10:orna del 7

Kl.

Idag har jag varit och fixat om mina flickor, mer tid till Miraz igen eftersom Sakura fått stryk igen av någon :(

Blev en ridtur i det fina vädret, hade tänkt lulla runt på banan lite men kom på att det var träning där med massa folk (en i taget) och vet inte hur många dom var som skulle rida så jag sket i det.

Givetvis skulle hon inte gå från stallplan idag igen för mig, vet inte om det var för att det stod hästar där omkring och folk eller bara test igen. Försökte med skänklarna och röst men ingenting hände så då toucha jag till med spö på bogen och då var det inga problem minsann. Min jädrans lilla fina flicka har verkligen börjat testa och jag måste erkänna att jag inte gillar att behöva använda spö heller :(
Men vill ju inte göra henne skänkeldöv och röstdöv heller direkt.

Hur som helst, förbi hingsten gick hon fint och ända ner till sista hagen, där stannade hon till så jag fick toucha till lite igen och därefter gick det saaakta men sen var det bra igen, lite seg på vissa ställen och tittade en del på olika saker vi mötte.

Men vi jobbade lite galopp i backe idag och det var SÅ kul tyckte hon men även jobbigt ;) Lite svettig blev hon faktiskt. Men det känns att styrkan och orken börjar komma tillbaka rejält nu, kanske därför hon även orkar bråka och testa med oss också, dock testar hon L mycket mer men jag tror L inte riktigt vågar ta för sig heller fast jag sagt åt henne.
Hoppas det ändras annars kommer hon bara fortsätta testa båda oss och det vill jag inte.

Vill ju kunna sitta upp och rida iväg som ingenting precis som förr. Längtar dit igen!

Bjuder på lite bilder från dagen!

5EC3963E-DA85-4B22-8020-E13BCA116720_zpsfpahmj2g.jpg

Här ser ni grinden som jag misstänkte att hon sega sig inför förut :p Men aldrig haft problem med innan :p
9A4E124D-23DB-492A-8B72-5917E9E5E6B8_zpsaylb3qep.jpg

62E6FB5C-5FF3-43FF-9752-A2ED81A687E2_zpsekbk0mhc.jpg

55EA13AB-EDB1-4281-A0E4-7EFC26CB828E_zpsz6u9xiqw.jpg

B2335F4F-6FEB-4A9A-B099-0E57F2B6F36A_zpsz1xwnhg6.jpg

Tack för motionen och maten matte ;)
1727DD44-C45F-4334-B1C6-3B5A5BA636E8_zpseneicylc.jpg


Tja blev lite snarlika bilder men det är så fint ute med solen nu så kan inte låta bli och slänga ut alla :p

Åh så mysigt och fina omgivningar! :)
 
Nu var det längesen jag uppdaterade,såg att jag var "efterlyst".

Jag vill bara flika in och berätta att våran saga är slut. Beslutet har gnagt i huvudet på mig en längre stund,för tiden finns inte,men jag hade hoppats att det skulle bli bra,bara det blev ljusare,bara sommaren kom,bara sonen blir äldre bara,bara.. Det blev dock ohållbart då korven ville betydligt mer än vad jag kunde ge,så beslutet fattades över en natt med många tårar,sen vips gick det jättefort,och han var såld på bara någon vecka. Det absolut svåraste beslutet jag tagit,men det var endå det enda rätta för alla inblandade.

Avslutar därmed att säga att jag vill tacka för alla dessa år,för all pepp,alla fina bilder,alla skratt och tårar. Sagan är slut för våran del,men jag kommer nog fortsätta hålla koll på er då och då när jag är tillbaka på banan igen,känns lite jobbigt att gå in i denna tråd nu...

Massa kramar till er alla!
 
Nu var det längesen jag uppdaterade,såg att jag var "efterlyst".

Jag vill bara flika in och berätta att våran saga är slut. Beslutet har gnagt i huvudet på mig en längre stund,för tiden finns inte,men jag hade hoppats att det skulle bli bra,bara det blev ljusare,bara sommaren kom,bara sonen blir äldre bara,bara.. Det blev dock ohållbart då korven ville betydligt mer än vad jag kunde ge,så beslutet fattades över en natt med många tårar,sen vips gick det jättefort,och han var såld på bara någon vecka. Det absolut svåraste beslutet jag tagit,men det var endå det enda rätta för alla inblandade.

Avslutar därmed att säga att jag vill tacka för alla dessa år,för all pepp,alla fina bilder,alla skratt och tårar. Sagan är slut för våran del,men jag kommer nog fortsätta hålla koll på er då och då när jag är tillbaka på banan igen,känns lite jobbigt att gå in i denna tråd nu...

Massa kramar till er alla!
Men oj, så konstigt det känns att du inte har honom längre. Men jag förstår ditt beslut till fullo :heart Han kommer saknas här i tråden.
 
I fredags tränade vi dressyr igen! Kaprifol var återigen en pärla när hon kommit fram till "nytt" ställe (vi stod i detta stallet före sommaren) men sen stod vi och pratade alldeles för länge med gamla bekanta så uppladdningen för träningen blev lite seg =) Därav lite, lite dålig bjudning under träningen men jag är ändå mer än nöjd!
img_43165.jpg

222.jpg
 
@Molin jo, en massa grejer har jag. Mycke onödigt. Och just schabrak, fleecetäcken och träns är något jag INTE behöver på många år!!
En ny hoppsadel däremot är det dags för.
Härliga bilder, vädret nu är ju helt underbart!!

@Esswe vilken dag!! Men skönt att det ändå gick så bra. Transport/bilproblem är ju sådär spännande i sånt läge. Jag körde Våd och en islänning för nått år sen. Är drygt halvvägs när plötsligt ena hjulet från transporten kommer farande. Missar mötande trafik med en hårsmån och rullar ner i diket på andra sidan vägen. Tack och liv för boggie!! Hämtar däcket, kör låååångsamt till närmsta tapp, får komma in i deras verkstad som var stängd för att rota fram en domkraft, hissa upp transporten, "låna" bult från de andra däcken och sen på med hjulet.
Gissa om jag alltid kollar däcken en extra gång när jag lånat transport numera...

@Catrool välkommrn till tråden!! Superfin häst!! Ser fram emot bilder och uppdateringar.

@Aionee han e söt den där kusen :) hoppas ditt mående förbättras och att du känner ork att komma igång.

*kl*
Jobbade Våd på töm igår, fokuserade på galoppen och fattningar/avsaktningar. Och jäklar vad bra det gick stundtals. Vänstergaloppen satte han toppen ibland. Och även avsaktningarna. Högern e svårare och han blev snabbare trött i det varvet. Att inte få leka travare och bara rusa är visst jobbigt. Fick till några ok fattningar där oxå, kräver mer stöd men det går. Vi SKA fixa detta!!
Efteråt så körde vi lite lätt markträning/NH och han var superfin. Bäst att passa på när kroppen e trött så huvudet kan koncentrera sig ;)
46AB610A-183D-4E01-96A6-733F6AC5C0B4_zpshoryfs2c.jpg
 
Nu var det längesen jag uppdaterade,såg att jag var "efterlyst".

Jag vill bara flika in och berätta att våran saga är slut. Beslutet har gnagt i huvudet på mig en längre stund,för tiden finns inte,men jag hade hoppats att det skulle bli bra,bara det blev ljusare,bara sommaren kom,bara sonen blir äldre bara,bara.. Det blev dock ohållbart då korven ville betydligt mer än vad jag kunde ge,så beslutet fattades över en natt med många tårar,sen vips gick det jättefort,och han var såld på bara någon vecka. Det absolut svåraste beslutet jag tagit,men det var endå det enda rätta för alla inblandade.

Avslutar därmed att säga att jag vill tacka för alla dessa år,för all pepp,alla fina bilder,alla skratt och tårar. Sagan är slut för våran del,men jag kommer nog fortsätta hålla koll på er då och då när jag är tillbaka på banan igen,känns lite jobbigt att gå in i denna tråd nu...

Massa kramar till er alla!

Men vad trist, men ditt beslut är helt försvarbart och heder åt dig att du såg till vad som var bäst för Korven även om det var pest för dig.
Kommer sakna er i tråden (har redan gjort det), lycka till och hoppas vi ses igen :heart
 
Nu var det längesen jag uppdaterade,såg att jag var "efterlyst".

Jag vill bara flika in och berätta att våran saga är slut. Beslutet har gnagt i huvudet på mig en längre stund,för tiden finns inte,men jag hade hoppats att det skulle bli bra,bara det blev ljusare,bara sommaren kom,bara sonen blir äldre bara,bara.. Det blev dock ohållbart då korven ville betydligt mer än vad jag kunde ge,så beslutet fattades över en natt med många tårar,sen vips gick det jättefort,och han var såld på bara någon vecka. Det absolut svåraste beslutet jag tagit,men det var endå det enda rätta för alla inblandade.

Avslutar därmed att säga att jag vill tacka för alla dessa år,för all pepp,alla fina bilder,alla skratt och tårar. Sagan är slut för våran del,men jag kommer nog fortsätta hålla koll på er då och då när jag är tillbaka på banan igen,känns lite jobbigt att gå in i denna tråd nu...

Massa kramar till er alla!
Kramar tillbaka. Du har gjort det som känns rätt i hjärtat för dig och då blir det bra, även om det så klart känns jobbigt ändå. Strongt av dig!
 
Tack kan inte annat än hålla med ;)

Han är en PRE importerades från Spanien för ca två år sedan. Uppfödd på lösdrift. Inriden våren 2014 men sedan växt en massa så inte utbildad. Så nu ska han få landa och utbildningen påbörjas. Så spännande! :) :)

Har nu fått nya skor och börjar känna sig mer hemma här :)


wpid-20150423_154244.jpg
Han är jättefin! Välkommen till tråden!
 
@Molin jo, en massa grejer har jag. Mycke onödigt. Och just schabrak, fleecetäcken och träns är något jag INTE behöver på många år!!
En ny hoppsadel däremot är det dags för.
Härliga bilder, vädret nu är ju helt underbart!!

@Esswe vilken dag!! Men skönt att det ändå gick så bra. Transport/bilproblem är ju sådär spännande i sånt läge. Jag körde Våd och en islänning för nått år sen. Är drygt halvvägs när plötsligt ena hjulet från transporten kommer farande. Missar mötande trafik med en hårsmån och rullar ner i diket på andra sidan vägen. Tack och liv för boggie!! Hämtar däcket, kör låååångsamt till närmsta tapp, får komma in i deras verkstad som var stängd för att rota fram en domkraft, hissa upp transporten, "låna" bult från de andra däcken och sen på med hjulet.
Gissa om jag alltid kollar däcken en extra gång när jag lånat transport numera...

@Catrool välkommrn till tråden!! Superfin häst!! Ser fram emot bilder och uppdateringar.

@Aionee han e söt den där kusen :) hoppas ditt mående förbättras och att du känner ork att komma igång.

*kl*
Jobbade Våd på töm igår, fokuserade på galoppen och fattningar/avsaktningar. Och jäklar vad bra det gick stundtals. Vänstergaloppen satte han toppen ibland. Och även avsaktningarna. Högern e svårare och han blev snabbare trött i det varvet. Att inte få leka travare och bara rusa är visst jobbigt. Fick till några ok fattningar där oxå, kräver mer stöd men det går. Vi SKA fixa detta!!
Efteråt så körde vi lite lätt markträning/NH och han var superfin. Bäst att passa på när kroppen e trött så huvudet kan koncentrera sig ;)
46AB610A-183D-4E01-96A6-733F6AC5C0B4_zpshoryfs2c.jpg

Tack :)

Och sicken charmig bild :)
 
[QUOTE="sassiball, post: 16948326, överhuvudtaget ]Ja, jag känner att med de förutsättningarna kan man ju inte begära mer av hästen. Hon är ändå cool,ck jag ut henne bättre i hörnen (därav hon sparkade mot skänkeln för hon ville egentligen inte) men hon lydde sen. Och hon är inte rädd för andra ekipage på framridningen , jag lastar och lastar av själv och hela den biten så även om själva % inte blev bra känns det ändå som ett träningstillfället på allt runtomkring var bra.

Men jag kände när jag red ut från banan att Gudskelov att ingen filmar det här :D Eller ännu värre, om det varit en riktig tävling.[/QUOTE]
Jag är mäkta imponerad över att du överhuvudtaget tar dig iväg. Vet alltför väl att det ofta krävs ett inte så litet mått av planering och logistik för att få ihop det...
 
Idag kom en kompis med sin häst till oss. Hon stod i stallet för ett par år sen
Våd som kan vara lite töntig när det ska ridas med nya hästar "bananade" sig de första 100 metrarna sen gick han som en klocka.
Vi red en bit på vägen och mötte bilar, kompisens häst kan vara lite nervös i trafiken men Våd axlade rollen som "trygga-farbrorn" med bravur.
Blev en tur på 1,5 timme med mycke klättrade. Kom på på toppen av vår "mördar-backe" att jag skulle ju filma vår framfart upp. Får blir nästa gång :D
Iaf så var det pigga, glada hästar som gick fram överallt utan att krångla. Ville aldrig sitta av :love:
 
@KrullTroll
Gud vad det lät som en underbar ridtur. Extra plus för det fina vädret givetvis också men extra kul när hästarna är framåt och uppskattar jobbet.
Du får filma nästa gång ;)

Sådär tänkte jag igår, att jag kanske skulle ha filmat galoppen upp för mördarbacken men det kom jag på på toppen, givetvis!
 
@Molin vår backe är dessutom av sorten man inte rider nerför. Annars hade jag ju bara kunnat "göra-om-göra-rätt".
Men får bli en nästa gång :)

Han känns verkligen så jäkla bra just nu min häst. Pigg som jag vill, men med en nyvunnen trygghet. Hoppas det håller i sig.
 
Oh fy, det lät läskigt isåfall :o
Någon sådan vet jag hittills inte om här omkring oss men det hade nog varit bra också tror jag. Perfekt muskelbyggearbete om inte annat!

Vad kul att han känns bra och så du vill ha honom, då är det extra kul =D
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
835
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 310
Senast: zarmino
·
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
58 59 60
Svar
1 180
· Visningar
39 708
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 755
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp