10:orna del 7

måste berätta vad som hände idag :( jag och en kompis hade ridigt en liten runda och när vi var nästan framme vid stallet så kom stallägarens man körande med sin stora pickup han kör alltid fort(var en raka), så vi red in på uppfarten till deras hus men där stod flera pallar med plattor som inte stod där innan och dom kan ju anfalla:grin:

så min pålle fick spelet och började strula och bakade ut till grusvägen igen och då smak :nailbiting: så körde bilen på han på rumpan och Carlito sparkar till bilen så de blev en jjätte bukla sen skenade han några meter men fick kontroll över honom. bilägaren bara kör vidare:rage: och då känner jag ju honom efter som han bor där

kände igenom Carlito och böjde och longerade han men han markera inget och är sitt lugna jag igen...hoppas han är ok i mön med annars blir de veten man vet ju inte med inre skador, han blev påkörd under bromssträkan och tack vare att de var en så hög bil träffade de skinkan

om de varit en lägre bil så hade de ju tagit benet vågar ej tänka på det, är fortfarande i chock

och han såg ju oss och även att Carlito började strula men saktade ändå inte ner och bara de att han inte kom ut ur bilen utan bara kör vidare:rage:
 
Körde liten photoshoot, bilder är kul, speciellt när de är lite speciella :D
1522586_10152736032511067_955820927859739639_o.jpg

1519035_10152735544601067_8785806032419353205_o.jpg

gud vilka vackra bilder
 
måste berätta vad som hände idag :( jag och en kompis hade ridigt en liten runda och när vi var nästan framme vid stallet så kom stallägarens man körande med sin stora pickup han kör alltid fort(var en raka), så vi red in på uppfarten till deras hus men där stod flera pallar med plattor som inte stod där innan och dom kan ju anfalla:grin:

så min pålle fick spelet och började strula och bakade ut till grusvägen igen och då smak :nailbiting: så körde bilen på han på rumpan och Carlito sparkar till bilen så de blev en jjätte bukla sen skenade han några meter men fick kontroll över honom. bilägaren bara kör vidare:rage: och då känner jag ju honom efter som han bor där

kände igenom Carlito och böjde och longerade han men han markera inget och är sitt lugna jag igen...hoppas han är ok i mön med annars blir de veten man vet ju inte med inre skador, han blev påkörd under bromssträkan och tack vare att de var en så hög bil träffade de skinkan

om de varit en lägre bil så hade de ju tagit benet vågar ej tänka på det, är fortfarande i chock

och han såg ju oss och även att Carlito började strula men saktade ändå inte ner och bara de att han inte kom ut ur bilen utan bara kör vidare:rage:
Fy så dålig stil! Hoppas verkligen inget hände med din pålle.
 
måste berätta vad som hände idag :( jag och en kompis hade ridigt en liten runda och när vi var nästan framme vid stallet så kom stallägarens man körande med sin stora pickup han kör alltid fort(var en raka), så vi red in på uppfarten till deras hus men där stod flera pallar med plattor som inte stod där innan och dom kan ju anfalla:grin:

så min pålle fick spelet och började strula och bakade ut till grusvägen igen och då smak :nailbiting: så körde bilen på han på rumpan och Carlito sparkar till bilen så de blev en jjätte bukla sen skenade han några meter men fick kontroll över honom. bilägaren bara kör vidare:rage: och då känner jag ju honom efter som han bor där

kände igenom Carlito och böjde och longerade han men han markera inget och är sitt lugna jag igen...hoppas han är ok i mön med annars blir de veten man vet ju inte med inre skador, han blev påkörd under bromssträkan och tack vare att de var en så hög bil träffade de skinkan

om de varit en lägre bil så hade de ju tagit benet vågar ej tänka på det, är fortfarande i chock

och han såg ju oss och även att Carlito började strula men saktade ändå inte ner och bara de att han inte kom ut ur bilen utan bara kör vidare:rage:

Fy fan!!
Hoppas Carlito klarar sig utan men och hoppas verkligen att du klampar upp till gubben och förklara ett och annat för honom :/ :<
 
måste berätta vad som hände idag :( jag och en kompis hade ridigt en liten runda och när vi var nästan framme vid stallet så kom stallägarens man körande med sin stora pickup han kör alltid fort(var en raka), så vi red in på uppfarten till deras hus men där stod flera pallar med plattor som inte stod där innan och dom kan ju anfalla:grin:

så min pålle fick spelet och började strula och bakade ut till grusvägen igen och då smak :nailbiting: så körde bilen på han på rumpan och Carlito sparkar till bilen så de blev en jjätte bukla sen skenade han några meter men fick kontroll över honom. bilägaren bara kör vidare:rage: och då känner jag ju honom efter som han bor där

kände igenom Carlito och böjde och longerade han men han markera inget och är sitt lugna jag igen...hoppas han är ok i mön med annars blir de veten man vet ju inte med inre skador, han blev påkörd under bromssträkan och tack vare att de var en så hög bil träffade de skinkan

om de varit en lägre bil så hade de ju tagit benet vågar ej tänka på det, är fortfarande i chock

och han såg ju oss och även att Carlito började strula men saktade ändå inte ner och bara de att han inte kom ut ur bilen utan bara kör vidare:rage:

Fy fan! Sånt där är banne mig bland det värsta som finns! Eftersom du vet vem det är så hoppas jag du pratar med både honom själv och kanske nästan framför allt hans fru, dvs stallägaren, som iaf borde förstå vilken idiotisk gubbe hon bor med. :mad:
 
Hur har det gått med din pålle @Maja_Kandi , är han såld?
Kl
Min unghästryttare var ut och red min fjant idag. Och han fick stort A i uppförande:D Ingad försök till avkastning eller annat dumt, yeah. Nu ska han åka till henne i 2veckor så får vi se sedan hur jag löser det med motion.
Var lite osäker på hur jag skulle få in hästen från en lerig hage idag. Med kryckor i högsta hugg traskade jag ut mot hagen, och där står lillfjant vid grinden och väntar på mig:love: Går så sakta så sakta vid min sida in i stallet som om han förstod att matte var halv invalid idag. Sedan står han som ett ljus medans jag fixar iordning och kånkar på sadeln med krykorna i högsta hugg. Måste ha varit en syn:angel: Helt obrydd om kryckorna. Rätt praktist annars med dessa pinnar, funkar som en förlängd arm då man ska flytta på pållen:D
 
min häst har fått träna för tränare idag, första gången i livet. Hon var jättejätteduktig och kämpade på bra, men jag och tränaren klickade inte alls, tyvärr. Ville så himla gärna att det skulle bli bra, så blev det inte så. :(

Vet inte heller ritkigt vad som hände, senast jag red provade vi galoppfattningar från skritt, och det gick superbra. Idag saknade vi helt höger galopp. jättekonstigt. Får utreda det vidare nästa ridpass, idag kom vi aldrig till höger galopp.
 
Ibland stämmer man inte riktigt ihop.. Nog tycker jag att man kan ge det några gånger för att se varthän det barkar men känns det helt fel så finns det ofta andra tränare att tillgå.
*kl*
En liten uppdatering från oss; vi tränar på att uppsättningen ska kännas trygg, jag har tagit hjälp av en duktig tjej som tränar mig att att läsa av henne från marken. Det har gått jättebra de sista gångerna så efter nästa gång har jag tänkt sitta upp själv ( alltså det är ju alltid jag som rider men nu har jag kunnat använda tränaren som " snuttefilt") emellan träningarna. Mellan uppsättningarna tömkör jag på bana och i skogen. Det känns som att vi lär känna varandra bättre och bättre men jag är fortfarande lite fundersam över hur en så supervettig häst i alla andra områden kan vara så vettlös på banan. Jag tänker mig at hon helt enkelt är snabbinriden och egentligen utan en vettig grund.. Sista gångerna har hon dock varit som en gammal ridskolehäst i ridsituationen och det är antagligen vad jag behöver just nu för att känns mig trygg. Så vi skyndar långsamt men det blir bättre!
 
Här går det undan. :D

Själv har jag tappat lite motivation, Regn, kyla och mörker.. Gud vad jag saknar ridhus...

Dock var vi iväg i söndags på en liten tävling och jädrar vad fin han var. Bästa rundan hittils, Bra språng, bra tempo, Han blev lite stark några gånger men herrejäklar vad stolt jag är över honom.

I tisdags var vi iväg och tränade. Lite trött i kroppen så sprången blev lite matta. Har ju höjt kraven på honom nu det senaste så han blir trött snabbare. Tar ju tid med den stora kroppen att sätta muskler.

Vi har en liten tävling inplanerad nu på söndag igen 1m. Kommer bara vara med i en klass och sedan ska han få ta det lite lugnt i veckan och bara jogga lite i skog och mark.

Tycker arr sadeln kanar lite långt bak men för övrift så ligger den ruggigt bra. Han har en rejäl manke som gör att sadeln kanar lite.

Har även provat att rida lite på thidemantygeln speciellt på banan varje gång han tycker det blir lite tungt så försöker han komma undan genom att sticka fram nosen och helt sonika dra mig ur sadeln *s* Fick tiåset av min tränare och nu går det mycket lättare att få honom att förstå vart han ska gå utan att dra matte ur sadeln.¨
 
Här regnar det fan!!
Ena bron till en av hagarna är översvämmad och hästarna ser ut som dränkta katter när de kom in :(
Ge mig en meter snö och 10 minus!!!

Imorn blir det premiärtur i nya sadeln som ser ut att ligga riktigt bra :)
Lär bli spännande när pållen stått sen söndag efter vacc.

BFAB32F9-0E2E-48ED-85C6-F6B3F051793C_zps9yg3nwnd.jpg
 
Här tryter också motivationen lite, har åkt på förkylningen från jag vet inte vad. Och ja detta gråa skitväder gör det inte lättare.

Men i dag gav vi oss ut på stubbåkern igen för att jobba vidare på det vi gjort sen träningen förra veckan, galoppera rakt fram. Tänk vad svårt det kan vara?!
Men fin var hon i alla fall! Vilken ridkänsla denna häst ger mig!

Planerade att skritta av henne uppe i byn på asfalten, men när vi kom dit hörde jag något knasigt, en sko var borta.

Så i morgon måste jag ge mig ut på stubbåkern (variant JÄTTESTOR) och leta efter skon. Vill gärna få på den så snart som möjligt och hovis kunde inte komma före nästa vecka någon gång... Så det är bara att ge sig ut och leta och slå på den själv.

Världens härligaste utsikt.

Empa har hälsat på grannens islandshästar för första gången, konstiga små varelser det där.
 
Hur har det gått med din pålle @Maja_Kandi , är han såld?

Japp! I onsdags kom papperen tillbaka i lådan så nu kan jag säga att han är såld! :) Känns såklart både motigt och bra. Han är ruggigt fin nu, men har inte gjort nånting på jättelänge. Bristande motivation, tidsbrist, regn och mörker... Blä! Han har käkat havre en vecka nu och det har nog gjort susen. Han glufsar i sig mineralerna i ett svep som han annars inte alls gillar, och man kan lugnt säga att han fått energiboost om man ser honom i hagen. ;)

Han kommer stå kvar här tills den första december. Nu är frågan hur jag ska kunna röra honom utan att vara rädd att han ska gå sönder... Än mindre aktivera! Ojojoj... :o ;)
 
Men så skönt att du fått honom såld. Jag förstår ju förstås att det känns tråkigt och ledsamt men det är ju också så att när man väl bestämt sig för att sälja börjar också någon sorts process och det känns inte riktigt lika som förut. Håller tummarna att dun fina kille går ett toppenbra hos nya ägaren!
 
Ja jag är övertygad om att han kommer få det jättebra! :) Har haft bra kontakt med köparen hela tiden trots att själva affären dragit ut på tiden. Det känns verkligen som ett bra hem, plus att han blir kvar i länet så han försvinner inte flera hundra mil. :)

I mitt huvud har han alltid varit till salu, ända från betäckning. "Blir det en hingst är den till salu". Men av olika anledningar har han ju hängt kvar. Så det känns liksom skönt med ett avslut på nåt vis. Visst har han vuxit in i hjärtat, men han är helt enkelt inte "min" häst...
 
Haft en jäkla skitkväll i stallet :(
Våd var som ett jäkla ånglok, lyssnade inte för fem öre bara älgade på. Var två andra hästar i ridhuset samtidigt och han var bara fokuserad på dom.
Den ena ryttaren hade dessutom noll koll på oss andra och höll på att rida in i mig flera ggr. Tillslut fick jag fräsa ifrån.
Hennes dotter satt dessutom i ett hörn och vifta med ett spö och smackade frenetiskt.
Blä!!
Hoppas på bättre ridning imorn.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
841
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: zarmino
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
61 62 63
Svar
1 257
· Visningar
41 805
Senast: Tilly_85
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 763
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp