14 år - en hel livstid!

9 juli 2001 står det på mig:eek: men jag vet att jag var medlem även innan dess.

Igår ramlade jag över några gamla inlägg jag skrivit, tack och lov har jag ändrat sätt att skriva:D
På sistone har jag inte varit så aktiv, men Buke har defintivt haft en stor bildande effekt på mig genom åren.
 
I januari fick jag meddelande om att jag hade varit här i 15 år.

När jag hittade Buke under en kvälls slösurfande funderade jag över om jag skulle fråga min ridskola om jag fick köpa favorithästen. Jag fick köpa henne och hon är fortfarande med mig fast hon fyller hela 28 år om några veckor.
 
Du hade kanske en annan användare på stallet tiden? :D Jag har varit här sen -99 men på mig står det 2001 och jag har för mig att det var en krasch för ett antal år sedan som gjorde att @Gunnar förlorade äldre data som sa när folk hade blivit medlemmar och satte alla som om de hade blivit medlemmar 2001.
Det betyder att jag har varit här i snart 20 år :nailbiting::D Mycket har hänt, jag har fått många nya vänner, lärt mig oändligt mycket och jag har gått igenom ett par livskris med hjälp av buke. :heart
Var det inte 2001 som stallet blev bukefalos, och alla användare som flyttades över från stallet-sidan fick därför 1 juli 2001 som startdatum?

Här är några sidor för den som är nostalgiskt lagd...: ;)
https://web.archive.org/web/1999112...t/diskussion/dcboard.cgi?az=list&forum=senior

https://web.archive.org/web/2001121...board.cgi?az=list&forum=Senior&conf=DCConfID8

Jag har hängt på den här sidan sedan -98 eller -99 och tycker att det är lite roligt att jag fortfarande återkommer hit. :)

Apropå nostalgi så har jag funderat på om det är något som "aktiveras" vid en viss ålder i livet, eller ju äldre man blir? Min mamma älskar att sitta och prata om när jag var liten, men själv är jag totalt ointresserad av det. Min man har börjat släktforska på äldre dar, men den hobbyn verkar inte vara särskilt het bland 20-åringar? ;) Som att det förgångna på något sätt börjar betyda allt mer ju äldre man blir? Och varför är det i så fall så?
 
Jag har varit medlem sen 1/2 2002, 16 år då och 32 år nu...:o
Är inte så aktiv längre, men går in nästan varje dag och läser några trådar jag följer i tysthet :p
 
Du hade kanske en annan användare på stallet tiden? :D Jag har varit här sen -99 men på mig står det 2001 och jag har för mig att det var en krasch för ett antal år sedan som gjorde att @Gunnar förlorade äldre data som sa när folk hade blivit medlemmar och satte alla som om de hade blivit medlemmar 2001.
Det betyder att jag har varit här i snart 20 år :nailbiting::D Mycket har hänt, jag har fått många nya vänner, lärt mig oändligt mycket och jag har gått igenom ett par livskris med hjälp av buke. :heart

Ja, jag tror det. Men kan för mitt liv inte komma på vad. Hade varit kul att veta!
 
Jag har hängt här sen 2000 eller 2001, då med annat användarnamn. Tröttnade ett tag på att hänga här men återkom för snart tio år sen. Går in och läser nästan dagligen, men skriver inte så ofta. Det konstiga är väl att tiden gått så himla fort! DET kan jag tycka är märkligt, att tidsupplevelsen ändras så med åren.
 
9 juli 2001 står det på mig:eek: men jag vet att jag var medlem även innan dess.

Igår ramlade jag över några gamla inlägg jag skrivit, tack och lov har jag ändrat sätt att skriva:D
På sistone har jag inte varit så aktiv, men Buke har defintivt haft en stor bildande effekt på mig genom åren.
Hur trillade du över gamla inlägg?
 
Inser nu att jag varit här sedan jag var 14 år gammal (22/3-12) :eek:
Och ändå känner jag mig som "ny i gänget" här! :p
Tänk så fort tiden går... Och hur mycket jag har Buke att tacka för :heart
Hm.

Tja, jag var ju vuxen när jag skapade mitt konto. Det är givetvis stor skillnad mellan en 14-åring och en som är dubbelt så gammal.

Men - även som vuxen förändras man. Jag funderade på detta med anledning av denna trofé som 14-åring på forumet. Tiden står verkligen inte still!

Men om någon frågat mig som 28-åring om jag trodde att jag skulle förändras så mycket som vuxen, så hade jag nog sagt njae...

Med reflektion och eftertanke så ser jag att jag utvecklats en hel del, och det känns bra. Livet vore förfärligt trist om inte erfarenheter också bidrog till ens (förhoppningsvis!) positiva personlighetsutveckling.
:cool:
 
Jag har hängt här sen 2000 eller 2001, då med annat användarnamn. Tröttnade ett tag på att hänga här men återkom för snart tio år sen. Går in och läser nästan dagligen, men skriver inte så ofta. Det konstiga är väl att tiden gått så himla fort! DET kan jag tycka är märkligt, att tidsupplevelsen ändras så med åren.

Jag har en teori om livstiden, vilken går ut på att vi upplever tiden som snabbare, eftersom varje år i livet, proportionellt till livstiden, blir mindre och mindre.

En tvååring har levt halva sitt liv det senaste året och en 75-åring har bara en 75:e del av sin livstid det senaste året.

Kan det vara så?
 
Va med på stallet.com men det anv namnet försvann på nåt sätt. Så nu med nya är det snart 16 år.
 
Är väl mest förundrad över att jag varit här så regelbundet att samma nick har hängt med i tio år. Undrar ibland vad för jäkla namn jag valde. Men det är i alla fall lätt att skriva.

Annars ser jag det bara som gott betyg till forumet att det fortfarande är intressant. Det här är mitt äldsta aktiva internetpersona så att säga. Äldre än min Facebookprofil (men bara knappt).
 
Jag har en teori om livstiden, vilken går ut på att vi upplever tiden som snabbare, eftersom varje år i livet, proportionellt till livstiden, blir mindre och mindre.

En tvååring har levt halva sitt liv det senaste året och en 75-åring har bara en 75:e del av sin livstid det senaste året.

Kan det vara så?
Mycket möjligt att det är så. Jag var på en mkt intressant föreläsning med Bodil Jönsson och hon pratade just om tidsupplevelsen. Hur en del har ont om tid och andra all tid i världen trots att alla egentligen ju har lika mkt av den.... men om man vet att det inte är så mkt kvar av den utmätta tiden så tycker man nog att den går fortare. Plus att jag tänker att ju äldre man blir, desto mer lika blir vardagarna, inget särskilt utmärker dem och då passerar de snabbt förbi.
 
Var det inte 2001 som stallet blev bukefalos, och alla användare som flyttades över från stallet-sidan fick därför 1 juli 2001 som startdatum?

Här är några sidor för den som är nostalgiskt lagd...: ;)
https://web.archive.org/web/1999112...t/diskussion/dcboard.cgi?az=list&forum=senior

https://web.archive.org/web/2001121...board.cgi?az=list&forum=Senior&conf=DCConfID8

Jag har hängt på den här sidan sedan -98 eller -99 och tycker att det är lite roligt att jag fortfarande återkommer hit. :)

Apropå nostalgi så har jag funderat på om det är något som "aktiveras" vid en viss ålder i livet, eller ju äldre man blir? Min mamma älskar att sitta och prata om när jag var liten, men själv är jag totalt ointresserad av det. Min man har börjat släktforska på äldre dar, men den hobbyn verkar inte vara särskilt het bland 20-åringar? ;) Som att det förgångna på något sätt börjar betyda allt mer ju äldre man blir? Och varför är det i så fall så?

Oj, vilken tittskåp från ”forntiden” jag minns nästan alla trådskapare. Så många nick som försvunnit så många nya som tillkommit!

Just 2001 var jag väldigt aktiv, pluggade och hade all tid i världen. En stor del av mitt sociala liv var stallet och sedan buke, ja det fanns också en tid när Stallet var hela mitt sociala liv, tusen tack för det😀❤️.

Har varit med aktivit sedan 99, men har de senaste tio åren varit ofantligt inaktiv även om jag säkert en gång per dag går in och läser rubriker.
 
2005 gick jag med i Bukefalos. 13 år har jag hängt här - herregud, jag var 12 år då! :D Jag är dock en som mest iakttar, skriver i sådana trådar jag kan relatera till och skapar trådar när jag behöver fråga något. :)
 
Jag har inte hängt här så länge jämfört med många andra, sen 2008. Då hade jag precis tagit studenten. På ett sätt tycker jag att det inte har hänt någonting på de här tio åren, mest för att det mesta som hänt i mitt liv sen dess har varit negativa saker, eller brist på positiva saker. På ett annat sätt har tiden fullständigt skenat fram. 2008 var ingen av mina nuvarande hästar ens födda :eek:. När jag blev medlem här levde min första ponny fortfarande. Han är så fruktansvärt verklig för mig fortfarande att jag utan problem kan framkalla minnet av hur han luktade, lät, allt, men samtidigt så har han legat i jorden i tio år och det känns som om livet med honom var ett annat liv. Ett lyckligare.
 
Jag har varit här sedan mars 2002. Det är ju en evighet och ändå har jag rätt bra koll på var jag var i livet just då (letade häst). Jag vet att jag hade ett konto på stallet tiden men det blev en lång lucka i min inloggning så det försvann. Ibland funderar jag på att leta upp något av mina gamla inlägg och se hur jag skrev på den tiden men det får nog vara. Jag vet att jag utvecklats mycket som människa på de här åren så möjligen för att få sig ett gott skratt.
Ett bra betyg till buke också att det är såpass aktivt fortfarande när många forum dött ut till förmån av Facebook.

Jag tycker det är synd att så mycket forumdiskussioner flyttat till fb. För mig är det obegripligt då jag anser att den plattformen är usel att diskutera seriöst på. Den inbjuder bara till gulliga bilder/gilla eller korta ytliga inlägg i snabba diskussioner som försvinner lika fort som de kom till. Att hitta något gammalt intressant är omöjligt. Tyvärr saknar jag även här de djupa ingående häst diskussionerna som man lärde sig så mycket av.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp