2017 års vikttråd, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tajmade in förra helgens No restrictions-helg med mens på gång, så vikten rusade upp, 2,5 kg ungefär! :crazy: Nåväl, men det hade varit lite kul att se vad en helg med överdrivet kaloriintag gör.

Mest vätska det. 2,5 kg är liksom +17500 kcal utöver ditt normala kcal-intag och det tvivlar jag på att du stoppat i dig på en helg.
 
Haha, vad säger du, jag som känner mig som värsta matmodern när jag gör en gryta :D . Jag tänkte mig att man liksom bara tar ett paket bönor och rör ihop något smarrigt och enkelt. Ingen spis inblandad.

Jag brukar mixa vita bönor med kryddor (tex vitlök, persilja, soltorkade tomater, basilika) och bre på god macka!

Något annat som är riktigt gott är att ugnsrosta kikärtor med diverse kryddor men det innefattar ju en ugn.
 
Idag klarade jag största utmaningen! Mina två kompisar åt bullar mitt framför ögonen på mig. De hade köpt en till mig också. JAG ÅT DEN INTE. Sen mumsade de i sig massa annat fika också. Jag tittade på.

Heja mig!

Lite sockersug idag på dagen, men om jag ska vara ärlig så känner jag mig generellt mindre hungrig och sugen på saker. Vet inte om det är inbillning eller om det faktiskt kan hänga ihop med mindre sockerintag, även om det gått så kort tid.

Imorgon har jag och mannen årsdag så då tänkte jag pröva att göra glass på banan (någon som prövat?). Och så kanske lite lättsaltade chips ändå.
 
Mest vätska det. 2,5 kg är liksom +17500 kcal utöver ditt normala kcal-intag och det tvivlar jag på att du stoppat i dig på en helg.
Ja, att det mest är vätska är jag helt på det klara med. Men hade ändå varit lite kul att se hur mycket av det som berodde på frossandet. :)
 
Så, nu är även jag tillbaka efter sommaruppehåll. Började i våras på 67,5 kg, all time high ... gick ner till 63,5 innan sommaren. Nu har jag gått upp två kilo, men då har jag unnat mig en hel del så det känns värt det, faktiskt. :)

Har börjat löpträna igen senaste veckorna och nu kommit i gång riktigt bra. :) Förra veckan sprang jag 2 X 3 km + ett millopp. I går gick jag 12 km i raskt tempo, idag sprang jag 7 km.

Har dragit ner rejält på maten också. Kycklingsallad igår middag. I dag åt jag färska räkor. Med mkt sallad och lite bröd till. Höll mig gott och väl inom mina kaloriramar. Just färska räkor är ju toppen. Så himla gott och lyxigt och ändå kalorisnåla och med mycket protein. Låter man bara bli feta tillbehör som majonäs så är det toppen. Ett kokt ägg är gott till.

Sen gör jag grönsakssoppor på alla grönsaker jag har i trädgården. Vatten, grönsaksbuljongtärning och så i med alla goda grönsaker. Koka mjukt och mixa. Av det kan man typ äta hur mycket som helst under en dag . :)
 
Idag klarade jag största utmaningen! Mina två kompisar åt bullar mitt framför ögonen på mig. De hade köpt en till mig också. JAG ÅT DEN INTE. Sen mumsade de i sig massa annat fika också. Jag tittade på.

Heja mig!

Lite sockersug idag på dagen, men om jag ska vara ärlig så känner jag mig generellt mindre hungrig och sugen på saker. Vet inte om det är inbillning eller om det faktiskt kan hänga ihop med mindre sockerintag, även om det gått så kort tid.

Imorgon har jag och mannen årsdag så då tänkte jag pröva att göra glass på banan (någon som prövat?). Och så kanske lite lättsaltade chips ändå.

Bananglass är helt okej :)
 
Idag klarade jag största utmaningen! Mina två kompisar åt bullar mitt framför ögonen på mig. De hade köpt en till mig också. JAG ÅT DEN INTE. Sen mumsade de i sig massa annat fika också. Jag tittade på.

Heja mig!

Lite sockersug idag på dagen, men om jag ska vara ärlig så känner jag mig generellt mindre hungrig och sugen på saker. Vet inte om det är inbillning eller om det faktiskt kan hänga ihop med mindre sockerintag, även om det gått så kort tid.

Imorgon har jag och mannen årsdag så då tänkte jag pröva att göra glass på banan (någon som prövat?). Och så kanske lite lättsaltade chips ändå.

Själv sitter jag på jobbet och försöker låta bli och äta choklad... :p
 
Börjar dagen med kaffe och äggmacka. Ska unna mig lite gott nu fredag-lördag men försöka att inte äta för mycket.... svårt med lagom.
 
Bra! Käkade fruktsallad som maken gjort istället :)

Vad tusan gör du vaken så här tidigt? Jobb redan? /Mvh nattjobbarn

Duktigt!

Jag vaknar bara tidigt. Ibland lite för tidigt! :D Är ledig en vecka till, sen börjar nya jobbet. När man är såhär morgonpigg brukar övergången från semester till jobb vara mindre smärtsam ;)

Hoppas du fått komma hem och sova nu :)
 
Duktigt!

Jag vaknar bara tidigt. Ibland lite för tidigt! :D Är ledig en vecka till, sen börjar nya jobbet. När man är såhär morgonpigg brukar övergången från semester till jobb vara mindre smärtsam ;)

Hoppas du fått komma hem och sova nu :)

Ja jäklar, vet inte om det är en bra egenskap eller ej det där, haha. Men det låter iofs vettigare än mig som lätt kan sova till 11 :p

Inte lagt mig ännu. Jag och maken fick rycka ut och hämta upp några vänners hund då de behövde uppsöka akuten och inte visste hur länge han skulle behöva va själv. Men nu ska jag sova, och mannen hänga med hunden :p
 
Funderar allvarligt på att köpa vätskedrivande från hälsokosten och se om det hjälper. Kanske är mitt fluff bara vätska?
 
Funderar allvarligt på att köpa vätskedrivande från hälsokosten och se om det hjälper. Kanske är mitt fluff bara vätska?

Vad säger din läkare? Brukar biverkningen av medicinen vara just att man samlar på sig vätska och därför går upp i vikt? Så är det ju vid vissa läkemedel, så det är ju inget konstigt.

Men utifrån hur jag hört gravida som samlar på sig vätska så brukar känslan vara mer "svullnad" än "fluff"? Men låter ju som något du bör kolla upp i alla fall!
 
Vad säger din läkare? Brukar biverkningen av medicinen vara just att man samlar på sig vätska och därför går upp i vikt? Så är det ju vid vissa läkemedel, så det är ju inget konstigt.

Men utifrån hur jag hört gravida som samlar på sig vätska så brukar känslan vara mer "svullnad" än "fluff"? Men låter ju som något du bör kolla upp i alla fall!

Läkaren säger inte så mycket mer än avvakta.. Nu har jag ju gått upp ännu mer så nånting är ju galet.
Ska ta upp det med läkaren nästa gång vi träffas men det är nån gång i höst (inget datum planerat än) och tills dess har jag väl gått upp ännu mer.
Medicinen kan ge viktuppgång eller -nedgång, båda finns med som biverkning. Om det är fett eller vätska står det inget om.
 
Har precis käkat lite sen middag. Gjorde linsgryta med bönor och kikärter i. Och vitkål, buljongtärningar, curry. Blev väldigt gott och måste väl ändå vara bra mat. Hoppas det i alla fall.
 
Okej, nu börjar jag verkligen bli desperat! Gått upp ytterligare 2 kg och ligger nu precis under 70 kg.. Jag har alltså gått upp 12 kg på mindre än ett år. Så från och med idag blir det strikt diet igen. Just nu kan jag inte motionera något större pga trasslig rygg men så fort jag fått ordning på den ska jag börja med hårdare motion.
Jag mår skit just nu :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 132
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 107
Senast: __sofia__
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 309
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 754
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp