2 frågor....

Amanda0020

Trådstartare
Hej! min första tråd här ...

Jag har ett litet snart vuxet sto (5år) som jag utbildar och tränar med. Sen jag köpte henne ca 1 år sedan har jag haft en santa cruz celine på henne... men den har börjat att glida bakåt så jag satte på en padd under i julas och den har suttit bra sedan dess fram tills nu, så min stora fråga är vad i t*san ska jag köpa för sadel nu? hon är väldigt kort i ryggen, 16.5 har jag nu men skulle KANSKE fungera med en 17 med korta bossor.. hon har stora bogblad och ganska rund rygg...
 
Håller med tidigare, ta ut en sadelutprovare. Det är det enklaste och bästa sättet att hitta en sadel som passar.
16.5 och 17 tum är storleken på sitsen och har inte så mycket med Hästen att göra utan mer hur stor sits ryttaren behöver.
 

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 268
Senast: Oknytt
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Utrustning Jag behöver hitta en sadel. Och jag behöver svar i en egen tråd för det, eftersom jag bara tappar bort svar jag hittat i andra trådar...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: malumbub
·
Utrustning Finns det någon som har samma bekymmer med sadel och lyckats lösa det? Har en Welsh Cob/arab med kort rygg. Hon är som en tunna över...
Svar
3
· Visningar
1 761
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp