Jag vet inte riktigt. Mål 1 är att lösa nuvarande hästsituation. Sedan vet jag inte, som det ser ut nu blir det ingen ny häst och då kanske jag ser mig om efter någon medryttarhäst eller så för att få igång ridningen ändå.
Önskemål (:p) vore att få till någon fortsatt ridning och även då lite träningar för tränare -och shapea upp sånt som är "tappat och bortglömt".
 
Målet med min nyblivna 20-åring är att han och jag får hålla oss friska! Utöver det så är det att försöka få till en bra känsla på tävlingsbanan. Vi hamnar oftast runt 58 % oavsett om vi rider LB eller LA, och det beror såklart på att lösgjordheten inte finns där vilket yttrar sig i att han gärna förekommer mig och lägger in övningar som inte riktigt ingår i programmet. Dock gör jag mitt bästa för att hålla honom glad och frisk och i det ingår inte att träna dressyr 4 dagar i veckan på banan, så resultaten blir som de blir. Men vi jobbar vidare med takt, lösgjordhet och rakriktning som vi gjort sedan jag köpte honom, och träningsmässigt går vi framåt.
 
Har egentligen som förhoppning att starta min nyblivne femåring i LB med godkända % (över 60, alltså) i höst. Han ska för övrigt startas i femårsklassen i dressyr på fjordhäst-SM.

Sedan visade det sig att en annan kuse, en nybliven åttaåring, har "tagit sig" ordentligt under vintern så jag kanske testar en LA:1 med honom redan under våren (planen var att enbart tävla körning med honom i år och eventuellt prova LA 2019 men den planen har alltså reviderats tämligen kraftfullt) för att se hur långt bort från 60% vi landar. Halt ur galopp är han inte färdig för men resten bör han klara på drygt sexor, även travlängningarna har blivit väldigt mycket bättre så jag kan tänka mig att han kan landa på 6.5-7 där och därmed lyfta halt-problemet. Kan nog tänkas lägga oss i överkant 60% och i så fall vore det kul att rida SM-klassen i dressyr på fjordhäst-SM med honom.
Nyblivne tolvåringen borde "tvingas" gå LC eller LB på dryga 60% vid ett tillfälle för att berättiga till en prestationsmedalj (gulligt).

Halvblodet börjar vara moget att prova någon LC eller LB; med honom vill jag ju ha lite högre siffror jämfört med vad jag tror att fjordingarna kan fixa.

Kallblodstravaren kanske ska få debutera i sportkörning, annars prova MSV C igen och så om vi lyckas lite bättre än sist men tror att det får bli ganska få dressyrtävlingar under -18 eftersom jag har körningen, och dessutom har ett par islandshästar som duger till tävling det här året.

Det finns, märkligt nog, gränser för hur mycket man hinner på ett år.
 
Min plan är att få bättre procent i lätt C och lätt B än tidigare år, och också helst åka på fler tävlingar än under 2017 som blev kraftigt begränsat av mitt jobbschema. Hästen går dessutom generellt bättre i lätt B än i lätt C (även när hon startat lätt B som första klass så har procenten varit bättre än i lätt C) så ett drömmål är att kunna skippa lätt C helt och hållet och istället debutera lätt A. Vi är absolut inte där nu, men som drömmål inför slutet av hösten/tidig vinter.
 
Målet med den äldsta är att hon ska hålla sig pigg och fräsch och i sådana fall vara med i div I laget i vår. Hon är en underbar msvB-häst och jag har helt lagt ner att försöka pressa mer ur henne. Hon är lycklig över att få ridas ut mest och sen gå enklare program som msvB4 tex. Den yngsta ska förhoppningsvis bli stadigare i ridningen och se om vi kan komma så långt att vi kan åka på lite programridning. Just idag är jag otroligt glad och lättad över att lastträningen gick som en dans. Kunde bara släppa henne så gick hon på själv och backade ut lugnt och fint. Lite fler sådana träningar så ska vi nog snart kunna åka till ridhus. Som bonus gick vi en härlig promenad efteråt och hon var så nöjd med det lilla gullisen.
 
Min plan för i år att han ska ridas in i höst och att det förhoppningsvis är okomplicerat. Innan dess jobbar vi vidare på allt förberedande arbete :)
 
Min plan är att få bättre procent i lätt C och lätt B än tidigare år, och också helst åka på fler tävlingar än under 2017 som blev kraftigt begränsat av mitt jobbschema. Hästen går dessutom generellt bättre i lätt B än i lätt C (även när hon startat lätt B som första klass så har procenten varit bättre än i lätt C) så ett drömmål är att kunna skippa lätt C helt och hållet och istället debutera lätt A. Vi är absolut inte där nu, men som drömmål inför slutet av hösten/tidig vinter.
Varför inte skippa LC och bara rida LB?
 
Jag har ingen egen häst men känner att jag äntligen kan skriva i dressyrforumet igen, efter att den vita ponnyhästen dog för något år sen. Jag rider en jättefin ungponny (häst kanske, har vuxit för mycket) och det är så roligt igen. Målet för våren 2018 är att höger galoppfattning ska sitta. Och målet för hela 2018 är att vi ska ta oss ut på en tävling :)
 
Målet är en mer avspänd häst. Och rida LB på minst 65%. Har börjat lite med LA. Tanken är att rida P&R på godkända procent i höst, kanske tidigare om allt flyter på bra. Hoppas klubben får ihop nått lag till Div 3 åxå. Dålig uppslutning förra året tyvärr.
 
Målet med min herre (Ridtravare, riden i knappt 1 år) är först och främst att hålla honom så fräsch det går. Dessutom hoppas jag på att få honom så stark så det går att rida ett LC-program på 60%. Eller iaf våga mig ut på paynride/tävling öht :laugh:
 
1:a målet är att hitta en passande sadel till Hesten :)
2:a målet är att komma i form både i kropp och knopp för oss båda
3:e målet är att kunna åka transport själva. Transporten har varit ett stort problem för oss båda mentalt.
4:e, målet är att komma iväg på träningshelg och även Pay and Ride LB:2
 
* Bli stabil över 64% i LB:1, har varierat mellan 58-71% under 2017.
* Öva på de nya svårigheterna som finna i LA under våren.
* Testa LA:1 på pay and ride under sommaren.
* Våga rida något program på lång bana, först på pay and ride, sedan på lokal tävling.
 
Främst vill jag att min knä återhämtar sig så pass efter skada att jag kan börja rida den yngre hästen igen, har maj-juni som mål.
Äldre hästen ska bli starkare i förvänd galopp. Vill också att hon blir stabil i travslutor. Samt att hon, trots Flyktinstinkt med stooort F, lär sig att rygga självmant med mig på ryggen.
 
Mitt mål är främst att få tillbaka motivationen helt och hitta en lämplig tränare som inte är fullbokad.
Motivationen är påväg uppåt äntligen så ska bara jobba lite till på den.
Sen kanske ut på någon tävling.
 
Förutom att försöka hålla hästen frisk och glad så är mitt huvudmål åter igen att kvala till MSVB (ett kvar). Det Borde gå relativt smärtfritt i år.
Sen är ett drömmål att placera mig i toppskikt i MSVC och att kunna starta MSVB men mest realistiskt är nog att vi blir kvar i MSVC.
Det är samma som för @Amanda_F , jag behöver nog rida på bortåt 70% flera ritter för att bli ivägsläppt till nästa nivå. Självklart väldigt klokt men jag är lite otålig... :D
Det träliga är att hon byter Jättebra men har problem med höger förvänd (det ska bli spännande att rida de nya MSVC-programmen)samt att hon tillhör skaran som kan bli 'fiolsträng' på banan. .
Men vi kämpar på...
Ytterligare ett mål jag har är att få ordning på min högerarm som tar ut All rörelse som inte samma sidas höft klarar (och att kunna rida ännu bättre såklart). Det gör att jag utan att kunna kontrollera det sitter och 'pimplar' med den. Znark!
 
Jag skulle vilja starta en LB med medryttarponnyn och få bra poäng. Men är inte ens säker på att jag kommer tävla alls. Får se om möjligheten dyker upp.
 
Mitt mål med hästen som tävlas i både dressyr och hoppning är att starta minst en LA på den i år. Har hållt sig fin förra året med procent på lägst 69% och högst 75% i LC/LB och är i så fin form så det kommer nog inte bli några problem skulle jag tro.
Hoppas på att kunna debutera en unghäst också i LC men han får öva lite på pay and ride först.
 
Mitt mål är att rida LC, har redan gått med i div 3 lag så nu är det "bara" att se till att få rida också.
Har inte tävlat sen jag var litet barn, typ 33 år sedan så inte mkt till förväntningar :) Men jag måste träna ordentligt själv för att kunna rida då jag är så svag.
 
Mitt mål är att rida LC, har redan gått med i div 3 lag så nu är det "bara" att se till att få rida också.
Har inte tävlat sen jag var litet barn, typ 33 år sedan så inte mkt till förväntningar :) Men jag måste träna ordentligt själv för att kunna rida då jag är så svag.
Men div III rids väl i LB? :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 148
Senast: Tonto
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
491
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
581
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel
Hästnyheter Numera är det vanligt att försöka öka hästens ättid på fler sätt än genom att dela upp fodergivan i många små mål, vilket kanske var det...
Svar
8
· Visningar
772
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp