12:orna del 6

Min fina har fått en stor hovböld och har nästan halva hoven uppskuren så blir ingen kvalite för oss:cry:.

Funderar på att visa henne nästa år fast blir ju utan tävlan då om jag förstår rätt, funderar oxå på att ta föl på henne nästa år så velar på hur jag ska göra:confused:.
 
Min fina har fått en stor hovböld och har nästan halva hoven uppskuren så blir ingen kvalite för oss:cry:.

Funderar på att visa henne nästa år fast blir ju utan tävlan då om jag förstår rätt, funderar oxå på att ta föl på henne nästa år så velar på hur jag ska göra:confused:.

Nej vad tråkigt :(
Jag funderar också på att ta föl nästa år men velar också :D
 
Jag och Murre har flyttat och nu har vi kommit i ordning på det nya stället. Han vilade ett par veckor innan flytten så nu har jag börjat rida. Stallägaren är jättegullig och vi har främst fokuserat på att rida ut.

Varit ute och gått på bilvägar två gånger nu (med tryggt sällskap) och Murre reagerade inte alls när det kom bilar så snart vågar jag säga att han är trafiksäker :D
 
Hej igen allihopa! :)

Red Storm för första gången på ett år idag. (Blev bara skritt runt på stallplan för att testa en sadel, den passade såklart inte!)

Tycker inte att det ser så farligt ut trots att hon typ är 135-140 cm och jag är 170 cm.
14053749_10153924598908562_2286229579771842033_o_by_tontorollostorm-dae55rv.jpg


Och så lite bilder med den riktiga kameran! :)
1_by_tontorollostorm-dae4xec.jpg

2_by_tontorollostorm-dae54s3.jpg

3_by_tontorollostorm-dae550x.jpg

4_by_tontorollostorm-dae55ac.jpg
 
Hej igen allihopa! :)

Red Storm för första gången på ett år idag. (Blev bara skritt runt på stallplan för att testa en sadel, den passade såklart inte!)

Tycker inte att det ser så farligt ut trots att hon typ är 135-140 cm och jag är 170 cm.
14053749_10153924598908562_2286229579771842033_o_by_tontorollostorm-dae55rv.jpg


Och så lite bilder med den riktiga kameran! :)
1_by_tontorollostorm-dae4xec.jpg

2_by_tontorollostorm-dae54s3.jpg

3_by_tontorollostorm-dae550x.jpg

4_by_tontorollostorm-dae55ac.jpg
Välkommen tillbaka! Alltid kul att få se din lilla fröken :)
Rid på du, det ser alldeles utmärkt ut. Hon är ju byggd som en pansarvagn, hade aldrig trott att hon kan vara så kort i rocken som 135 när du sitter på.

Vad har du testat för sadlar hittills?
Kan tipsa om Maxflex, de har många korta och raka modeller och går att få hur breda som helst, i princip. Har en Valentin till Jack, han är ju inte heller begåvad med en lång rygg.
 
Välkommen tillbaka! Alltid kul att få se din lilla fröken :)
Rid på du, det ser alldeles utmärkt ut. Hon är ju byggd som en pansarvagn, hade aldrig trott att hon kan vara så kort i rocken som 135 när du sitter på.

Vad har du testat för sadlar hittills?
Kan tipsa om Maxflex, de har många korta och raka modeller och går att få hur breda som helst, i princip. Har en Valentin till Jack, han är ju inte heller begåvad med en lång rygg.

Det lär väl bli lite värre när hon gått ner i vikt och innan hon musklat på sig, men det får gå! :)

Tekna lättade bak, Jeremy Rudge lättade bak, men den här var för smal fram så jag vet inte om det påverkade, sen så har vi provat en massa svängda sadlar då hon är något svängd när hon står still. Men typ allt lättar i rörelse. Jag ska kolla på Maxflex, tack för tipset. :D
 
Äh vad fan. Blev sparkad i huvudet och fick hjärnskakning (inte så extremt som det låter, men jobbigt nog ändå) så Murre har fått en vilovecka.

Hoppas kunna dra igång med tömkörning i helgen. Annars har han fått börja sova inne på nätterna och jag försöker trycka i honom så mycket kraftfoder jag vågar.
 
Äh vad fan. Blev sparkad i huvudet och fick hjärnskakning (inte så extremt som det låter, men jobbigt nog ändå) så Murre har fått en vilovecka.

Hoppas kunna dra igång med tömkörning i helgen. Annars har han fått börja sova inne på nätterna och jag försöker trycka i honom så mycket kraftfoder jag vågar.


Vilket illa sammanträffande, hände mig för ca 2v sedan :S Inte så illa dock, men min näsa var ful ett bra tag.
 
Så har vi varit iväg på kvalitetsbedömning!
Först ut var ridningen, här var hon så fantastiskt fin på framtidningen! Tyvärr var det alldeles för varmt och tog lite väl lång tid innan vi fick komma in på banan så den härliga känslan följde inte riktigt med in. Energin försvann, vilken leder i hennes och mitt fall, att hon hamnar i en lägre form, mer framme på borgarna och då såklart inte visar sin allra bästa gång! Vi visade även ett litet lufthopp på bakbenen också men förutom det skötte hon sig perfekt ;)

Sen var det dags för löshoppning och vid det här laget var hon sååå trött. Trots det hoppade hon typ finare än någonsin men med dålig framåtbjudning och ett stopp tyvärr. MEN slutade med betyg 5-5 som ju faktiskt är godkänt och det var vårt mål! (Hon har 4-4 från förra året)

Summan av allt är att jag är super nöjd och stolt över henne. För två månader sedan hade vi inte ens kunnat genomföra en sån här dag!

Nu blir det lite vila för hennes del och sen är jag super sugen på att komma igång och träna ännu mer!!
På fredag flyttar vi ner till Flyinge!!

image_57bbfee99606ee32d45298a5.jpg

image_57bbfeee2a6b22485d2a433e.jpg

image_57bbfeed2a6b224880d05671.jpg
 
Vad kul att det är några som visat sina på kvaliten! :banana:

Jag och min pålle är inne i andra veckan av igångsättning. Jobbar på att återuppväcka skänkelhjälperna och att han ska reagera direkt framåt, vilket inte har varit hans starka sida direkt. Idag fick jag skämmas när han inte alls ville vara samarbetsvillig med hovslagaren. Så nu har jag lagt till en träningspunkt att lyfta och hålla uppe hovarna lääääänge, så stackars hovis kan göra sitt jobb i lugn och ro nästa gång.
 
Ni som matar med hösilage, vaccinerar ni mot botulism? Jack kommer att flytta till en lösdrift igen (yay!) och där serveras det hösilage istället för hö. Han har bara käkat hö hittills.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
Senast: Liten
·
Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 596
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 118
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp