10:orna del 7

@Van Remo Han är ju så häftig din bjässe :love:

Kl

Jag kollade på lite bilder från när jag köpte Basilika, lite har hänt kan man säga ;)
Knappt 3 månader mellan bilderna!
111jaumlmfoumlr_zpsfed5b3f9.jpg
 
Tack snälla :love:

För övrigt, vilket kanonjobb du gjort på så kort tid!!:bow: Min ser fortfarande ut som din gjorde för 3 månader sedan :o:angel:
 
Lite update om min röda skatt :love:
Vi har tränat en gång för vår tränare, samt så har hon ridit honom en gång. Fick en del tips som vi kör på nu. Nu har det varit hårdträning för grabben i 2 veckor, som inneburit 4 dagars ridning med hela 2 pass i ridhus/ridbana (rider där 1 gång/vecka annars) korta pass som varit ca 15 min på banan, resten går jag med honom vid fram och avskrittning (hönsmamma :angel: ) Och resten har vi antingen skrittat ut eller galopptränat lite på de kilometerlånga skogsvägarna vi har :love: Nu känner jag att vi inte kommer längre på egen hand så det blir en träning igen nästa vecka :)
Älskar min grabb som alltid går med öronen framåt och är positiv till arbete! *lyckligaste tjejen i stan* :love:
10511542_10152726712541067_1608133997213245222_o.jpg

10523995_10152726712711067_7827490791354253835_n.jpg

10668679_10152726712806067_266674634007036869_o.jpg

10712514_10152707370686067_7798124201711369033_o.jpg

Så otroligt fina bilder =D

Men måste få fråga, vet att du någonstans nämnt det man kan inte minnas det, tyvärr.
Hur hög är hästen och hur lång är du? Han ser verkligen megastor ut :o
 
min har börjat bli FET så nu är det elak-matte som har varit framme och skurit i foderstaten. IGEN. Livet är hårt.

Idag har hon fått galoppera mycket, galopperade över 2 bommar med 17 meter mellan på ena långsidan och ett sockerbitshinder medvattenmatta under på andra långsidan. hon har normal galopp. tar 5 jämna språng mellan bommarna men oj vad matte får jobba för att anpassa galoppen! På onsdag har vi livspremiär på dressyrträning, det ser jag fram mot.
 
Man ska aldrig vara för glad att det går framåt.....det kan vända fort:o. I fredags red jag fjant helt utan att longera innan och det gick fint. Sedan tyckte han att jag var lite tjatig och gjorde ett luftsprång . Mindre lyckat att då sitta i en dressyrsadel med långa läder, jag fick tugga grus för första gången. Satt upp igen och red en stund, men nu tyckte fjant att han kunde prova på att utöva konsten ovan mark igen. Åkte av igen och landade på foten, ajaj...
Svin ont i foten men satt upp igen och hästen skötte sig, tur.

Men tyvärr gick det inte så bra med min fotled:( . Flera ledband av och fraktur med lösbenbit (haha inte bara hästar som har det). Så nu har jag total ridförbud i 3 !!! månader. Vad gör man nu liksom? Vilar pållen iform eller...Skit är det.
Kan inte fatta att jag klarade av att rida med den foten, är det det som kallas för adrenalinpåslag:angel:

Snygg är den inte
DSC_0400_zpspkzszosk.jpg
 
Man ska aldrig vara för glad att det går framåt.....det kan vända fort:o. I fredags red jag fjant helt utan att longera innan och det gick fint. Sedan tyckte han att jag var lite tjatig och gjorde ett luftsprång . Mindre lyckat att då sitta i en dressyrsadel med långa läder, jag fick tugga grus för första gången. Satt upp igen och red en stund, men nu tyckte fjant att han kunde prova på att utöva konsten ovan mark igen. Åkte av igen och landade på foten, ajaj...
Svin ont i foten men satt upp igen och hästen skötte sig, tur.

Men tyvärr gick det inte så bra med min fotled:( . Flera ledband av och fraktur med lösbenbit (haha inte bara hästar som har det). Så nu har jag total ridförbud i 3 !!! månader. Vad gör man nu liksom? Vilar pållen iform eller...Skit är det.
Kan inte fatta att jag klarade av att rida med den foten, är det det som kallas för adrenalinpåslag:angel:

Snygg är den inte
DSC_0400_zpspkzszosk.jpg
Ush din stackare! Modigt av dig att hoppa upp igen.
 
  • Gilla
Reactions: TBT
Ja @Van Remo och @sassiball vet inte om det var så modigt gjort, mer dumdristigt. För om jag åkt igen så hade jag nog pajat foten för alltid:o Var nog mest fly förbannad på grabben. Att jag åkte första gången var liksom ok men sen andra åket kändes det som att han kommit på något att köra med:rage:.
Vet att jag tänkte att det är bäst att sitta upp nu för jag kommer nog inte kunna rida på ett tag om foten svullnar upp. Ville inte att han skulle gå vinnande ur striden:meh:
Har pratat med tjejen som red in honom, hon ska hjälpa mig ett tag nu med ridningen. Så får vi se hur jag löser det sedan , 3 månader är lång tid:(
 
oj oj var längesen jag var inne så tog tid att läsa alla inlägg.

roligt att de går framåt för er och tråkigt för er som de inte går så bra för(hoppas de vänder)

varning långt inlägg:banana:

för oss har de gått bra och jag har suttit kvar i sadeln tom när vi var ute och red i skogen och de kom fram en stor jävla älg med jätte horn på 10 m avstånd:eek:
hästarna frös till is och sen började min kompis häst strula så han satte sig på rumpan och min kompis liksom gled av han bakåt, sen sprang hästen hem och då fick min panik.

sen föra helgen skulle vi på P&J hoppa 50 o 60 han var super svår lastad
(blivit de på senaste) när vi nästan var framme och körde in på parkeringen började han leva fan i transporten, när vi stannat och jag öppnade skötardörren så låg halva hästen under frambommen och skrapat upp ett sår över ögat. Snacka om att jag fick panik och skrek på hjälp men när hjälp kom så hade han kommit los själv. Jag gick och avanmälde mig och for hem direkt efter händelsen
(visste ej om han var mer skadad eftersom jag alldrig lastade ur han efter som han inte vill gå på igen)
Hemvägen stod han som ett ljus och när jag skulle lasta ur stod han lungt och mumsade på sitt hö så fick tom dra han i svansen för han skulle komma ut, kollade igenom han noga och har sån tur att ingen annan skada mer än såret över ögat.

sen nu i lör så skulle jag på P&J igen och lånade då en kompis transport som är en Boggi och lite större.. inga problem att lasta värken ditt eller hem:confused: och blev en rosett med hem från 60cm. såret syns på ena bilden
10612902_10152761488099771_5801106218187451565_n.jpg

10629685_10152761589494771_8670470275625123007_n.jpg
 
@TBT Ajajaj den där foten såg inte kul ut!!! Fy så trist, hoppas den ändå läker ihop problemfritt så du inte får ont i framtiden!

Nej man får verkligen inte tycka att det går bra för då blir man nerkörd i skoskaften ordentligt!!:yuck:

Mysen sår läker väl bra men boxvila i 10 dagar är inte kul för en häst som är van vid lösdrift, sedan så ska han gå i liten hage i en vecka dagtid och efter det om han är ohalt gå ut på lösdriften igen..

Dessutom som grädde på moset så har vi fått Kvarka i stallet så nu är vi isolerade. Som tur är verkar det vara en väldigt lindrig variant då det är ett fåtal som har fått feber och ingen har fått några svullna lymfkörtlar. Så det var tur att vi tog prover för det var ingen som trodde det var Kvarka, inte ens vet..:confused::(
 
  • Gilla
Reactions: TBT
@TBT aj!!
Min fot såg liknande ut när jag skutta lite graciöst ner för trappen här hemma. Det har gått två år sen dess och de strular ännu :/
Hoppas din repar sig.

Min dressyrsadel kom idag!!!:bump::banana:
Längtar till stallet!! Men våd fick vaccin idag så får vänta :cautious:
 
Här tuffar vi på, aktiverar 4-5 dagar i veckan, mest körning men blir en del tömkörning och promenader också.

Har hunnit med årets utställning, Järv fick 38 p och Mård fick 37 p. Tyvärr bara en bild, då medhjälparna hade fullt upp med att hålla i mina (något mer ouppfostrade) 2-åringar när Mård och Järv var i ringen.


Grabbarna har blivit vuxna också, helklippta har de blivit. Eller ja, Mård är helklippt, Järv är än så länge bara halvklippt eftersom skäret blev slött och blev inte bättre av att bli slipat, så lånade nya skär i dag och ska klippa klart resten imorgon. Han är ju dessutom halvklippt på "fel" sätt, hela ena sidan och halva halsen på andra sidan... Kanske tur att jag mest håller till ute i obygderna...:p

Järv blev dessutom skodd runt om senaste skoningen då jag tyckt att han varit lite kort i steget bak och ja han har nog varit öm för j-lar i min lilla låda vilken skillnad det blev.

Eb bild på Järv från i somras, en av sommargästerna här hemma som fotat! Hon blev jätteglad åt att få fota ett äkta gotlandsruss!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
847
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: zarmino
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
64 65 66
Svar
1 318
· Visningar
43 588
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 765
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp