10:orna del 7

Empa är ohalt igen!

Fick ju vänta några dagar från att vi varit hos veterinären i onsdags tills skon som drogs av slogs på igen i går. I helgen har hon markerat lite något steg här och var, vilket troligen beror på underlaget och de känsliga hovarna. Men i går fick hon på skon igen, och i dag var hon inte alls halt, SÅ skönt.

Nu får hon vila en vecka till då jag far till Irland i morgon och blir borta en vecka, det gör henne nog bara gott att vila ett tag till.
 
@Esswe gött! :up: Hoppas lyckan håller i sig.

Vi har bytt stall idag, så här snygg e man då :D
C87373DD-4E2C-4F6A-9985-EB696F044A5A_zpsvdcfvvk4.jpg

Vi gjorde iom flytten vår första resa utan att Våd hoppa över bommen :banana::banana:
All träning har gett resultat!!
Så jäkla stolt över min prins :love:
 
Kl
Idag har jag å pålla varit på hoppträning. Det är andra gången för denna tränare och idag skulle vi hoppa bana. Det första Nelly gör är att bli livrädd för muren som helt plötsligt stod på ridbanan. Den aldrig stått där förut och den skulle äta upp oss!! Efter lite övertalning gick det bra att gå nära den, sen skulle vi HOPPA över denna skit läskiga sak.. Lite roligt var det, och tillslut gick det också.. Annars skötte hon sig bra men blev trött mot slutet. Här är sista rundan och energin är inte på topp precis :p
 
Ja! :) Har du kvar Sakura?

Ja jag har tre, ponnyn är nykomlingen. Vi får se hur det blir med försäljning. Kaptenen ligger inte ute på annons nånstans längre men är fortfarande till salu, jag har jobbat 05-23 typ en hel vecka så jag har inte haft tid för nån av hästarna. Till vintern kommer jag inte ha tid för fler än två så jag måste sälja nån av grabbarna, men vilken det blir får vi helt enkelt se. Sjukt jobbigt kan jag lova, de har verkligen sina egna sidor som gör att jag älskar dem båda två.

Då är jag med igen.
Usch vilket jobbigt val, minns hur glad du var när du äntligen fick hem din dröm nordis. Det är en fin kille som du gjort ett riktigt
fint jobb med, som alla dina fina killar!

Gissar att ponnyn ej hörs hit så du får mer än gärna uppdatera mig via PM :)

Sakura är kvar och rids på =D


Kul och se dig här igen @Molin !!

Hos oss händer inte så mycket, jag har skadat min fot och hoppar på kryckor så jag kan inte motionera min häst 15 min om dagen.
Regnet däremot är välkommet för hennes skadade hov :D
Så nu har vi båda ont i vänster "fot/hov".

Tack =D

Så trist med skada, hoppas ni är bra snart båda två =D
 
Min ligger ju en bra bit efter de flesta här inne, men hon fattar allt otroligt snabbt och sköter sig kanon! En liten film från idag, 5 ggn jag rider henne och andra uppsuttna galoppen. Första gången gick hon ju inte ens framåt utan markhjälp så som sagt, hon fattar snabbt! Hon är full av energi nu i början(har blivit allmänt piggare efter avmaskningen), men den försvinner rätt fort så passen är såklart korta och vi tränar endast på gas, broms och att svänga :)

 
Min ligger ju en bra bit efter de flesta här inne, men hon fattar allt otroligt snabbt och sköter sig kanon! En liten film från idag, 5 ggn jag rider henne och andra uppsuttna galoppen. Första gången gick hon ju inte ens framåt utan markhjälp så som sagt, hon fattar snabbt! Hon är full av energi nu i början(har blivit allmänt piggare efter avmaskningen), men den försvinner rätt fort så passen är såklart korta och vi tränar endast på gas, broms och att svänga :)


Vad duktiga ni e! :D
Och ett beröm till din mjuka fina ridning.

Idag fick Våd jobba lite på lina och han var så redig. Jobbade på riktigt fint stundtals och då blir han så himla snygg!! :love:
Nu väntar vi bara på hovis i veckan så kan vi komma igång mer igen.
 
Jag har ju varit osynlig här ett tag i och med Adrielles skada men jag tänkte ge er en liten uppdatering. Jag var till en ny klinik några timmars körning från oss i onsdags för att se om jag kunde få lite bättre hjälp med hennes skada. Hon första diagnos var ju lösa benbitar på utsidan av kotleden båda fram, andra diagnosen var att det inte var lösa benbitar utan pålagringar vid båda sidoligamenten fram. På den här kliniken visade det sig att det var en gigantisk feldiagnostisering, hennes framben är alldeles utmärkta både på röntgen och ultraljud. De hittade dock roten till det onda, nämligen spatt i vänster bak.......
Sorgen har varit stor men nu blir det så att hon går tillbaka till uppfödaren och förhoppningsvis kan hon hålla för att vara körhäst istället för "dressyrtotto".
Jag känner en enorm lättnad över att jag inte behöver ta bort henne och att hon går tillbaka till någon som verkligen älskar henne och kommer att ge henne den bästa av omvårdnad. Men också en enorm sorg över att hon inte längre är min och att jag inte kommer att kunna få ett föl ur henne (det känns inte nog rätt att avla på ett spattsto...). Det är banne mig inte lätt det här med hästar, himmel och helvete på en och samma gång...
 
Men fy vad tråkigt @Sar! :cry: Jag har undrat hur det gått för er... :( Snacka om otur... Den ena diagnosen värre än den andra, riktigt riktigt tråkigt att höra. :(
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jo det kändes verkligen så, lösa benbitar är skit men går att lösa. Pålagringar på frambenen på en 4-åring är skit men ju mer vikt på bakdelen de tar desto mindre stryk tar framdelen. Och så slutar man på en diagnos där hästen får ont genom att ta vikt på bakdelen....

Nu känns det bara som att hjärtat behöver läka ut men skulle någon av er få nys på en riktigt bra unghäst (helst sto) med bra psyke och kanongångarter, kring 1.65 och hellre lätt i typen än tung som är till salu för ett inte alltför högt pris (max 50) så pma mig! Kram till er alla och lycka till med era fina -10:or
Det är verkligen surt att tycka sig ha köpt hästen som uppfyllt alla krav och så slutar det så här....
 
Jag måste hålla med @Maja_Kandi, så himla tråkigt för dig/er @Sar.
Att det måste vara något hela tiden, jag beklagar.


Ett hjärta är skört, ta hand om det.
Jag hoppas du hittar en nu livskamrat som kan ge det du vill ha.

Lycka till =D
*kram*
 
@Sar Fy vad tråkigt för dig, beklagar verkligen! Men skönt som sagt att du får lämna tillbaka henne till någon som kommer ta väl hand om henne. Lycka till i jakten på ny stjärna! Blir kanske en ny 10a och då kommer du ju tillbaka. ;-)
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jo det kändes verkligen så, lösa benbitar är skit men går att lösa. Pålagringar på frambenen på en 4-åring är skit men ju mer vikt på bakdelen de tar desto mindre stryk tar framdelen. Och så slutar man på en diagnos där hästen får ont genom att ta vikt på bakdelen....

Nu känns det bara som att hjärtat behöver läka ut men skulle någon av er få nys på en riktigt bra unghäst (helst sto) med bra psyke och kanongångarter, kring 1.65 och hellre lätt i typen än tung som är till salu för ett inte alltför högt pris (max 50) så pma mig! Kram till er alla och lycka till med era fina -10:or
Det är verkligen surt att tycka sig ha köpt hästen som uppfyllt alla krav och så slutar det så här....

:cry: Så tråkigt, hoppas du hittar en ny kärlek
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jo det kändes verkligen så, lösa benbitar är skit men går att lösa. Pålagringar på frambenen på en 4-åring är skit men ju mer vikt på bakdelen de tar desto mindre stryk tar framdelen. Och så slutar man på en diagnos där hästen får ont genom att ta vikt på bakdelen....

Nu känns det bara som att hjärtat behöver läka ut men skulle någon av er få nys på en riktigt bra unghäst (helst sto) med bra psyke och kanongångarter, kring 1.65 och hellre lätt i typen än tung som är till salu för ett inte alltför högt pris (max 50) så pma mig! Kram till er alla och lycka till med era fina -10:or
Det är verkligen surt att tycka sig ha köpt hästen som uppfyllt alla krav och så slutar det så här....
Ush så tråkigt :(

Hur kommer det sig att uppfödaren tar tillbaka henne, anses hon ha haft det här en längre tid?

Hoppas du hittar en ny häst :) Jag har ju funderingar på att sälja mitt sto men hon är bara 161 ...
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Trist med din fina häst @Sar :(

@super hur går det med din häst? Har du fått hjälp med den?

Var och kikade på 4års idag. En massa fina 4åringar. Planen var ju den att min skulle gå där idag men vi blev inte färdiga för det. Får se om vi kan satsa på 5års ist.
Någon här som visat sin på 4års i år?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
835
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 310
Senast: zarmino
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
57 58 59
Svar
1 179
· Visningar
39 690
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 755
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa billig bil?
  • Min ekonomi
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp