10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv har jag ikväll ridit i t-shirt för första gången :love: äntligen känns det som att våren är här!!
Våd fäller för fullt och kommer in sketen som f*n varje dag. Men smutsiga hästar är lyckliga hästar? :p vissa dagar ångrar jag att han går naken dock :wtf:

Vi ska oxå debutera i att tävla bruksridning om en månad. Passar på att göra det i ett sm-kval :p man ska sikta mot stjärnorna lixom. :D:D
Funderar på att anmäla mig till en p&j på lördag. Är på gamla vanliga stället och jag vill komma igång igen :)

Åh vad kul. Bruksridning har jag alltid velat starta men inte gjort. Sitter kvar sen fjording åren tror jag.
Klart du ska på pay&jump :D det är ju jättekul!
Medryttaren ville bada Talladin på fredag innan tävlingen, undra varför, går ju bara rita på rumpan i smutsen liksom :p De var på hoppträning igår. Hoppade massa svåra linjer och en kombination med bommar emellan. Oftast gick det super! Tränaren höjde upp kombinationen i slutet så den var typ 110 med bara en bom. Inte ens en markbom. Och så bommarna mellan som stoppade upp lite också. Det var lite läskigt sa Talladin men hoppade det tillslut. Då fick han avsluta på en lägre kombination och så var han supernöjd med sig själv.
 
Oj oj, vilka dagar det varit nu men jag har ett pass kvar i stallet sen är jag helt klar med sånt och jag kan äntligen slappna av lite igen.

Har jobbat ons, tors och fredag och i onsdags fick Miraz vila för jag var helt slutkörd. Inte sovit mycket efter jobbet.

I torsdags kom veterinären ju, hon lovade och höra av sig en timma innan det var min tur och jag sa det till dom i stallet också att jag går gärna sist av alla så jag hinner sova några timmar iaf och så blev. 4½ timma hann jag sova innan jag fick meddelande om att komma upp.

Miraz är nu vaccinerad och jag har dessutom röntgat henne runt om, kotor, knän och haserna. Hon röntgade i alla möjliga vinkar för att utesluta spatt, lösa benbitar och cystor och hon gick igenom helt UA :bump::bump:

Veterinären tyckte hon såg så himla fin och hon sa även det att det är inte alls ovanligt att man faktiskt ser något litet vid dessa kontroller. Men hon sa att Miraz hade riktigt fin i benen och inga problem fanns där.
Hon tyckte även hon var fin i hullet, sen kollade hon öronen och framtänderna också.

Varför jag röntgat är för och veta om hon går igenom som tänkt avelshäst, hon är köpt delvis för det så kände att nu är det dags och ta tag i röntgen för och få veta.

Så jag är superglad över detta besked alltså, så otroligt glad =D

Så det jag nämnde förut, att jag hade något hemligt på gång är just........
Miraz kommer skickas på betäckning i slutet av maj eller början av Juni, beroende på när min kompis kunde köra. Men det blir iaf strax innan jag åker till Kroatien och så blir hon där någon vecka. Hon går i brunst runt den 10:e varje månad så det blir perfekt då.

Jag skulle ha skickat henne på betäckning i år från början men valde sen istället att skicka henne på utställningsträning och sen utställning, så jag bokade hingst för nästa år istället.

Men nu blev utställningen inställd och det blev dessutom strul med min plats på gården så det blev inget av det.
Istället blir det betäckning i år och sen kommer hon tränas och utbildas under året, det är i början och slutet man får tänka till lite med lättare ridning bara.

Så håll nu tummarna för att allt går bra, jag är super nervös för detta, hoppas hon tar sig på första språnget så det blir ett litet maj föl, jag har absolut inget emot ett juniföl heller, men kul ska det bli.

Här får ni lite bilder från insläppet i lösdriften, det är Anna Hambraeus som tagit dessa bilder.

12983907_1601012140221193_6683196976383699205_o_zpsynyczb4x.jpg

12977042_1601010253554715_8843438215891331348_o_zpsntt2tpld.jpg

Här kommer hon springandes mot mig när hon såg mig :love:
13002455_1601013446887729_2415285581049179535_o_zps6jnzmsai.jpg

13041274_1601012406887833_8659177383448165069_o_zpsfn4hxmfp.jpg

12983887_1601013833554357_4057188223008974654_o_zpsw9e4iaxy.jpg

13040881_1601013606887713_7353299928396220014_o_zpsyhlv8ny3.jpg


Tack för oss =D

Hon har fått vila både torsdag och igår också, blir nog idag med.
Så imorgon hoppas jag på bra väder så man kan rida en liten sväng, blir alltid så osäker efter att dom fått vaccin..
 
Oj oj, vilka dagar det varit nu men jag har ett pass kvar i stallet sen är jag helt klar med sånt och jag kan äntligen slappna av lite igen.

Har jobbat ons, tors och fredag och i onsdags fick Miraz vila för jag var helt slutkörd. Inte sovit mycket efter jobbet.

I torsdags kom veterinären ju, hon lovade och höra av sig en timma innan det var min tur och jag sa det till dom i stallet också att jag går gärna sist av alla så jag hinner sova några timmar iaf och så blev. 4½ timma hann jag sova innan jag fick meddelande om att komma upp.

Miraz är nu vaccinerad och jag har dessutom röntgat henne runt om, kotor, knän och haserna. Hon röntgade i alla möjliga vinkar för att utesluta spatt, lösa benbitar och cystor och hon gick igenom helt UA :bump::bump:

Veterinären tyckte hon såg så himla fin och hon sa även det att det är inte alls ovanligt att man faktiskt ser något litet vid dessa kontroller. Men hon sa att Miraz hade riktigt fin i benen och inga problem fanns där.
Hon tyckte även hon var fin i hullet, sen kollade hon öronen och framtänderna också.

Varför jag röntgat är för och veta om hon går igenom som tänkt avelshäst, hon är köpt delvis för det så kände att nu är det dags och ta tag i röntgen för och få veta.

Så jag är superglad över detta besked alltså, så otroligt glad =D

Så det jag nämnde förut, att jag hade något hemligt på gång är just........
Miraz kommer skickas på betäckning i slutet av maj eller början av Juni, beroende på när min kompis kunde köra. Men det blir iaf strax innan jag åker till Kroatien och så blir hon där någon vecka. Hon går i brunst runt den 10:e varje månad så det blir perfekt då.

Jag skulle ha skickat henne på betäckning i år från början men valde sen istället att skicka henne på utställningsträning och sen utställning, så jag bokade hingst för nästa år istället.

Men nu blev utställningen inställd och det blev dessutom strul med min plats på gården så det blev inget av det.
Istället blir det betäckning i år och sen kommer hon tränas och utbildas under året, det är i början och slutet man får tänka till lite med lättare ridning bara.

Så håll nu tummarna för att allt går bra, jag är super nervös för detta, hoppas hon tar sig på första språnget så det blir ett litet maj föl, jag har absolut inget emot ett juniföl heller, men kul ska det bli.

Här får ni lite bilder från insläppet i lösdriften, det är Anna Hambraeus som tagit dessa bilder.

12983907_1601012140221193_6683196976383699205_o_zpsynyczb4x.jpg

12977042_1601010253554715_8843438215891331348_o_zpsntt2tpld.jpg

Här kommer hon springandes mot mig när hon såg mig :love:
13002455_1601013446887729_2415285581049179535_o_zps6jnzmsai.jpg

13041274_1601012406887833_8659177383448165069_o_zpsfn4hxmfp.jpg

12983887_1601013833554357_4057188223008974654_o_zpsw9e4iaxy.jpg

13040881_1601013606887713_7353299928396220014_o_zpsyhlv8ny3.jpg


Tack för oss =D

Hon har fått vila både torsdag och igår också, blir nog idag med.
Så imorgon hoppas jag på bra väder så man kan rida en liten sväng, blir alltid så osäker efter att dom fått vaccin..

Så roligt att planera föl! Vad blir det för hingst? Grattis till fina röntgenplåtar förstår att du var nervös innan.
 
Så roligt att planera föl! Vad blir det för hingst? Grattis till fina röntgenplåtar förstår att du var nervös innan.

Tack tack =D
Ja du jag var sjukt nervös inför varje bild som togs. Men skönt nu och veta att hon är hel och fin!

Jag har valt hingsten ZamZam, om du har koll på arabhingstar?
Han är efter Da Vinci, en hingst som jag gillar och som jag tycker ha gett många fina avkommor.

ZamZam i sig har inte allt förmånga avkommor efter sig, ännu. Men dom ser himla trevliga ut också.
Tror kombinationen blir bra, hingstägaren har hjälpt mig en del också eftersom jag inte är den bästa på för/nackdelar hos sto/hingst i exteriöra delen så att säga.

Sen får avkomman inte en sådan dum stam heller, tror som sagt det kan bli en väldigt trevlig avkomma med lite mer steg/resning och med lite tur kanske vita tecken. ZZ verkar nedärva det hos sina avkommor.
Lite kul kan jag också tycka i och med att jag inte direkt har någon häst med vita tecken (strumpa/bläs), men det är som sagt inte därför jag valt honom.

Vi får se nästa år helt enkelt, hingstägaren tror på en riktigt fin och trevlig avkomma.
Hon är helt kär i Miraz dessutom, så det ska bli kul och få träffa henne öga mot öga sen.

 
Vad spännande! @Molin Hon ser verkligen ut att ha blivit finare i hullet det senaste, och skönt med röntgenbilderna :)

Jag och Kaprifol har skuttat lite hinder i hagen idag, det var dock lite väl kladdigt så det blev inte många språng, men vi fick känna lite på det i alla fall! Kaprifol var riktigt härlig och vi fick en toppenkänsla. Nu taggar vi för Hippo Cup (träningscup i fälttävlan) i mitten av maj! :)
img_2084.jpg

img_1763.jpg
 
Så spännande! Välkomna hit. Häftigt namn! Vad är det för stam på damen.

Ja namnet är lite speciellt kan man ju säga! :) Hon är ue: Irco Mena och fadern okänd, men ryktes vägar säger att de är möjligt att det kan vara Irco Mena linjer på han med.
Hon blev inriden förra sommaren så jag försöker tänka på det och inte kräva för mycket av henne. Hon har gått några klasser i hoppning i vintras, men jag känner att hon inte är riktigt redo för det utan vi tränar just nu på att kunna stanna och svänga tillsamman! :D :D :D :D
 
Nog tror jag lösdriften gör sitt med mitt lilla busfrö.
Hon har tyvärr fått vila i 4 dagar dels för att jag inte hunnit och sen för att jag mått ruskigt dåligt.

Men idag tog vi oss en kort liten tur i skogen, barbacka och allt. Trodde hon skulle vara pigg/busig men hon var helt underbar. Lugn och fin, glad och pigg men inte piggbusig liksom. Ingenting sådant, bara glad att få se annat än hagen tror jag :p

Men hon trivs i hagen, så himla skönt.
Och inga sparkar har hon fått, lite bitmärken på rumpan och uppe vid korset "bara" sen har hon rivit sig nere ovanför kronranden när hon gått/sprungit bland stenrasen.
Så hon får gärna hålla sig ifrån dom partierna :p
Annars skitnöjd, dom springer runt och busar och allt möjligt, så himla kul och se =D
 
Hej hopp. Står med skadad häst, varav vår frånvaro här:(

Royal var kortare i steget fram för några veckor sedan. Åkte till vet. som både kot och hovledsbehandlade båda fram med kortison....
Jag har grubblat mkt på dessa ledinflammationer. Jag är inte alls bekväm i att spruta i tid och otid.

Har blivit rekommenderad av flertal att framöver underhållsbehandla, speciellt för att han är så stor. Men jag känner att det strider mot naturen. Jag vill hitta orsaken/problemet att det skulle gå så långt att man måste spruta hästen.
Tankarna snurrar: Har jag överbelastat Royal, ridit för ovarierat o på för ovarierat underlag. Måste vi se över skoningen, använda andra slags skor. Se över fodret; med den ökade träningen har jag ökat bla havregivan. Med ökad havregiva ökas bildningen av fosforsyra. Ökat muskelarbete ger ökning av mjölksyra och hästen blir som vi vet försurad.
Vi har fått en ny sadel utprovad nyligen oxå. Så han har kommit bättre till ridning nu.
Innan har han slängt endel med huvudet i ridningen då han tyckt det blivit jobbigt då vi kommit till ridning bla. Jag var själv inte tillräckligt stadig i handen - vilket blev en ond cirkel. Så innan var många ridpass en "strid" mellan oss, och så var han fin sista 10 minutrarna på ridpasset tex. Något vi fått bukt på nu äntligen. Men det har ju säkerligen slitit mycket på honom. Det är många faktorer som säkerligen spelar in.
Samtidigt har ju Royal en inflammation NU. Kan det blir bra utan att spruta ytterligare. Eller är "skadan redan skedd" denna gång? Så man kanske får spruta ytterligare en gång nu?
Jaa frågorna är många....:confused:

Han njuter av sin ledighet ändå. Men han har mkt krut under hovarna:nailbiting::heart
 
Hej hopp. Står med skadad häst, varav vår frånvaro här:(

Royal var kortare i steget fram för några veckor sedan. Åkte till vet. som både kot och hovledsbehandlade båda fram med kortison....
Jag har grubblat mkt på dessa ledinflammationer. Jag är inte alls bekväm i att spruta i tid och otid.

Har blivit rekommenderad av flertal att framöver underhållsbehandla, speciellt för att han är så stor. Men jag känner att det strider mot naturen. Jag vill hitta orsaken/problemet att det skulle gå så långt att man måste spruta hästen.
Tankarna snurrar: Har jag överbelastat Royal, ridit för ovarierat o på för ovarierat underlag. Måste vi se över skoningen, använda andra slags skor. Se över fodret; med den ökade träningen har jag ökat bla havregivan. Med ökad havregiva ökas bildningen av fosforsyra. Ökat muskelarbete ger ökning av mjölksyra och hästen blir som vi vet försurad.
Vi har fått en ny sadel utprovad nyligen oxå. Så han har kommit bättre till ridning nu.
Innan har han slängt endel med huvudet i ridningen då han tyckt det blivit jobbigt då vi kommit till ridning bla. Jag var själv inte tillräckligt stadig i handen - vilket blev en ond cirkel. Så innan var många ridpass en "strid" mellan oss, och så var han fin sista 10 minutrarna på ridpasset tex. Något vi fått bukt på nu äntligen. Men det har ju säkerligen slitit mycket på honom. Det är många faktorer som säkerligen spelar in.
Samtidigt har ju Royal en inflammation NU. Kan det blir bra utan att spruta ytterligare. Eller är "skadan redan skedd" denna gång? Så man kanske får spruta ytterligare en gång nu?
Jaa frågorna är många....:confused:

Han njuter av sin ledighet ändå. Men han har mkt krut under hovarna:nailbiting::heart


Känner igen dina funderingar, min är inte skadad men har humör utan dess like. Är rädd att slita ut en ung stor häst.
Men det jag vill rekommendera är bio eller pharma light både nu när skadan är skedd och i förebyggande syfte.
 
Känner igen dina funderingar, min är inte skadad men har humör utan dess like. Är rädd att slita ut en ung stor häst.
Men det jag vill rekommendera är bio eller pharma light både nu när skadan är skedd och i förebyggande syfte.

Tack för tipset:) Ska disskutera med min equiterapeut faktiskt, hade funderingar på det oxå :)
 
Här skrivs det tenta igen, känns inte som jag gör mycket annat :meh::wtf: Våd rids i skog och mark så han är ju fullt igång så sett, och verkar trivas bra med det. Men jag längtar efter träning och tävling :love:
Hade planerat in någon P&R på en av klubbarna nära, men de har fått kvarkas syrra på besök och fått stänga ner och ställa in :(
Men positivt är att min favvotränare äntligen börjat ta in elever för träning igen så på måndag ska jag rida för honom igen. Första gången på 100 år. Har kvar min tränare hemma oxå, men denna andra är så bra så jag bara måste ta chansen när den finns :D Min hemmatränare ska med på måndag så kan hon lättare kombinera sitt upplägg så det ändå passar med hans. Känns bra :)

Nu ska jag dyka i böckerna igen och försöka hindra mig från att kräkas över alla vetenskapliga artiklar :turd:
 
Fy då, inte kul med kvarka :(

Har ni läst om sjukdomen som Rättvik fått till sig? Varav en häst som avlidit av det? Det är någon nervsjukdom, allvarlig och farlig som jag fattat det. I princip alla hästar på gymnasiet har fått det :(

Hoppas inte det kommer hitåt!

Här hemma går det segt, jag mår verkligen inte alls bra och eftersom jag inte har någon medis längre så händer det tyvärr inte mycket med Miraz just nu. Iof gör det ingenting just nu heller eftersom hon iaf ska ridas lätt efter vaccinet, idag är det en vecka sen så nu får vi köra igång fullt igen.

Men vi rider inte direkt hårt oavsett så :p

Nu är jag ledig igen så hoppas orka rida lite nu, inte många vägar som är ridbara just nu då dom stängt av kompislederna i skogarna för att låta dem torka upp ordentligt. Men vi får fortfarande rida på ridlederna så det är ändå en del kvar, dock lär man korsa vissa kompisleder.

Blir nog en del ridandes på banan tills dom öppnar upp helt igen!
 
Fy då, inte kul med kvarka :(

Har ni läst om sjukdomen som Rättvik fått till sig? Varav en häst som avlidit av det? Det är någon nervsjukdom, allvarlig och farlig som jag fattat det. I princip alla hästar på gymnasiet har fått det :(

Hoppas inte det kommer hitåt!

Här hemma går det segt, jag mår verkligen inte alls bra och eftersom jag inte har någon medis längre så händer det tyvärr inte mycket med Miraz just nu. Iof gör det ingenting just nu heller eftersom hon iaf ska ridas lätt efter vaccinet, idag är det en vecka sen så nu får vi köra igång fullt igen.

Men vi rider inte direkt hårt oavsett så :p

Nu är jag ledig igen så hoppas orka rida lite nu, inte många vägar som är ridbara just nu då dom stängt av kompislederna i skogarna för att låta dem torka upp ordentligt. Men vi får fortfarande rida på ridlederna så det är ändå en del kvar, dock lär man korsa vissa kompisleder.

Blir nog en del ridandes på banan tills dom öppnar upp helt igen!

Läs informationen också som gått ut från gymnasiet samt veterinärer.. att det inte beräknas vara smittsamt.
Massa folk som sprider runt information om en farlig smitta, och inte läser på ordentligt.
Kan skrämma upp folk i onödan...
Jättetråkigt det som händer där och jag hoppas dom slipper avliva flera hästar :(

Information: http://www.sva.se/djurhalsa/hast/nervsjukdomar-hast/polyneuropati-hast
 
Läs informationen också som gått ut från gymnasiet samt veterinärer.. att det inte beräknas vara smittsamt.
Massa folk som sprider runt information om en farlig smitta, och inte läser på ordentligt.
Kan skrämma upp folk i onödan...
Jättetråkigt det som händer där och jag hoppas dom slipper avliva flera hästar :(

Information: http://www.sva.se/djurhalsa/hast/nervsjukdomar-hast/polyneuropati-hast

Jag vet att den inte beräknas vara smittsam. Men en sjukdom kan givetvis komma till andra ställen för det, den kom dit på något sätt så då finns såklart risken att den kommer hit, eller hur?
Jag menade givetvis inte att skrämma upp folk, utan frågade mer om någon läst om det och sen skrev jag väl det som står överallt också.

Det är verkligen super trist fall detta, håller med dig. Hoppas verkligen dom slipper det!
 
Ja det verkar vara en otäck sjukdom, har dock inte läst så mycket om den.. @Molin

Igår var vi på tömkörningsträning igen och det gick prima :) Jag fick hjälp att lasta hemma men efter det var jag själv och efter lite trix kunde jag även lasta henne själv när vi skulle åka hem, första gången på bortaplan :) (fanns massa back-up hjälp på plats såklart, men jag lyckades själv efter inte alltför lång stund).
img_2113.jpg

img_2229.jpg

Trött och lite blöt efteråt! Fick pausa lite i boxen innan hon fick gå ut på lösdriften igen.
img_1171.jpg
 
Här har vi sakta kommit igång igen, jag är helt död fortfarande tyvärr. Orkar inte alls mycket, känner mig redo när jag åker till stallet men väl där så orkar jag typ inte rida :(

Har varit dåligt i 2v nu, misstänker att det är pollen och allergin över gräs och annat som bidrar, såhär dålig har jag inte blivit på något år men det var väl dags nu, vet inte annars vad det kan vara som gör mig så dålig och trött.

Igår red vi en sväng på banan, lite skritt och trav med volt och halter.
Idag red jag ut i skogen en liten vända, körde alla gångarterna även om det inte var mycket, men det var riktigt skönt =D

Nu är allt bokat och klart, 3e juni åker Miraz neråt för betäckning =D Så otroligt kul och nervöst!
Hoppas hon tar sig, men det återstår och ser helt enkelt!
 
Idag var vi ut i skogen med sällskap och körde lite uppvärmning innan vi gick till banan och körde lite galoppfattningar och hålla igång galoppen.

Hon var superfin, iaf i fattningarna och igånghållandet, sen våran stil var inte det bästa men det kommer :p Jag vill få tillbaka hennes lätthet för galoppen igen och idag kändes det riktigt bra. Flera varv i galoppen på BANAN iof gick det bäst i hennes bästa varv, höger men vi lyckades ganska bra med vänstern till slut också även om jag fick driva lite mer där för och hålla igång den.

Hade superkul på banan idag och hon verkade tycka det också, hon tyckte det var superkul och galoppera runt där. Vi galopperade både före och efter Jatzie, hon var så duktig :D

Får se vad morgondagen erbjuder sig, blir väl säkert banan igen, man kommer inte långt i skogarna nu hoppas dom öppnar upp allt snart. Det är flera som kan vilka vägar som är OK bättre än mig så för min del blir det långtråkigt i skogen när jag bara vet en längre väg och en kortis.

Vi får se =D

Slänger in lite bilder från när bebisen sov i hagen här i början av veckan tror jag det var?
Hon ligger med huvudet i min famn några ggr eller rejält ner i marken med hakan så hela läppen är bakåt sedan hennes vackra hängläpp :love:

BIDLBOMB!
IMG_6121_zpsn5ukn50p.jpg

IMG_6155_zpswrdhyjtx.jpg

IMG_6154_zpsejfzcjlf.jpg

IMG_6152_zpszllacuyg.jpg

IMG_6151_zpskys0mm8e.jpg

IMG_6146_zpsdamyfooi.jpg

IMG_6137_zpscid1id3a.jpg

IMG_6135_zpsefeunkrm.jpg

Selfie med min bebis
IMG_6133_zpssln9c87s.jpg

Gömmer sig vid matte och sover lite :heart
IMG_6125_zpszpqpurjf.jpg

IMG_6113_zpseuxfr1bc.jpg

IMG_6110_zpsvvyju3li.jpg


Tack för oss, hoppas ni andra haft en bra helg =D
 
Vi var på tävling i helgen igen. Första utomhus vilken bjuder på egna utmaningar. ;) på hoppträningen i onsdags var vattenmatta inget att bry sig om men där var den superotäck! De hade så man fick välja med eller utan vattenmatta så sen på den "viktiga" 100 klassen struntade vi i den. Tror de va att de lagt sand för att inte blåsa bort som den var otäck. Han hoppade den andra gången på 95 utan att tveka men var onödigt att göra det svårare än man behöver när man vill sätta kvalet på 100. Nu blir de lite styrketräning närmaste veckorna. Han kändes inte trött konditionsmässigt men blev lite matt av att hoppa så många höga hinder på rad. Så styrkan kämpar vi med nu. Sen hade de underlättat för honom om han inte tittar på allt annat runt omkring och blir trött pga det... så mycket miljöträning vi har gjort men när de gäller tävling så kan en tidtagningskamera vara livsfarlig eller en tank utanför ridbanan..

Han är så rolig, om han anser det är för mjukt vid framhoppningen så försöker han sticka.. blir ofta mjukt i kurvan innan man vänder upp mot hindret och då får han fnatt och skakar med huvudet och sparkar ibland. Varje gång! Är de däremot bra underlag så galopperar han lugnt fram och hoppar fint. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 537
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 295
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp