10:orna kapitel 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
14595716_10154096242449426_6555141887603248186_n.jpg


Jag och Fendi idag på stranden :)
14595783_10154096229354426_8230023641007780036_n.jpg

Här känner hon sig omringad och blev lite osäker. Hon har inte varit iväg på något sen förra sommaren tror jag, då vi tränade dressyr en gång.. men hon skötte sig väldigt väl.

åååhhh va fantastiskt det ser ut!! :love:
 
@sassiball Åh vad härligt! Älskar den stranden! Vi har åkt till Skummeslöv ett par gånger, tar typ 2 timmar att köra, men lätt värt! Men Rozalie har inte varit med än, kanske blir en sväng med henne till våren :)
 
Vi har tränat! Äntligen! Det var längesedan jag tränade "på riktigt" och jag har lagt mig till med många olater, men inget som jag inte visste om. Bra att få lite ögon på sig igen!
Vi red först på morgonen vilket R nog tyckte var lite konstigt, hon ville ut i hagen med sina kompisar! Jag rider oftast på kvällen annars, då det passar mina arbetstider bäst. Men det gick jättebra ändå och vi fick bra hjälp med saker att tänka på. Hoppas att jag kan vara med om 2 v igen :)

Bilder från film, därav kvalitén.
3_zpssybwg4fv.jpg

4_zpst6o2idnk.jpg


Och en liten filmsnutt
 
Vi har tränat! Äntligen! Det var längesedan jag tränade "på riktigt" och jag har lagt mig till med många olater, men inget som jag inte visste om. Bra att få lite ögon på sig igen!
Vi red först på morgonen vilket R nog tyckte var lite konstigt, hon ville ut i hagen med sina kompisar! Jag rider oftast på kvällen annars, då det passar mina arbetstider bäst. Men det gick jättebra ändå och vi fick bra hjälp med saker att tänka på. Hoppas att jag kan vara med om 2 v igen :)

Bilder från film, därav kvalitén.
3_zpssybwg4fv.jpg

4_zpst6o2idnk.jpg


Och en liten filmsnutt

Det ser ju bra ut det där!

Om ni kör till Mellbystrand/Skummeslöv så hör gärna av dig, hade ju varit kul om vi kunde rida ihop en gång :)
 
Utlovade ju bild på Vådis motiv efter rakningen ;)
14604837_10154113885418789_3635391781587493982_n.jpg

14449711_10154113885518789_4573337694350843760_n.jpg

Min lilla klippmaskin klipper kortare än den stora så blev en nyansskillnad runt märket. Men det växer snart ut och är jämnsvart :) Vart riktigt nöjd iaf :D

För övrigt så passade vi på att åka till en kompis och rida en rejäl tur nu innan älgjakten skulle dra igång. Blev en 2-timmars tur på fantastiska vägar :love:
14595547_10154113193158789_4147958076196242773_n.jpg
 
Utlovade ju bild på Vådis motiv efter rakningen ;)
14604837_10154113885418789_3635391781587493982_n.jpg

14449711_10154113885518789_4573337694350843760_n.jpg

Min lilla klippmaskin klipper kortare än den stora så blev en nyansskillnad runt märket. Men det växer snart ut och är jämnsvart :) Vart riktigt nöjd iaf :D

För övrigt så passade vi på att åka till en kompis och rida en rejäl tur nu innan älgjakten skulle dra igång. Blev en 2-timmars tur på fantastiska vägar :love:
14595547_10154113193158789_4147958076196242773_n.jpg

Snyggt!! :) :)
 
Det ser ju bra ut det där!

Om ni kör till Mellbystrand/Skummeslöv så hör gärna av dig, hade ju varit kul om vi kunde rida ihop en gång :)

Tack!
Det gör jag! Hade varit roligt med sällskap och Rozalie skulle säkert uppskatta lite moraliskt stöd :) Hon har aldrig sett havet.

-----

Idag var vi ute och red själva i mörkret (fasen vad det mörknar snabbt nu!) och träffade på både en hjort och en älg! Häftigt! Och den lilla hästen skötte sig utmärkt, så himla duktig! :love: Första gången vi stöter på älg på nära håll.

...jag är glad så länge det inte är vildsvin! :nailbiting:
 
Här är älgjakten i full gång. Vilket för min del har betytt "ridförbud" i skogen förra veckan. Som tur e finns stubben att rida på så man slipper harva i ridhuset. Men nu är en av två älgar skjutna och första veckans "hysteri" är över, så nu är det fritt fram för oss i skogarna. Vi har en överenskommelse med jaktlagen i våra skogar att vi håller oss därifrån första veckan, och sen respekterar de oss resten av jakten. Med gott om reflexer kan vi då rida lugnt i skogarna.

Idag var bäste-tränaren ute igen, jag har redan sån sjuk träningsvärk :rofl:
Men träningen gav flera aha-upplevelser och även en bekräftelse på att den känsla jag jobbat fram på egen hand är rätt.
Imorn ska vi rasta musklerna i skogen, nog behövligt för oss båda två :p
Våd som tidigare rusat runt som en virvelvind behöver nu stöd från mig i ridningen vad gäller energi och kraft. Inte vad jag är van vid, men en så häftig känsla när benen om resulterar i kraft och inte fullt ös medvetslös :D
Så kär i min häst :love:
 
Tack för välkomnandet! :) På söndag blir första träningen med nya hästen! Ska bli spännande :nailbiting: Och nästa söndag blir det sadelutprovning då jag inte tycker att hoppsadeln ligger optimalt, skönt att prova ut så snabbt som möjligt så det inte blir några problem! :)
 
Red första träningen med nya hästen idag, SÅ roligt! Vi var tre stycken stallkompisar som tränade ihop och vad roligt vi hade! Det gick bra för oss alla tre!
Första gången jag lastade och åkte iväg med denna häst och han skötte sig exemplariskt, gick på transporten snällt både dit och hem, var lugn och fin på ny plats och trevlig att rida, om än lite väl taggad :) Markarbete stod på schemat idag, slutade med att vi "hoppade" en låg bana (typ 30 cm högt bara). Tränaren tyckte jag hade köpt en riktigt trevlig häst, och tror att vi kommer kunna ha mycket kul ihop så det känns bra!
Är så glad över denna häst! Varje dag blir jag positivt överraskad av hur trevlig han är! :love:
 
Löshoppning stod på schemat i stallet idag så då var ju vi såklart med.
Inte löshoppat sen innan sommaren och då var Våd mer vild än tam. Dessutom ett monster att hoppa uppsåtet gången efter då han tyckte han kunde rejsa runt som en tok även med mig på ryggen.

Ikväll var han iaf riktigt trevlig. Lugn, men med mycket framåttänk och gjorde flera trevliga språng. Men så rev han bakbomen på oxern ut rätt rejält med bakbenen, kändes nog då han sparkade bakut efter.
Lät honom komma på igen och det var som om hans självförtroende vart stukat då han hoppade men utan riktigt tryck och fick inte med sig bakbenen. Han visade ingen hälta eller ömhet så la ner hindren på lägre höjd och lät honom avsluta bra.
Får se hur detta påverkar honom framöver. Han är ju en känslig kille, ska lägga upp lite hinder i dagarna och se hur han känns. :)
 
Idag var vi och kollade tänderna på fröken och hon var rejält vass med lite småsår.

Så nu gar hon blivit raspad och vikten fortsätter nedåt
Vi börjar komma överens på ridbanan också. Då mitt andra sto tappat en sko kommer jag och Femke åka på hoppträning på tisdag. Hovslagaren kommer på onsdag.

Kommer inte kunna vara med på hela men litegrann iallafall.
 
I torsdags var vi på klubben och tränade. Första gången vi var där för att träna och inte bara kolla läget. Just detta ridhuset ligger mitt bland alla hagar och med enbart vindnät, väldigt läskigt tyckte prinsessan. Superspänd i början men det släppte allt eftersom:) Vi jobbade vidare på det gamla vanliga, om än otroligt viktiga, grunderna! Mycket jobb på volten för att få lite hjälp på traven. Vi varierar storleken på volten, vänder igenom den, osv, mycket. Allt för att checka av vikthjälper och uppmärksamheten (hos både pålle och pilot). Galoppen utvecklas för varje gång, blir bärigare och bärigare hela tiden.
Förra gången fick vi prova att flytta ut bakdelen på den öppna delen av volten, det fortsatte vi med även denna gången. Jag tycker att vi har blivit duktigare ;)
Tränaren tyckte dock att hon inte riktigt ville sträcka ut lika mycket med vänster fram som med höger. Inte så pass att vi skulle avbryta men värt att kolla upp. Vilken tur att vi redan har en tid bokad hos
Mr. landslagsveterinär om två veckor :up:
Assistenten där nere garvade gott åt mig när jag ringde i september och ville boka en tid i november, fick välja både dag och tid helt fritt - en fördel med att vara ute i god tid :rofl:

2016-10-23-2135_580d10ffddf2b34cb8a7e1af.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
12 751
Senast: Blyger
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: Lisalei
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 601
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp