10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
wpid-2015-06-28-21-08-38-jpg.jpeg
wpid-2015-06-28-21-01-50-jpg.jpeg

Alltså kan inte låta bli att fylla på med lite mer bilder. Hade ett jättefint pass även idag med ett par varv med stödet längre fram även idag :love:

Sedan fick även jag testa på mina rodeo skills idag, fast jag fuskade och hade sadel :D

wpid-20150628_1938570.jpg

Han är så fiiin :love:
 
Suck...

Nilmar är igång men det är inte jag...

11220884_10153017267611819_5975350856715274673_n.jpg


I måndags var jag och körde en terrängträning och låt mig säga såhär. Fasta hinder gör ooont att ramla på.

Jag har 4 frakturer ( okej 3 frakturer och en krosskada) på kind/okbenet. Detta hände i måndags och i fredags opererades jag. 4 plattor har satts in och ett titannät under ögat för att hålla det på plats. Osäkert på om jag kommer få känseln tillbaks i min vänstra kind/övre läpp.

PÅ denna bild har svullnaden ändå släppt.

Så nu har hästarna 3v vila och jag är fattig som en kyrkråtta.

Håll koll på era försäkringar!
 
Suck...

Nilmar är igång men det är inte jag...

11220884_10153017267611819_5975350856715274673_n.jpg


I måndags var jag och körde en terrängträning och låt mig säga såhär. Fasta hinder gör ooont att ramla på.

Jag har 4 frakturer ( okej 3 frakturer och en krosskada) på kind/okbenet. Detta hände i måndags och i fredags opererades jag. 4 plattor har satts in och ett titannät under ögat för att hålla det på plats. Osäkert på om jag kommer få känseln tillbaks i min vänstra kind/övre läpp.

PÅ denna bild har svullnaden ändå släppt.

Så nu har hästarna 3v vila och jag är fattig som en kyrkråtta.

Håll koll på era försäkringar!

Men stackare!!
Landade du rätt in i hindret eller?

Och vad täcks inte av försäkringen?

Lider med dig!
 
Suck...

Nilmar är igång men det är inte jag...

11220884_10153017267611819_5975350856715274673_n.jpg


I måndags var jag och körde en terrängträning och låt mig säga såhär. Fasta hinder gör ooont att ramla på.

Jag har 4 frakturer ( okej 3 frakturer och en krosskada) på kind/okbenet. Detta hände i måndags och i fredags opererades jag. 4 plattor har satts in och ett titannät under ögat för att hålla det på plats. Osäkert på om jag kommer få känseln tillbaks i min vänstra kind/övre läpp.

PÅ denna bild har svullnaden ändå släppt.

Så nu har hästarna 3v vila och jag är fattig som en kyrkråtta.

Håll koll på era försäkringar!

Aj!!! :nailbiting:
Ser ut som du gjorde en rejäl face-plant:eek:
Undrar som andra vad som inte täckts av försäkringen :crazy:
 
Men @Diabetikern så det kan gå. Krya på dig och hoppas känseln kommer tillbaka.

Jag ramlade ju av för ett år sedan och fick massa pengar på försäkringen. Varför får du inget? :(
 

Vi har varit på terrängträning sedan sist. Det går bättre för varje gång även om han i början av passet blir lite kort och kommer nära. Tänkte extra på att inte luta mig för mycket framåt idag vilket gav resultat. Det svåra är att hålla koll på allt annat då.
Viktoria trodde vi skulle vara redo för en H90 till slutet på säsongen. :bump::banana:

Med tanke på det så har vi varit på PnJ och hoppade 80 och 90 cm. Var första gången på gräsbana och 90 för första gången. Märktes att han inte är van att hoppa så många hinder på en gång på den höjden men om vi gör det igen några gånger kommer det inte vara några problem. Har en film på 90 rundan men den får vänta lite.
Jag åker så gott som alltid själv men oftast finns det någon snäll som filmar åt oss. Är så nyttigt att se på i efterhand. :love:

Vi har bokat in fälttälvansläger v. 30 nu. :D Hoppas få mer information under veckan här hur det fungerar praktiskt. Det är även den banan vi tänkte debutera på senare i höst så passade väldigt bra med läger där. :)
 
Jag landade i diket framför ett fall på ca 2m och lyckades ta smällen med ansiktet i stocken som markerade diket.

Min olycksfallsförsäkring som jag trodde jag hade gäller enbart till och från jobbet. (Tack facket för information om ändring)

Inget annat täcker detta.

Men nu har jagbytt fack och tecknat extra olycksfallsförsäkring så nu är mina olycksdagar över :)
 
Jag landade i diket framför ett fall på ca 2m och lyckades ta smällen med ansiktet i stocken som markerade diket.

Min olycksfallsförsäkring som jag trodde jag hade gäller enbart till och från jobbet. (Tack facket för information om ändring)

Inget annat täcker detta.

Men nu har jagbytt fack och tecknat extra olycksfallsförsäkring så nu är mina olycksdagar över :)

Men skit!
Jag antar du kollat med din hemförsäkring redan? (Frågar ändå bara ifall att du inte kollat)
 

Vi har varit på terrängträning sedan sist. Det går bättre för varje gång även om han i början av passet blir lite kort och kommer nära. Tänkte extra på att inte luta mig för mycket framåt idag vilket gav resultat. Det svåra är att hålla koll på allt annat då.
Viktoria trodde vi skulle vara redo för en H90 till slutet på säsongen. :bump::banana:

Med tanke på det så har vi varit på PnJ och hoppade 80 och 90 cm. Var första gången på gräsbana och 90 för första gången. Märktes att han inte är van att hoppa så många hinder på en gång på den höjden men om vi gör det igen några gånger kommer det inte vara några problem. Har en film på 90 rundan men den får vänta lite.
Jag åker så gott som alltid själv men oftast finns det någon snäll som filmar åt oss. Är så nyttigt att se på i efterhand. :love:

Vi har bokat in fälttälvansläger v. 30 nu. :D Hoppas få mer information under veckan här hur det fungerar praktiskt. Det är även den banan vi tänkte debutera på senare i höst så passade väldigt bra med läger där. :)

Åh vad roligt de ser ut!

Jag känner igen mig hos Viktoria i din film :D
 
@Catrool Jajamän. Den täckte ingenting.

Inte ens utökad hemförsäkring/gruppförsäkring. Lusläst allt.

Tur man var vid medvetande hela tiden så inga ridbyxor klipptes upp. Bara totalkvaddad hjälm och säkerhetsväst.
 
@Catrool Jajamän. Den täckte ingenting.

Inte ens utökad hemförsäkring/gruppförsäkring. Lusläst allt.

Tur man var vid medvetande hela tiden så inga ridbyxor klipptes upp. Bara totalkvaddad hjälm och säkerhetsväst.

Sjukt dåligt! En vän till mig trillade av och hon fick ut en hel del pengar för ny hjälm och annat samt att hon fick pengar för sjukhusbesök och en del tusenlappar för sveda och värk på sin hemförsäkring.
 
@Diabetikern
Är du med i någon ridklubb? I så fall lär du vara försäkrad genom den också. Värt att kolla om du inte gjort det.
Hoppas du snart är tillbaka på banan och smärtan inte är allt för allvarlig.
 
@Diabetikern Fy vad otäckt! Hoppas det inte gör lika ont som det ser ut!

Jag har inte heller så mycket roligt att berätta, Kaprifol ser för tillfället ut såhär:
img_5331.jpg

Otroligt svullen och ovillig att röra sig igår, veterinär kom ut och gissningsvis har hon dragit till sig ordentligt/senskada/något är trasigt i hasleden. Kanske hände det dagen innan vid ko-incidenten, men det var ju inget som jag märkt då iaf.
Vi ska in till kliniken och ultraljuda i nästa vecka när svullnaden förhoppningsvis har lagt sig lite. Står nu på metacam och i liten hage och jag har ställt in alla våra planer som jag någonsin haft...
 
Suck...

Nilmar är igång men det är inte jag...

11220884_10153017267611819_5975350856715274673_n.jpg


I måndags var jag och körde en terrängträning och låt mig säga såhär. Fasta hinder gör ooont att ramla på.

Jag har 4 frakturer ( okej 3 frakturer och en krosskada) på kind/okbenet. Detta hände i måndags och i fredags opererades jag. 4 plattor har satts in och ett titannät under ögat för att hålla det på plats. Osäkert på om jag kommer få känseln tillbaks i min vänstra kind/övre läpp.

PÅ denna bild har svullnaden ändå släppt.

Så nu har hästarna 3v vila och jag är fattig som en kyrkråtta.

Håll koll på era försäkringar!
Men fy o ush som du ser ut! Vad menar du, fick du betala själv hos läkaren? sjukvård är väl gratis?
 
@Diabetikern Fy vad otäckt! Hoppas det inte gör lika ont som det ser ut!

Jag har inte heller så mycket roligt att berätta, Kaprifol ser för tillfället ut såhär:
img_5331.jpg

Otroligt svullen och ovillig att röra sig igår, veterinär kom ut och gissningsvis har hon dragit till sig ordentligt/senskada/något är trasigt i hasleden. Kanske hände det dagen innan vid ko-incidenten, men det var ju inget som jag märkt då iaf.
Vi ska in till kliniken och ultraljuda i nästa vecka när svullnaden förhoppningsvis har lagt sig lite. Står nu på metacam och i liten hage och jag har ställt in alla våra planer som jag någonsin haft...

Håller alla tummar att det läker fort! :heart Ibland gör det de.
Min skadade sig när han var två. Vänster framben jättesvullen och tokhalt. fick också sånt fint gipsbandage av vet över helgen, hände på en fredag, på måndag när vi åkte för ultraljuda var i princip allt läkt. Ett litet obetydligt överben är enda som svallrar om händelsen nu.

Liten uppdatering om dagen: Vi har varit på dressyrträning. Han var så duktig så jag vet inte vad jag ska göra av all glädje som bubblar runt i mig. Stadig kontakt i princip hela passet. Hon var mycket nöjd med utvecklingen från förra gången. galoppfattningarna var lugnare även om högervarvet är svårare. Vi fick också länga lite på långsidorna, både trav och galopp. Var jättevarmt i ridhuset så 30 min pass var helt perfekt. Värmer upp innan träningen börjar ca 15 min, så får man ut max av tränaren. :p
 
@Diabetikern
Men alltså, jag tycker detta låter väldigt knasigt med försäkringen.

Du har ju en självförsäkring även där du har din häst försäkrad, den borde väl täcka detta isåfall? Det är ju en händelse med hästen.
Sen tycker jag att hemförsäkringen bör ta detta med, låter verkligen knasigt :(
Läste att du hade lusläst allt, har du pratat med dom över telefon med?

Jag hoppas verkligen det löser sig, vad ska man annars ha alla försäkringar till för? :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 202
Senast: Blyger
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
41 42 43
Svar
854
· Visningar
9 556
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp