fredag är det som sagt sista dag för vaccinering!
Så svarar inte hon då så har jag fått nr till två andra veterinärer, håll tummarna för mig!

Så jag ska åka upp efter lunch tänkte jag och rida ut en sväng, ska longera Sakura och se hur hon ser ut också.

För övrigt så måste jag få berätta en sak, jag är så glad...

Jag fyller år imorgon och jag har sagt till min sambo att jag inte behöver något nödvändigt så utan köp något litet om du vill det.

Idag, jag sitter framför datorn och skriver på bloggen och så dör plötsligt mitt internet och adaptern jag kör med (trådlös) sitter i och det är inga fel, den blinkar till och med. Sen wiips så var skärmen blå och så stod det med vit text något med att ett fel har inträffat och att den lär startas om inom dessa % som räknades uppåt.

Min dator har varit lite sådär nu, den blir väldigt lätt varm och har hackat/hängt sig lite när jag spelat och jag har kikat på ny dator men har precis köpt ny mobil bland annat så det är inte så bara.

Men i samma skede som datorn låser sig och startar om sig så börjar min sambo rota fram i våran soffpall (Vi har en låda där i) och håller fram en stor svart kartong och säger "Du kan få din present en dag tidigare" och jag står där helt chockad, stum och tror först han skämtar.

Tar emot den och läser gång på gång vad det står och det är en jädrans ny dator, en dator som inte heller är den billigare varianten men han säger att jag är värd den och att jag förtjänar den helt enkelt.

Jag har verkligen världens bästa karl i världen tror jag :heart :heart

Jag skulle aldrig ha råd och köpa något så dyrt till han :o

Så nu skall jag inte kapa tråden mer, men som sagt.. Så glad över min present =D (Något positivt som händer i mitt liv just nu).
 
En liten film från träningen i tisdags :) Vi kämpar på, det går sakta framåt. Även om jag blir både taggad o frustrerad när jag ser hur jag rider:banghead:
Vrid om handen och armbågarna intill kroppen, *upprepar det i huvudet 10 ggr* :angel:
Det kändes riktigt bra på träningen iallafall. Men i slutet på passet lyckades Royal vrida till sin sko, så sidokappan hamnade I SULAN:eek: Inget han reagerade på som tur var, vi fick bort skon och hovis kommer idag, hoppas inte hoven blev allt för trasig bara:cautious:
 
@Van Remo
Gud så fina ni är och han ser ut att riktigt fina gångarter =)

Delvis kl.

Idag tog jag mig ut på en ridtur med Miraz.
Tog även dressyrsadeln igen för att vänja in henne lite med nu medans jag rider också.

Och mitt ute i skogen på en äng får jag syn på ett hinder någon byggt upp och jag kan inte låta bli och gå fram dit och sen fråga Miraz om vi ska prova hoppa något skutt och sagt och gjort så hoppade vi tre skutt och hon var SÅ duktig och kul tyckte hon det var med.

Slog i med bakbenen på sista skuttet men det gick bra ändå.
Jag passade på och filma sista skuttet så det var nog mitt fel att hon slog i för hon sprang fram lite vingligt :p

För övrigt så var hon taggad och peppad som vanligt. Så himla kul nu alltså och hon blir finare och finare i kroppen igen :heart

FED25C66-E260-4D14-A918-C72E0D660B1D_zpsizz1drhf.jpg

F5BBD15D-AC44-49CD-A666-9125C48554D3_zpshsmhi9yd.jpg

A085ADCA-C12B-4821-8A01-56CE21C87A55_zpsxmsnfaqj.jpg

35634FBE-839C-4406-98F4-9D06867B4F8E_zpsmlus7pz6.jpg


Och filmen då =)

http://vid577.photobucket.com/album...3-32B7-463F-A352-5530096B6E65_zpsoltspdas.mp4
 
Glömde denna bilden såklart...

97CA7FC7-DECD-4BF5-845C-9A8E4CC62046_zpsvkvygo5d.jpg


Ligger den liiiite i bakåt lut tro? Jag har ärligt nog svårt och se, men isåfall ska jag bredda den lite i fram tänkte jag så faller den ner rätt igen. Det roliga är att jag tyckte det kändes som den inte var tajt framtill så därför är jag lite tveksam. Vet inte om det kan vara vinkeln på bilden heller.

Fick tag i en veterinär äntligen nu på kvällningen, ringt och skickat sms till alla möjliga men vissa har haft sina telefoner av men äntligen hörde två av sig, en kunde inte och den andra kommer imorgon kl 15, dock kan han bara vaccinera och kolla Sakuras knä då så tänderna får vi ta vid annat tillfälle sa han. Huvudsaken är att vaccineringen blir av imorgon, sista dagen för det samt att jag får knät undersökt.

Jag är väldigt orolig nu faktiskt, eftersom hon inte är helt ren ännu samt att knät är dubbelt så stort fortfarande men svullnaden är typ borta, det är mer hårt liksom :S suck :( Så orolig för att vi skall behöva åka in för röntgen och allt :(
 
Tack @Van Remo sådär står hon hela tiden, alla som går förbi bara ler och säger, men gud så söt hon är.. Hihii, det värmer i ens hjärta =D
Hon är en av dom bästa, gud så jag älskar denna häst!
 
Glömde denna bilden såklart...

97CA7FC7-DECD-4BF5-845C-9A8E4CC62046_zpsvkvygo5d.jpg


Ligger den liiiite i bakåt lut tro? Jag har ärligt nog svårt och se, men isåfall ska jag bredda den lite i fram tänkte jag så faller den ner rätt igen. Det roliga är att jag tyckte det kändes som den inte var tajt framtill så därför är jag lite tveksam. Vet inte om det kan vara vinkeln på bilden heller.

Fick tag i en veterinär äntligen nu på kvällningen, ringt och skickat sms till alla möjliga men vissa har haft sina telefoner av men äntligen hörde två av sig, en kunde inte och den andra kommer imorgon kl 15, dock kan han bara vaccinera och kolla Sakuras knä då så tänderna får vi ta vid annat tillfälle sa han. Huvudsaken är att vaccineringen blir av imorgon, sista dagen för det samt att jag får knät undersökt.

Jag är väldigt orolig nu faktiskt, eftersom hon inte är helt ren ännu samt att knät är dubbelt så stort fortfarande men svullnaden är typ borta, det är mer hårt liksom :S suck :( Så orolig för att vi skall behöva åka in för röntgen och allt :(
Sadeln ser jättefin ut! Hoppas verkligen det går bra med Sakuras knä.
 
982BE93F-6C91-471B-913B-2FE96EAA2E29_zpsjdxs6p21.jpg

90B846C8-C411-4F5E-B469-F4442A09A826_zpscsdhwlxz.jpg


Sådär då har veterinären varit ute och vaccinerat dom, mina som aldrig brytt sig i det var något annorlunda idag :p lr inte Miraz hon stod snällt där men Sakura gick fram och tillbaka medans han stack henne, suck... Hoppas nästa år går bättre, vad får dom för sig och ändra beteende för?

Blev ingen ridning heller, inte mått bra alls idag :( Båda mina var helt galna idag, så får skritta och trava av lite nu under dessa dagar.
Sakura får jag börja skritta nu men jag ska hålla noga koll på henne och blir hon värre så blir det kliniken som gäller. Men han kunde inte riktigt se något nu, dock fick han inte göra böjprov på henne så han sa hon kan säkert visa hälta då men det vet vi inte nu.

Så vi provar med och börja skritta så får man se sen. Han tyckte hon hade fint steg idag iaf!
 
Åh @KrullTroll sådana bildbomber behöver man inte varna för! :love: Ser superhärligt ut!

Kaprifols svullnad är borta sen ett par dagar tillbaka men eftersom vi åker bort nästa vecka, och är på Island i åtta dagar så tänker jag inte sätta igång henne innan dess, utan hon får fortsätta vila tills vi är tillbaka så sätter jag igång henne lite försiktigt sen och så får vi se hur det går.

Lite "hjärngympa" kan man ju dock ha, idag har vi miljötränat lite och eftersom Kaprifol gör precis allt för lite godis (slicksten och lite pellets idag) så är det oftast inga problem så länge hon får fundera en sekund. Idag gick vi på en presenning för första gången =)
img_0003.jpg
 
Åh @KrullTroll sådana bildbomber behöver man inte varna för! :love: Ser superhärligt ut!

Kaprifols svullnad är borta sen ett par dagar tillbaka men eftersom vi åker bort nästa vecka, och är på Island i åtta dagar så tänker jag inte sätta igång henne innan dess, utan hon får fortsätta vila tills vi är tillbaka så sätter jag igång henne lite försiktigt sen och så får vi se hur det går.

Lite "hjärngympa" kan man ju dock ha, idag har vi miljötränat lite och eftersom Kaprifol gör precis allt för lite godis (slicksten och lite pellets idag) så är det oftast inga problem så länge hon får fundera en sekund. Idag gick vi på en presenning för första gången =)
img_0003.jpg

Var jättehärligt!!
Vad skönt att svullnaden gått ner och passande att det klaffade med er resa så får hon naturligt lite extra tid på sig :)
Hjärngympa e kuuuul! :D
 
Kl.

Tja det har stått still lite med ridningen nu, hade tänkt rida båda idag men det blev bara S.
Fick byta hage idag nämligen då stallägaren fick först fölet för i år, dock 2 v för tidigt men fölet är stort och fint. Mycket fin hingst.

Men iaf så fick dom lov att göra om lite med hagarna så fölstona kan gå i en av hagarna precis vid uteboxarna så då hamnade mina på ovansidan om gården, i fölstonas hage.
Detta var tydligen väldigt spännande med ny hage och nya hästar runtomkring så dom får stå där nu och så hoppas jag att jag kan plocka ur vadera utan större problem imorgon för och rida dem.

Sakura fjantade sig idag nämligen, dom hade kört sig ett rejs i hagen när jag skulle plocka in henne och hon blev väl för till sig helt enkelt så hon var skitdryg och göra i ordning :p Sen brunstar hon med nu, suck.. haha

Vi får se hur det går imorgon =D
 
Gud vilken härlig dag ni ser ut att ha haft, underbart! Vill också kunna rida ner och bada med hästarna. Det om något är ju så underbart!

@Lovise Vad skönt att svullnaden gått ner och försvunnit.

Duktig tjej med presenningen :)

Vart ju lite (läs jävligt) besviken över att jag inte kom iväg till stranden innan det blev ridförbud där.
Så en tur till en mindre sjö utan strand fick bli lite plåster på såren :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
701
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
41 42 43
Svar
851
· Visningar
29 381
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 719
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp