12:orna del 6

Min ponny som min tränare och hennes dotter har på foder har i sommar slutat 8:a på ungponny-SM. De har gjort det superbra och ska nästa helg debutera la: p1
Nästa säsong blir spännande!

IMG_1547.jpg
 
För övrigt har jag sedan ett par dagar tillbaka en 12:a.
Jag har ett avelssto utlånat till en uppfödare och detta är en av hennes - hon hanns inte riktigt med så de hörde av sig och undrade om jag ville låna henne så det hoppade jag på.
Ett sto e: Shooting Star ue: Don Shufro. Nätt, något mindre modell (mätt i helgen till 162cm), hade föl efter treårstest så har haft ett träningsuppehåll och har då hamnat lite "efter" andra jämnåriga av naturliga skäl. Gick fyraårs förra året som femårigt fölsto. Känslig och inte helt okomplicerad, men jag tror det blir bra när vi lärt känna varandra.

3E79067C-C520-446B-812F-F48BE4FD1509_jpeg.jpg
 
Min ponny som min tränare och hennes dotter har på foder har i sommar slutat 8:a på ungponny-SM. De har gjort det superbra och ska nästa helg debutera la: p1
Nästa säsong blir spännande!

Visa bifogad fil 19348
Wow, grattis! Ser flott ut. :-)

@mooi Vad roligt, ser fin ut!

Vi har legat lågt under vår/sommar då Chilli fick en lindr gaffelbandsskada i början på våren.
Troligtvis hade han gått omkull när de var övergång is/lera i hagen. Baserat på att symptomen kom från en dag till en annan tillsammans med spända ömma muskler på samma sida. Så han har gått på bete i 3 månader nu och skrittats många timmar. Vi var på åb för ett par veckor sedan som visar på god läkningsbild och dags för igångsättning.

Hoppningen kommer att få vänta ett par månader, så jag har mina funderingar på att kanske starta någon lättare dressyr i vår. Läskigt! :eek:
 
Jag har ju inte lagt in så mycket på oss på senaste tiden så nu tänkte jag bomba på lite, jag är öppen för all konstruktiv kritik och är inte direkt känslig så skriv vad ni tycker och tänker om ni känner för det :D Kände bara för att dela med mig lite !

Från Juli ngn gång;

Från igår;

Från Juni;
 
Grattis @lytesout95 ser jättefin ut!

Kul med lite påfyllning bland -12:orna, Välkommen @mooi

Min 12:a växer igen :banghead: mätt i veckan till 167 cm, jag som skulle ha en lite lagom stor häst... Har haft lite bekymmer av att jag tyckt han varit väldigt spänd i musklerna och har haft en massör ute som även har elterapi. Det verkar ha hjälp över förväntan, för nu är han mjukare i musklerna och känns mycket bättre i ridningen. Vi har kommit igång med dressyrträningar igen efter sommaren och tanken är att även ta upp hoppningen framöver.

Bonusbild :love:
1C4FEE8E-235B-46DE-88BD-50BAAAA5F1D1.jpeg
 
Nu har jag ridit ett par pass, hade sadelinpassning i torsdags och sen har jag ridit 2ggr till efter det, vilodag igår. Hon har skött sig så himla bra! :heart Idag ställde jag lite mer krav på henne (inte höga krav, men lite mer än de tidigare passen) och hon köpte det direkt.
Jag skulle dock vilja att hon kunde tänka sig acceptera skydd bak, tyckte det lät som att hon i galoppen slog sig ett par gånger. Minns att min Hottie gjorde det en period i galoppen när hon var typ 3-4 år och det gjorde ju ont så till slut hade hon ingen jättelust att galoppera, men med skydd så galopperade hon igen och hade efter lite tid såpass styr på kroppen så hon inte slog sig längre.
Ska rota fram några riktigt mjuka och smidiga skydd och se om hon kan tänka sig ha dem.
 
Vi ligger efter i utbildningen. Jag hade just börjat provsitta när hon fick fång. HOn var sjuk i 1,5 år och nu har jag småbarn så jag har fullt sjå med skötsel av barn och hästar. Ridning känns som en framtidsdröm just nu...
 
Jag har sedan i juni en 2012:a, hööööög (sägs vara 178 cm vilket är lika högt som jag är lång 😅) men kort och lätt i typen så känns inte jättestor.
Han är sen och i många saker har det känts mer som att ha en fyraåring än en sexåring, och han är också väldigt känslig ❤️
Vi bebisrider verkligen, bara lättridning och unghästridning, men jag hoppas och tror att han kan utvecklas till att bli en fin tävlingskamrat till mig med lite mer tid och träning.
Visa bifogad fil 21231Visa bifogad fil 21231
 
Jag har sedan i juni en 2012:a, hööööög (sägs vara 178 cm vilket är lika högt som jag är lång 😅) men kort och lätt i typen så känns inte jättestor.
Han är sen och i många saker har det känts mer som att ha en fyraåring än en sexåring, och han är också väldigt känslig ❤️
Vi bebisrider verkligen, bara lättridning och unghästridning, men jag hoppas och tror att han kan utvecklas till att bli en fin tävlingskamrat till mig med lite mer tid och träning.
Visa bifogad fil 21231Visa bifogad fil 21231

Men vad irriterande? Två likadana bilder?
Och försöker jag ta bort en försvinner båda?
Vad gör jag för fel?

66E83F72-3109-47F4-B9E3-28D5F995FAF6.jpeg
 
Gott Nytt År och God Fortsättning och så vidare 😅

Plötsligt är våra unghästar VUXNA och hela 7 år gamla?!
När hände det??

Min lilla kille fortsätter vara bebis ett tag till, vi är så långt efter de jämnåriga att vi inte ens bryr oss om att jämföra oss med dem 🤔🤪
Spelar ju heller ingen roll, vi har ingen brådska nånstans 👍

Hösten blev trasslig, vi fick en hovböld i juli och hann igång igen i augusti innan samma hov spökar igen (....) följt av en så trasig hov att vi inte fick skon att stanna på och så vidare...

Men nu är vi igång och rider igen!
Han har joggats igång i fyra veckor. Vi har isunderlag och han går med brodd men är ju inte van vid detta underlag (skåning som hamnat i Norrland i somras) då vi tar det lite piano. Han har knappt fått galoppera ännu, galoppen är stor och banan liten ;) och det krävs lite samling och balans av dem att galoppera genom språnget så att brodden fäster riktigt i isen. Men jag blev ändå positivt överraskad, visst övergångarna är sådär och han orkar inte lyfta fronten i galoppen ännu men trots att vi inte tränat på den på länge så är den riktigt bra tycker jag!
Ska bli kul att se hur den utvecklas med mer träning!

 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
Senast: Liten
·
Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 596
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 118
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp