10:orna kapitel 9

Årets sista tävling är gjord. Började veckan med att tugga grus på hoppträningen, rätt in i utsprånget ur en kombination. Bommar, hinderstöd och ben överallt men det gick bra bortsett från rejäla blåmärken. Vi var chockade allihop, jag, Empa och tränaren. Vi redde ut det rätt bra så småningom efter en liten självförtroende törn.

I lördags var det som sagt årets sista tävling. Anmälda 120 + 130 och efter grustuggandet i tisdags var jag rätt nervös faktiskt. Ingen möjlighet att byta 130 klassen fanns heller. Tränaren följde med och stöttade och jag ställde in mig på att rida så bra jag bara kunde.

120n kändes helt ok. Fick inte Empa helt fram för skänkel så jag fick kämpa rätt bra på banan får man väl säga. Men runt kom vi med 0+4 fel och en 10 placering.
130n började så fint på 1an sen tappade jag det mot 2an och fick följdfel i kombinationen efter samt ett stop efter det. Sen började jag rida ordentligt och hinder 4-10 kändes kalas!


Nu är det vila för oss båda och i Januari drar vinterträningen i gång. Nästa år har vi stora mål!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp