10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
På lördag får Miraz förmodligen flytta ut i lösdriften, frågade om inte det fanns möjlighet tidigare när det ändå är en plats ledig där i flocken redan nu. Och det fick hon, vi har bara inte kommit fram till en tid ännu :p

Ska bli riktigt skönt för hästen Miraz delar hage med nu är helknäpp och stressar upp Miraz i hagen, så igår var det inte kul och ta in från hagen bland annat :(

Sedan har jag äntligen bokat tid för röntgen utav Miraz ben, så om en vecka blir det av och då får vi se om hon är hel där. Men som veterinären sa, hon blir 6år i och skulle det vara något så borde hon ha visat det. Så hon tror det inte är någon fara.

Får hoppas det, hon skall röntgas i kotor, knän och haserna. Vill köra allt på en gång och få det gjort!

Sen händer det lite andra saker också, men ingenting är spikat så jag avvaktar med att avslöja det ;)
 
Vi hoppade häromdagen, det gick väl sådär kan man säga :p Just detta med att få suget på riktiga hinder med ryttare på har inte riktigt kommit. Eller hon hoppar första gången över hindret sen springer hon typ bara över, knappt så hon orkar lyfta benen, har jag för lågt då?

Ute över stockar hoppar hon helt annorlunda, men då har stockarna också legat lite högre med kanske. Nu har vi inte hoppat mycket på banan iof, mer jobbat med bommar på marken. Kanske hoppat 2-3ggr på banan? Minns inte riktigt men inte många ggr iaf.

Hur kan man få suget? Jag tror inte hon tycker det är tråkigt, bara att hon inte tycker det behövs hoppa över det låga hindret när man likaväl kan springa över bara, men jag vet inte?
Jag försökte smacka lite extra innan hindret några ggr för och se om det gjorde någon påverkan, ena gången hoppade hon halvt iaf :p Om man kan kalla det hopp.

Nu kör jag fortfarande i trav över hindren eftersom sist när vi testade och hoppa i galopp blev det istället fel och vi "krascha" i hindret.
Kan säga att hitta hoppbalansen och ställa sig inför hindret är ganska svårt och få till när man inte vet om hon tänker hoppa lr springa bara.
Bad Anna filma, så ni kan ju se för er själva :p Och jag vet, min sits är kass.. Red åter igen i helt fel byxor....!

Löshoppningen har hon också mer sug i, men då är det också lite högre höjd. Vad är en OK höjd och hoppa på? Haha

Idag red jag lite lätt på banan, tanken var egentligen att känna igenom henne ordentligt för det var ett tag sen jag gjorde det på banan. Men såklart kom det två till upp på banan efter en stund när vi satt igång och Miraz blir direkt störd och vill dras till dom, men jag försökte få igenom henne någorlunda trots det men jag var inte nöjd alls.
Avslutade efter ett tag dock!

Imorgon, lr idag kanske man säger när kl närmar sig 05 så hade jag tänkt rida ut i skogen en sväng, klättra och ha lite kul. Men vi får se hur det blir.
Rida skall jag göra innan insläppet i lösdriften, det blev satt kl 13 så att folk som vill kan rida innan isåfall.


Film..
http://vid577.photobucket.com/album...9-CAA0-4333-AC6A-7B832D2891DE_zpsin3lhdys.mp4

http://vid577.photobucket.com/album...6-49D9-4C00-BE5A-A5168994B48F_zpsotmvrg6l.mp4

931158ED-77C4-4441-BAEA-B99BBF6ABAED_zpsnrcfor07.jpg

B2172CC3-0966-4005-B624-89F958C98E10_zpsbit0kgog.jpg


Nöjd häst efter hoppningen som fick gå ut och käka massa mat igen :p
F4DC6C5C-B677-4B9D-B183-26F86D7840DC_zpsualae4jo.jpg


En bild från idag då hon var lite extra gosig mot vad hon brukar och då är hon alltid massa gosig :heart
Hann bara börja borsta lite så kom hon och la huvudet på axeln och så stod vi så och myste ett riktigt långt tag innan vi tog tag i borstningen igen, älskar denna häst alltså =D

E383CE4F-5615-4322-9B98-DDAFBA5292D9_zpsaetc6g89.jpg
 
Jag tänkte hoppa på denna tråden nu då jag precis blivit lycklig ägare till en -10:a! :)
Hon heter Älga och är helt fantastisk! :)
DSC_03651.jpg

Jag har tidigare, och har fortfarande en äldre haflinger gentleman, så detta är något helt nytt för mig. Jag har haft henne i två veckor idag och vi har försökt lära känna varandra under denna tiden. Hon har något som jag hört heter unghästspänningar just nu efter flytten. Det visar sig genom att hon är superspänd i ryggen när vi ska börja rid passet och vill inte riktigt släppa upp mig. Men när jag hoppade upp senast i torsdags em så var det mycket bättre. Lite spänd innan jag hoppade upp men stod stilla, hon sköt rygg i ca 3-4 steg och sedan släppte hon i ryggen och frustade. Efter det kan man göra vad som helst med henne och hon är så himla fin och trevlig! :heart

DSC_03471.jpg
Lite sådant här har vi pysslat med för att lära känna varandra. :) Och lasttränat och miljötränat och promenerat till världens ände och tillbaka ;)
Nu är jag så sugen på att börja träna ordentligt med henne, men vi ska ta det lite lugnt ett tag till så hon blir lika säker på mig som jag är på henne! :D ;)
 
Jag tänkte hoppa på denna tråden nu då jag precis blivit lycklig ägare till en -10:a! :)
Hon heter Älga och är helt fantastisk! :)
DSC_03651.jpg

Jag har tidigare, och har fortfarande en äldre haflinger gentleman, så detta är något helt nytt för mig. Jag har haft henne i två veckor idag och vi har försökt lära känna varandra under denna tiden. Hon har något som jag hört heter unghästspänningar just nu efter flytten. Det visar sig genom att hon är superspänd i ryggen när vi ska börja rid passet och vill inte riktigt släppa upp mig. Men när jag hoppade upp senast i torsdags em så var det mycket bättre. Lite spänd innan jag hoppade upp men stod stilla, hon sköt rygg i ca 3-4 steg och sedan släppte hon i ryggen och frustade. Efter det kan man göra vad som helst med henne och hon är så himla fin och trevlig! :heart

DSC_03471.jpg
Lite sådant här har vi pysslat med för att lära känna varandra. :) Och lasttränat och miljötränat och promenerat till världens ände och tillbaka ;)
Nu är jag så sugen på att börja träna ordentligt med henne, men vi ska ta det lite lugnt ett tag till så hon blir lika säker på mig som jag är på henne! :D ;)
Vad kul, Grattis till din nya häst! :) Och välkomen :)
 
På lördag får Miraz förmodligen flytta ut i lösdriften, frågade om inte det fanns möjlighet tidigare när det ändå är en plats ledig där i flocken redan nu. Och det fick hon, vi har bara inte kommit fram till en tid ännu :p

Ska bli riktigt skönt för hästen Miraz delar hage med nu är helknäpp och stressar upp Miraz i hagen, så igår var det inte kul och ta in från hagen bland annat :(

Sedan har jag äntligen bokat tid för röntgen utav Miraz ben, så om en vecka blir det av och då får vi se om hon är hel där. Men som veterinären sa, hon blir 6år i och skulle det vara något så borde hon ha visat det. Så hon tror det inte är någon fara.

Får hoppas det, hon skall röntgas i kotor, knän och haserna. Vill köra allt på en gång och få det gjort!

Sen händer det lite andra saker också, men ingenting är spikat så jag avvaktar med att avslöja det ;)

Hoppas röntgen går bra!
 
Jag tänkte hoppa på denna tråden nu då jag precis blivit lycklig ägare till en -10:a! :)
Hon heter Älga och är helt fantastisk! :)
DSC_03651.jpg

Jag har tidigare, och har fortfarande en äldre haflinger gentleman, så detta är något helt nytt för mig. Jag har haft henne i två veckor idag och vi har försökt lära känna varandra under denna tiden. Hon har något som jag hört heter unghästspänningar just nu efter flytten. Det visar sig genom att hon är superspänd i ryggen när vi ska börja rid passet och vill inte riktigt släppa upp mig. Men när jag hoppade upp senast i torsdags em så var det mycket bättre. Lite spänd innan jag hoppade upp men stod stilla, hon sköt rygg i ca 3-4 steg och sedan släppte hon i ryggen och frustade. Efter det kan man göra vad som helst med henne och hon är så himla fin och trevlig! :heart

DSC_03471.jpg
Lite sådant här har vi pysslat med för att lära känna varandra. :) Och lasttränat och miljötränat och promenerat till världens ände och tillbaka ;)
Nu är jag så sugen på att börja träna ordentligt med henne, men vi ska ta det lite lugnt ett tag till så hon blir lika säker på mig som jag är på henne! :D ;)

Grattis och välkommen till tråden =D
 
Jag och pinglan skrittar för fullt, skulle börjat trava igår men det har jag helt missat :p
Vi håller oss mest i skogen, onödigt att vara på banan/ i ridhuset när det är full vår ute och vi ändå ska ta det lite lugnt... :) Letar spöken gör hon i alla fall, vem vet stockar kan ju gå till attack... Allt för att busa lite. Passar på att öva skänkelvikningar när jag ändå får sitta på, det går riktigt bra trots att hon inte har gjort det på lääänge och dom inte var befästa innan :)

Hade "sadelgubben" uppe för att kolla till min sadel, har fått höra att den är sned i bommen, nonsens enligt honom. Tack och lov för det! Min ekonomi tål inte en ny sadel... Lite mer stoppning framtill och en allmän check av befintligt stoppning blev det, 20min på bakluckan av bilen så var det klart :up:

Slänger in en gammal bild för att liva upp allt lite ;)
2016-04-16-1720_5712583f9606ee2e53a47e28.jpg
 
Sådär, då är Miraz åter i lösdriftsflocken och hon verkade väldigt nöjd och glad över det =D Hon blev lite busig och showig dessutom.

Blev lite fajt mellan två valacker som gillar Miraz, Jatzie som jag rider ofta med och sen Memphis som stod en sväng med Miraz och Cascada i hagen när hon stod på box. Memphis flyttades ut till lösdriften också för ett tag sedan. Men dom två fick en väldigt bra kontakt, kanske ni minns jag nämnde?

Hur som helst, blev lite spring och lite bråk men inget allvarligt tur nog.
Anja, kallblodstravaren som i somras blev Miraz bästa vän på betet och dom höll ihop hela tiden därefter, som mor och dotter. Hon sprang in även idag och tog över mammarollen, ingen fick komma nära Miraz då gick hon till attack, så det blev en del sparkar från hennes del till dom som försökte hälsa på Miraz eller jaga undan henne.

Tycker det är lite kul och se ändå, att det starka bandet fortfarande är kvar när dom inte gått ihop sen i December? Miraz visade minsann också att man kunde vara kaxig och sparka med bakarslet om någon kom för nära dom, iaf så länge som hon sprang klistrad mot Anja, haha
Dom ggr hon hamna för sig själv sprang hon istället med svansen mellan benen, så hon kan vara tuff om hon har en som beskyddar henne bredvid :p

Så hon kanske inte längre är helt låg i rang, inte i samband med en annan stark individ bredvid sig iaf.

Skönt att allt gick bra, hon kommer ihåg hagen, maten och vattnet. Verkligen helnöjd tjej var det trots regnet som höll under förmiddagen. Men det blev uppehåll lagom till insläppet.
 
Jag tänkte hoppa på denna tråden nu då jag precis blivit lycklig ägare till en -10:a! :)
Hon heter Älga och är helt fantastisk! :)
DSC_03651.jpg

Jag har tidigare, och har fortfarande en äldre haflinger gentleman, så detta är något helt nytt för mig. Jag har haft henne i två veckor idag och vi har försökt lära känna varandra under denna tiden. Hon har något som jag hört heter unghästspänningar just nu efter flytten. Det visar sig genom att hon är superspänd i ryggen när vi ska börja rid passet och vill inte riktigt släppa upp mig. Men när jag hoppade upp senast i torsdags em så var det mycket bättre. Lite spänd innan jag hoppade upp men stod stilla, hon sköt rygg i ca 3-4 steg och sedan släppte hon i ryggen och frustade. Efter det kan man göra vad som helst med henne och hon är så himla fin och trevlig! :heart

DSC_03471.jpg
Lite sådant här har vi pysslat med för att lära känna varandra. :) Och lasttränat och miljötränat och promenerat till världens ände och tillbaka ;)
Nu är jag så sugen på att börja träna ordentligt med henne, men vi ska ta det lite lugnt ett tag till så hon blir lika säker på mig som jag är på henne! :D ;)

Välkommen :)
 
Skönt att det verkar ha gått bra! @Molin Det är ju alltid lite spännande med ihopsläpp och alltid lika skönt när det går bra, men visst är det grymt intressant att studera hästarnas beteende när man släpper ihop dem!

Nu när vårt stall börjar bli lite mer klart har vi tagit in två hyresgäster och Kaprifol och min andra häst (skäcken) har ju i princip gått ensamma i ca 1.5 år nu så Kaprifol höll sig själv mellan de två nya hästarna och min andra häst ett par dagar innan hon kunde släppa lite på "barnvakten". Lite gulligt ändå. Nu är de en liten flock i alla fall :)
img_1018-kopia.jpg
 
Ja det är väldigt skönt när det går bra.
Fick en uppdatering nu på kvällen att Miraz stod tillsammans med två valacker och käka och Anja stod borta vid andra höbingen med killarna som tidigare fajtats om Miraz, lustigt hur det blir bara på några timmar.

Nu har iof Miraz gått med alla utom två i denna flock, så det känns ganska tryggt på det sättet också.
Hoppas bara hon kan hålla sig hel och inga problem med fötterna, men skor har hon iaf!

Vad kul med två inhyrda, lättare och rida/aktivera ens egna då med gissar jag. Alltså slippa lämna den ena helt ensam även om det ibland kan vara nyttigt. Men inget som är det roligaste kanske.

Dom ser himla nöjda ut alla 4 =D
 
@Molin, du bad om kommentar så här kommer mitt inlägg, ta det på rätt sätt. :heart Det är inte höjden som är fel utan hastigheten. Om du inte vill galoppera så trava iallafall i en hastighet så hon kan hoppa. Det är jobbigare att hoppa i trav så är farten för låg blir det onödigt jobbigt för henne och hon springer över istället. :) vet hur det är när man inte är beredd på vad som kommer.. inte kul men går bara över med övning.
Ett tips om ni vill försöka med galopp igen är att ha galoppbom framför så ni kommer rätt. Gäller även om ni travar. Bommar framför är super vid inlärning. Lägg ut två bommar med ett galoppsprång mellan och se till att pricka mitt över bommen med galoppsprången som om de skulle varit ett hinder. Prova lite olika galoppfart och känn vad som känns bra, bara det inte är för långsamt, anpassa bommarna längd efter vad ni vill ha. Sen lägger du upp de bakre till ett räcke kan vara 20-30 cm högt, med en markbom framför för avståndets skull. Ha inte för långsam galopp (utan samma som med bommarna) och det gör inget om du inte står upp över ett sånt litet hinder. Då riskerar du bara att hamna i obalans och före henne om du är osäker. Luta lite framåt och sträck fram tyglarna. Bara så ni får förtroende för varandra i hoppningen. Passar inte avståndet så reflektera över om det är du som har för långsam galopp eller om du ska korta av sträckan mellan bommarna. Prova dig fram, ca 4.5-5 m borde vara lagom men svårt utan att se henne galoppera.
Målet är att ni ska tycka det är kul och komma rätt varje gång så ni känner hur bra ni är! :up:

Hoppas du uppskattar att jag lägger mig i. Annars säg till så backar jag. :heart kram och lycka till
 
@Molin, du bad om kommentar så här kommer mitt inlägg, ta det på rätt sätt. :heart Det är inte höjden som är fel utan hastigheten. Om du inte vill galoppera så trava iallafall i en hastighet så hon kan hoppa. Det är jobbigare att hoppa i trav så är farten för låg blir det onödigt jobbigt för henne och hon springer över istället. :) vet hur det är när man inte är beredd på vad som kommer.. inte kul men går bara över med övning.
Ett tips om ni vill försöka med galopp igen är att ha galoppbom framför så ni kommer rätt. Gäller även om ni travar. Bommar framför är super vid inlärning. Lägg ut två bommar med ett galoppsprång mellan och se till att pricka mitt över bommen med galoppsprången som om de skulle varit ett hinder. Prova lite olika galoppfart och känn vad som känns bra, bara det inte är för långsamt, anpassa bommarna längd efter vad ni vill ha. Sen lägger du upp de bakre till ett räcke kan vara 20-30 cm högt, med en markbom framför för avståndets skull. Ha inte för långsam galopp (utan samma som med bommarna) och det gör inget om du inte står upp över ett sånt litet hinder. Då riskerar du bara att hamna i obalans och före henne om du är osäker. Luta lite framåt och sträck fram tyglarna. Bara så ni får förtroende för varandra i hoppningen. Passar inte avståndet så reflektera över om det är du som har för långsam galopp eller om du ska korta av sträckan mellan bommarna. Prova dig fram, ca 4.5-5 m borde vara lagom men svårt utan att se henne galoppera.
Målet är att ni ska tycka det är kul och komma rätt varje gång så ni känner hur bra ni är! :up:

Hoppas du uppskattar att jag lägger mig i. Annars säg till så backar jag. :heart kram och lycka till

Jag uppskattar verkligen ditt inlägg, tar inte alls illa vid mig. Vill ha hjälp så och det är länge sen jag var hoppryttare! Man kan kanske inte tro det idag att jag bara höll på med hoppning förr men det gjorde jag.

Tusen tack!
Vi har provat lite bommar också, men inte helt som du tipsa om så det ska jag absolut göra.
Kanske kan man ha två liggande markbommar och en cavalettis som sista hinder, tror dom är 20 och 30cm i höjden. Om dom kanske inte är högre? Får mäta.

Ang trav och galopp, jag kör hellre trav tills vi har hittat balansen och hoppet där, känns bättre så faktiskt. Som jag skrev, första gången vi provade med galopp var gången innan och det gick verkligen mycket bättre men sen krascha vi och jag blev nog mer osäker än Miraz så därför känner jag hellre och ta det i traven ett tag till.

Jo, farten skulle behövas få fram och det kommer ibland och ibland inte. Varav smackningarna innan för att försöka få igång henne lite mer.

Vi får fortsätta våran resa inom hoppningen, det är mest för variationens skull och sen för lite rolig aktivitet då hon visat att hon ändå tycker det är lite kul.
Men sen är det banan, där går det ibland bra och ibland sämre så vi försöker oss framåt fortfarande. Önskar dock hon kunde ha lite mer av energin ute på banan med, det skulle underlätta betydligt mer!

Vi kan givetvis köra på galoppträning med markbommar bara till en början, för och få in sprången bra sen när tiden känns rätt så kanske vi kan prova och lägga fram ett hinder på slutet igen.
Kanske kan det bli något av oss också då :p Hihii
 
Jag uppskattar verkligen ditt inlägg, tar inte alls illa vid mig. Vill ha hjälp så och det är länge sen jag var hoppryttare! Man kan kanske inte tro det idag att jag bara höll på med hoppning förr men det gjorde jag.

Tusen tack!
Vi har provat lite bommar också, men inte helt som du tipsa om så det ska jag absolut göra.
Kanske kan man ha två liggande markbommar och en cavalettis som sista hinder, tror dom är 20 och 30cm i höjden. Om dom kanske inte är högre? Får mäta.

Ang trav och galopp, jag kör hellre trav tills vi har hittat balansen och hoppet där, känns bättre så faktiskt. Som jag skrev, första gången vi provade med galopp var gången innan och det gick verkligen mycket bättre men sen krascha vi och jag blev nog mer osäker än Miraz så därför känner jag hellre och ta det i traven ett tag till.

Jo, farten skulle behövas få fram och det kommer ibland och ibland inte. Varav smackningarna innan för att försöka få igång henne lite mer.

Vi får fortsätta våran resa inom hoppningen, det är mest för variationens skull och sen för lite rolig aktivitet då hon visat att hon ändå tycker det är lite kul.
Men sen är det banan, där går det ibland bra och ibland sämre så vi försöker oss framåt fortfarande. Önskar dock hon kunde ha lite mer av energin ute på banan med, det skulle underlätta betydligt mer!

Vi kan givetvis köra på galoppträning med markbommar bara till en början, för och få in sprången bra sen när tiden känns rätt så kanske vi kan prova och lägga fram ett hinder på slutet igen.
Kanske kan det bli något av oss också då :p Hihii

Bra att du tog det på rätt sätt. Två bommar eller hur många som helst, som hon orkar, innan är toppen också. Men precis ta små, små steg. När du har galopperat över några galopp bommar ett tag kommer du vilja höja upp lite. Behöver inte ens vara cavaletti höjd i början. Vad som passar er. Har man flera bommar kommer du tillslut vilja höja upp alla utom första och de kommer inte vara några problem. Sen en dag så hoppar du stuts utan att ens reagera över det :p
Om du vill hoppa lite nu för variationen så kan du ju ha trav bommar framför istället för galopp bommar. Och göra på samma sätt. Få in rätt avstånd och bygga upp eran hopprelation!
Och jag skulle rekommendera att inte ens försöka hoppa när farten är så låg. Se till att du tillräcklig fart innan du vänder upp annars får hon gå ett varv till på volten och få upp den. Du måste visa henne hur du vill ha det.
 
@fritz_92 Tusen tack igen =D
Absolut, tar åt mig och ska absolut ha det i åtanken. Man vill komma åt hoppet och inte att hon bara springer över, så mer fart absolut. Vi får jobba fram det :)

Jag körde lite markarbete idag och hade markbom och även låg cavalettibom för variation som hon fick både skritta och trava över och hon var riktigt fin idag. Hon HOPPADE dessutom jättefint, Anna som också var på banan samtidigt kommenterade det "vad fint hon hoppar".

Hon hoppade även över markbommen!
Så med tiden tror jag vi kommer klara av detta, men tror precis som du. Man måste ha mer fart, man kan inte komma smygandes, eller hon kommer inte direkt smygande heller men väldigt låg fart iaf.

Kommer absolut lägga fram bommar, så får det komma med tiden. Små små steg bättre än för fort fram och riskera bråk eller annat ointresse. Tror även på att göra det oftare än 1gång i månaden också ;) Haha
Både vid hand och uppsuttet.

Uppskattar verkligen hjälpen, tack så mycket :)
 
Roligt att läsa om alla!

Här har vi åkt på ett litet bakslag. Startade 2 klasser förra helgen och det gick kanonbra. 2 nollor och trevliga rundor. Dock har han börjat vrida sig och får inte med sig bakbenen riktigt. Ömmar lite efter ridning på korset så vi misstänker att inflammationen har kommit tillbaks.

Jag har en bokad tid nu på onsdag. Förhoppningsvis så räcker det med en behandling. Nu joggar han bara lite i skogen. Vill inte ställa av honom helt då det inte är bra heller.

Alltid är det något.
 
Å, vad roligt med tömkörningskurs och vilka fina bilder ni bjuder på, @Lovise och @Catrool!
Stilig leopard, @KrullTroll.
Idag har veterinären varit ut. Hen hittade en liten reaktion på hovens utsida med visitertången. Initialt 2,5- 3 grader halt i trav.
Bedövning av hoven till strax under kotan släckte hältan nästan helt. Bara 0,5 grad kvarstod.
Jahhapp. Det var den kotledsinflammationen det.
Vet. (Förövrigt superduperbra) drog skon och karvade... och hittade en BÖLD! Öppningen precis vid strålens spets. Den drabbade hoven är lite av hästens problemhov och hovslagaren och jag diskuterade häromsistens att lägga specialbeslag vid kommande skoning för att främja hovmekanismen och strålens cirkulation, så skullde det uppstå en böld så är det just där.
Hovben och kota röntgades för säkerhetsskull och var u.a. Nu står hon med vackert inslagen fossing och så får vi se hur det utvecklar sig. Hovslagaren ska komma under nästa vecka (eller akut om det behövs).
It makes sense! När hon blev så där stapplig så att jag tänkte fång var det säkert när det var som värst innan bölden öppnade sig...
Lilla plutthästen...
Men vad skönt ändå om det "bara" var en böld. Jag tar mycket hellre en böld än en ledinflammation. Hur har det gått? Har den läkt ut ordentligt?
 
Roligt att läsa om alla!

Här har vi åkt på ett litet bakslag. Startade 2 klasser förra helgen och det gick kanonbra. 2 nollor och trevliga rundor. Dock har han börjat vrida sig och får inte med sig bakbenen riktigt. Ömmar lite efter ridning på korset så vi misstänker att inflammationen har kommit tillbaks.

Jag har en bokad tid nu på onsdag. Förhoppningsvis så räcker det med en behandling. Nu joggar han bara lite i skogen. Vill inte ställa av honom helt då det inte är bra heller.

Alltid är det något.

Nej vad trist! Vet du vad det beror på att han får inflammationen? (Ber om ursäkt om jag missat det tidigare i tråden) Hoppas att han repar sig snabbt!
 
Rozalie gjorde sin debut på riktig tävling i helgen. 90 och 100 red de på ett strålande sätt!
Vi har fått backat bandet lite sedan sist och lägga om ridningen en del hos ryttaren, då det kom fram några svaga punkter på en träning för ett tag sedan. Nu har vi (ryttaren och jag) tränat själva en period och tänkt om lite och de har tagit ytterligare ett jätteskutt i utvecklingen, mycket roligt att se. Innan så har ryttaren tyckt att ridningen mellan hindren har varit lite svår, nu har hon mycket bättre koll på alla delar och knappar och då fungerar det utmärkt!

Rozalie börjar helt klart vänja sig vid tävlingsplatser nu och verkar väldigt världsvan och cool, så stolt!
Här är några bilder från framhoppningen, filmer från klasserna längre ner.

IMG_3740_zpsupqwhw0l.jpg

IMG_3803_zps1iiyleqj.jpg

IMG_3807_zpsvvehdnxi.jpg

IMG_3808_zpsec3fk2wh.jpg

IMG_3816_zpsn7nr1pnq.jpg

IMG_3824_zps8vasijfr.jpg


90 cm

100 cm (lite skakig, jag använde zoomobjektivet på kameran här, inser att stativet får åka med nästa gång, tungt!)

Tre stycken mycket lyckliga och nöjda med dagens prestationer! Ni skulle sett leende på mig bakom kameran! :D:love:
IMG_3869_zpsatbxqzs5.jpg

IMG_3939_zpsals16y60.jpg


Jag känner att den där vip-läktaren och champagnen kommer närmre och närmre! :D;)
 
Rozalie gjorde sin debut på riktig tävling i helgen. 90 och 100 red de på ett strålande sätt!
Vi har fått backat bandet lite sedan sist och lägga om ridningen en del hos ryttaren, då det kom fram några svaga punkter på en träning för ett tag sedan. Nu har vi (ryttaren och jag) tränat själva en period och tänkt om lite och de har tagit ytterligare ett jätteskutt i utvecklingen, mycket roligt att se. Innan så har ryttaren tyckt att ridningen mellan hindren har varit lite svår, nu har hon mycket bättre koll på alla delar och knappar och då fungerar det utmärkt!

Rozalie börjar helt klart vänja sig vid tävlingsplatser nu och verkar väldigt världsvan och cool, så stolt!
Här är några bilder från framhoppningen, filmer från klasserna längre ner.

IMG_3740_zpsupqwhw0l.jpg

IMG_3803_zps1iiyleqj.jpg

IMG_3807_zpsvvehdnxi.jpg

IMG_3808_zpsec3fk2wh.jpg

IMG_3816_zpsn7nr1pnq.jpg

IMG_3824_zps8vasijfr.jpg


90 cm

100 cm (lite skakig, jag använde zoomobjektivet på kameran här, inser att stativet får åka med nästa gång, tungt!)

Tre stycken mycket lyckliga och nöjda med dagens prestationer! Ni skulle sett leende på mig bakom kameran! :D:love:
IMG_3869_zpsatbxqzs5.jpg

IMG_3939_zpsals16y60.jpg


Jag känner att den där vip-läktaren och champagnen kommer närmre och närmre! :D;)

Stort grattis, ser jättefin ut! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 078
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 708
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp