2018 års vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
6 hekto mindre än igår :)
Tänkte googla fram lite lågkalorirecept idag och förbereda inför helgen. Detta blir min första nyttiga helg sedan jag började. Lär få se på när mannen äter godis, så det blir lite av en utmaning.
 
Såatte, jag hoppar väl in igen:D Förra gången gick det typ en dag innan jag sket i det:rofl:. Denna gången ska jag dock ta tag i mitt liv:p

Väger 60,3 kg målet är 54 kg. Jag och killen har en tävling där som tar slut 15 juni.
Vem har gått ner mest procentuellt?
Vem har nått sitt mål?
Vem har ätit minst godis/kakor/glass?

Började i måndags och det känns bra! Ska bara försöka hitta nåt vettigt pris med, förslag just nu är att bli bjuden på restaurang av förloraren.:p

Min tanke är att börja med att inte äta godis/kakor/glass/läsk, att jag ska äta vanlig mat i stället. Dricka mycket vatten och försöka lägga in lite bönor i kosten som får upp proteininnehållet. :)
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg
6/4 -0,5kg

13/4 +1,0kg
20/4 -1,5kg

Tot. -9,6kg

Lyckades inte hitta mitt väginlägg förra veckan :cautious: så detta inlägg innehåller 2 vägningar.

Hade en urkass vecka förra veckan med extrem allergi och rejäl låsning i ryggen. För en tröstätare som mig kom inte plusset direkt som en överraskning om vi säger som så. :meh:

Denna veckan har varit betydligt bättre vilket även har märkts på vågen. :banana:
Trodde ett tag att jag nått ner till delmålet om 10kg men det visade sig vara en felräkning. :rofl:
Det känns dock inom räckhåll och målet är att nå hela vägen till nästa fredag. Det SKA gå!!
 
6 hekto mindre än igår :)
Tänkte googla fram lite lågkalorirecept idag och förbereda inför helgen. Detta blir min första nyttiga helg sedan jag började. Lär få se på när mannen äter godis, så det blir lite av en utmaning.

Det fixar du! Det är mest jobbigt de 2-3 första gångerna men sen rinner det bara av en. Numera tar jag enbart om jag vill ha, inte bara för att det finns framme.
 
Vägdag fredagar
5/1 -2,2kg
12/1 -0,8kg
19/1 -0,2kg
26/1 -1,4kg
2/2 -1,2kg
9/2 -0,5kg
16/2 +0,8kg
23/2 -1,7kg
2/3 -0,2kg
9/3 +/- 0kg
16/3 +0,4kg
23/3 +0,5kg

29/3 -2,1kg
6/4 -0,5kg

13/4 +1,0kg
20/4 -1,5kg

Tot. -9,6kg

Lyckades inte hitta mitt väginlägg förra veckan :cautious: så detta inlägg innehåller 2 vägningar.

Hade en urkass vecka förra veckan med extrem allergi och rejäl låsning i ryggen. För en tröstätare som mig kom inte plusset direkt som en överraskning om vi säger som så. :meh:

Denna veckan har varit betydligt bättre vilket även har märkts på vågen. :banana:
Trodde ett tag att jag nått ner till delmålet om 10kg men det visade sig vara en felräkning. :rofl:
Det känns dock inom räckhåll och målet är att nå hela vägen till nästa fredag. Det SKA gå!!

Alldeles snart i mål alltså, det sista fixar du plättlätt :bump:
 
Kroppen svarade på ändringarna så det blev -1,1 kg denna vecka sen sistavikten så tillbaka på banan :)

Total viktminskning -28,7 kg och jag har nått mitt delmål för denna gång :bump:
Nu är nästa delmål om 1,3 kg. Gärna nån gång innan maj är över. Segare månad än april har jag aldrig haft så sätter en låg ribba men hoppas på mer :p
 
Det tickar neråt, om än väldigt sakta. Har snarare legat på energibalans än på energiunderskott denna vecka, så jag räknar inte med någon minskning på min "officiella" vägdag (som är imorgon).
 
Det fixar du! Det är mest jobbigt de 2-3 första gångerna men sen rinner det bara av en. Numera tar jag enbart om jag vill ha, inte bara för att det finns framme.
Jag är ”glad” att jag har mina målersättningsbarer och shaken, för de är som godis typ :) Så känner faktiskt inget sötsug just nu, men der kan ju ändras.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag är ”glad” att jag har mina målersättningsbarer och shaken, för de är som godis typ :) Så känner faktiskt inget sötsug just nu, men der kan ju ändras.

Ja Men det tycker jag också dom känns som. Brukar köpa en banan/choklad när jag blir godissugen ibland :d
Å någon med jordnötssmör i (typ salted peanut butter) i, blir inte långt ifrån en Snickers :p
Finns som som är som kexchoklad med, den är också god. Å mintsmaken. Eller typ alla :rofl: De flesta går ner :D
 
Svärföräldrarna bjöd på kinamat igår och jag hade ingen direkt lust att stå stilla ännu mer så höll mig till min plan istället och tog min planerade middag men hade förberett med sorbetglass till efterrätt så det tog jag :)

Vågen visade ett hekto ner idag vilket peppade mig till att ta mig ut på en joggingrunda igen då den mesta träningsvärken släppt idag. Nu fixade jag ny :p Samma runda som häromdagen och samma tid men det kändes lite lättare mot slutet än förra gången. Kör på denna rundan tills den känns som en piss i havet så kan jag öka på sen. För några år sen sprang jag milen under en timma och det hade varit kul att kunna igen.
 
Ja Men det tycker jag också dom känns som. Brukar köpa en banan/choklad när jag blir godissugen ibland :d
Å någon med jordnötssmör i (typ salted peanut butter) i, blir inte långt ifrån en Snickers :p
Finns som som är som kexchoklad med, den är också god. Å mintsmaken. Eller typ alla :rofl: De flesta går ner :D
Jag är laktosintolerant, så utbudet för mig är inte så stort :(
 
Det fixar du! Det är mest jobbigt de 2-3 första gångerna men sen rinner det bara av en. Numera tar jag enbart om jag vill ha, inte bara för att det finns framme.

Jag har alltid farska jordgubbar, blabar, eller vattenmelon hemma sa jag kan enkelt ta nagot smaskigt nar maken ater godis eller vad han har. Det ar fa kallorier och super gott.
Gor jag efterratt blir det oftast farska bar med vispad kokosmjolk (fran burk dar det bara ar cocos och vatten helt utan bindmedel sa det delar sig och man kan fa ut den harda kokos klumpen i toppen) med lite sotningsmedel (honung, lonn sirap, eller vad man vill ha)
SUPER gott och nastan kallorifritt.;)
 
Hade slappdag igår, men stod emot frestelser i form av Ballerina. Det hade jag ingenting för, idag har jag inte gått ner ett endaste hekto :arghh: Åt knappt 1100 kcal.
 
Jag har inte gått ner något alls de senaste veckorna, snarare lite upp. Jag har inte skött maten ALLS pga bristande motivation, tråkigheter i livet och en ond hals till och från. :p Pga detta så har jag heller inte vågat träna. MEN, nu i helgen så fick jag nog av mig själv och bestämde mig på lördagskvällen vid 22:30 att gå ut och jogga. Det gjorde jag.

OCH ... Igår. Då bestämde jag mig för att se hur långt jag orkar jogga nu, från att i februari verkligen ta mig ifrån att ligga i soffan och orka någon minut låååångsam jogg, så orkade jag igår att jogga TRETTIO minuter!! Jag joggade 4,17 km utan att gå eller stanna en enda gång. Jag är så glad :banana: :bump: :banana:

Detta ger mig helt klart mer motivation till att sköta kosten. Om 3,5 vecka är vårruset, då hade jag som mål att klara av att jogga 5 km, och vara lite lättare för att inte belasta kroppen så mycket. Så nu är det slutspurt för min del!
 
Åh, idag är jag glad! Trodde som sagt inte alls att det skulle ha hänt något efter senaste invägningen för 2 veckor sen, men ett helt kilo minus! :banana::bump:

Drog dessutom på mig ett par jeans jag inte haft sen jag startade viktnedgången i mitten av mars, och gisses vad löst dom sitter. O_o Tänk att -3 kilo kan göra så mycket endå! Får gå och dra upp dom hela tiden.

Snittar alltså på 0,6 kg minus/ vecka. Har inte gjort nånting mer än att räkna kalorier och lagt mig på litet underskott.
 
Jag har inte gått ner något alls de senaste veckorna, snarare lite upp. Jag har inte skött maten ALLS pga bristande motivation, tråkigheter i livet och en ond hals till och från. :p Pga detta så har jag heller inte vågat träna. MEN, nu i helgen så fick jag nog av mig själv och bestämde mig på lördagskvällen vid 22:30 att gå ut och jogga. Det gjorde jag.

OCH ... Igår. Då bestämde jag mig för att se hur långt jag orkar jogga nu, från att i februari verkligen ta mig ifrån att ligga i soffan och orka någon minut låååångsam jogg, så orkade jag igår att jogga TRETTIO minuter!! Jag joggade 4,17 km utan att gå eller stanna en enda gång. Jag är så glad :banana::bump::banana:

Detta ger mig helt klart mer motivation till att sköta kosten. Om 3,5 vecka är vårruset, då hade jag som mål att klara av att jogga 5 km, och vara lite lättare för att inte belasta kroppen så mycket. Så nu är det slutspurt för min del!
Gud vad duktigt! Jag kan inte jogga 100 meter :p
 
Idag hade vågen rört på sig. 4 hekto mindre än igår, så nu har jag gått ner 2 kg på 6 dagar :banana:

Fuskade igår, åt 2 Ballerinakex á 70 kcal. Min katt fick åka in akut till veterinären och jag kände bara där att jag behövde något extra helt enkelt. Tog en klunk cola också, var torr i munnen efter min måltidsersättningsbar som jag åt i bilen hem. Tog med mig en sådan just för den sakens skull, att jag inte skulle fuska med att äta t.ex på Burger King eller dylikt om det blev sent hos veterinären.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag är urusel på att hålla mig a jour med nyheterna, jag har svårt att passa tider och jag är för ointresserad att titta på nyheter på...
Svar
10
· Visningar
576
Senast: Bon
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 940
Senast: zassoo
·
Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
754
Senast: Lingon
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
6 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp