2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon kommer jag hem och då börjar första sockerfria veckan :nailbiting: Målet är 30 dagar men tar en vecka i taget så får vi se.
Svårt. Det är ju socker i allt känns det som?
Vad är ok att äta?
Ingen som vill haka på? ;)

Svårt. Det är ju socker i allt känns det som?
Vad är ok att äta?
 
@coolia Ja, det är inte så svårt. Visst det är socker i mycket hel- och halvfabrikat men om du lagar vanlig mat från grunden så är det inga problem. Och det gör vi ändå till vardags. Behöver bara tänka på att t.ex. inte ta den där färdiga tacokryddan på fredagen, färdiga rull-pizzan på lördagen, mjukt bröd, buljongtärningar och lite sånt. Och sen såklart godis/smaksatta chips etc.
 
Jag har gått upp 2,5 kg :cry: sen jag slutade med den stenhårda dieten för ca 2 veckor sen. får väl se om det lossnar när jag börjar jobba igen och inte äter lunch och går mycket mer än vad jag gjort under semestern. Ska försöka komma igång och jogga men får så förbannat ont i höften efter en liten stund. Suck.. Tävlingskläderna passar inte längre. Jag har ett par byxor som passar. Funderar på att lägga ut de andra och förbli en knubbis.. Verkar ju hopplöst att gå ner i vikt! Det är så illa att jag funderat på såna där bantningspiller som ändå inte funkar.
 
@sthu Men alltså du har det så besvärligt! Vad säger din läkare om medicinen och viktnedgång, hur du ska tänka/hantera det liksom?

Väldigt imponerad över att du ändå orkar hålla i!
 
Vad säger din läkare om medicinen och viktnedgång, hur du ska tänka/hantera det liksom?

Vi diskuterade det lite häromveckan. Kom väl egentligen bara fram till att i och med att medicinen funkar är det dumt att byta.. Hon tyckte inte att vikten såg ut att vara ett problem. Men för mig är den det, ännu mer nu när jag börjar gå upp igen..
Ska ta upp det igen vid nästa tillfälle.

Snart kommer jag väl till en punkt där jag slutar bry mig och låter hela kroppen förfalla..
 
Vi diskuterade det lite häromveckan. Kom väl egentligen bara fram till att i och med att medicinen funkar är det dumt att byta.. Hon tyckte inte att vikten såg ut att vara ett problem. Men för mig är den det, ännu mer nu när jag börjar gå upp igen..
Ska ta upp det igen vid nästa tillfälle.

Snart kommer jag väl till en punkt där jag slutar bry mig och låter hela kroppen förfalla..

Ja, det låter kanske klokt att ta upp det igen men förstår ju också dilemmat efter ett byte inte är känns aktuellt. Oavsett, så besvärligt för dig. Inte lätt att vänja sig vid att kroppen känns och ser annorlunda ut. Hur är det med motion för dig och så? Jag tänker om det kan vara någon tröst eller förändra någon känsla att i alla fall veta att man gör något bra för kroppen och att den är hälsosam - även om det inte avspeglar sig i vikten.
 
Är inne på fjärde sockerfria dagen nu då. Det var inte förrän igår jag fick riktigt sockersug (på sommaren har jag ätit socker i olika former varje dag!). Då gjorde jag en smoothie med lite mango, ananas och kokosmjölk och sen var det ganska stillat.

Kämpar vidare. Känns bra än så länge :D Tror det här regelstyrda funkar ganska bra för mig, när socker inte ens är ett alternativ.
 
Ja, det låter kanske klokt att ta upp det igen men förstår ju också dilemmat efter ett byte inte är känns aktuellt. Oavsett, så besvärligt för dig. Inte lätt att vänja sig vid att kroppen känns och ser annorlunda ut. Hur är det med motion för dig och så? Jag tänker om det kan vara någon tröst eller förändra någon känsla att i alla fall veta att man gör något bra för kroppen och att den är hälsosam - även om det inte avspeglar sig i vikten.

Förutom ridningen har jag ett väldigt aktivt jobb. Utöver det blir det inte mycket pga smärta i rygg och höft. .
 
Jag och maken var till Polen med mitt jobb förra veckan (tors-mån) och där blev det massa god mat, en hel del alkohol och inte så mycket motion och träning :p Jag var helt säker på att jag gått upp i vikt efter den veckan, i alla fall i vätska eftersom jag åt hamburgare med strips, godis och pizza på måndagen :o Ställde mig på vågen i tisdag och den visade -1 kg! Trodde jag inte haha! Men det har nog rättat till sig för jag ha frossat i den goda polska chokladen jag köpte i tax freen och den tog slut i morse. Så nu får det bli skärpning med maten igen!
 
Har ni några bra tips på hur man kan äta bönor? Så enkelt som möjligt. Jag är väldigt ointresserad av matlagning så att joxa för mycket kommer aldrig hålla för mig. Men bönor ska ju vara så nyttigt och mättande så jag vill gärna komma igång med det.
På jobbet fick vi en dag kikärtor, tror kocken tagit de som de var ur tetrapaketet och bara strött lite finhackad lök och salt över. Men jag har inte vågat prova själv ännu.
 
Har ni några bra tips på hur man kan äta bönor? Så enkelt som möjligt. Jag är väldigt ointresserad av matlagning så att joxa för mycket kommer aldrig hålla för mig. Men bönor ska ju vara så nyttigt och mättande så jag vill gärna komma igång med det.
På jobbet fick vi en dag kikärtor, tror kocken tagit de som de var ur tetrapaketet och bara strött lite finhackad lök och salt över. Men jag har inte vågat prova själv ännu.

Jag typ lever på bönor, linser och kikärtor (vegetarian). Favoriten är en gryta med röda linser, bönor, krossad tomat och kokosmjölk. Blir som köttfärssås.
 
Jag tajmade in förra helgens No restrictions-helg med mens på gång, så vikten rusade upp, 2,5 kg ungefär! :crazy: Nåväl, men det hade varit lite kul att se vad en helg med överdrivet kaloriintag gör.
 
Oj enklare än gryta! Det blir väl inte smidigare än så :p bara att hälla allt i en stor gryta och vänta några minuter.
Ska fundera om jag har nåt mer på lager.
Haha, vad säger du, jag som känner mig som värsta matmodern när jag gör en gryta :D . Jag tänkte mig att man liksom bara tar ett paket bönor och rör ihop något smarrigt och enkelt. Ingen spis inblandad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 101
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 104
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 271
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 754
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp