* Bli stabil över 64% i LB:1, har varierat mellan 58-71% under 2017.
* Öva på de nya svårigheterna som finna i LA under våren.
* Testa LA:1 på pay and ride under sommaren.
* Våga rida något program på lång bana, först på pay and ride, sedan på lokal tävling.
Vi har samma mål :p:D har dock flyttat och vet inte ens vilken klubb jag ska lösa licens för än.
 
Vi har samma mål :p:D har dock flyttat och vet inte ens vilken klubb jag ska lösa licens för än.
Jag har också velat kring vilken klubb jag ska rida för. Min nuvarande är extremt inaktiv på tävlingsfronten, men de får ställa ut licens 2018 i alla fall. Fördelen är att det blir billigt att tävla för dem, de betalar licensen om man gör mer än 5 tävlingsdagar på ett år. Och dottern måste vara medlem eftersom hon rider på ridskolan och då kostar det bara 300 extra så blir det familjemedlemskap och hela familjen är medlemmar. Vilka väljer du mellan?
 
Nope det rids i LC och sen rids finalen i LB. Jag hoppas att jag inte missförstått det för isf blir jag ännu mer nervös.. Pållan har gått FEI klasser så för hennes del är det lugnt. Phui, så här ser det ut hos oss http://www.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_65848/cf_559/Best-mmelser_f-r_serier_i_dressyr_2018.PDF

Här hos oss går delomgång ett och två i lätt C2 och finalen i lätt B1. :) Jag hade också gärna varit med i lag, men jag vet att åtminstone en av tävlingsplatserna ligger precis på smärtgränsen för vad pappa vill köra (jag har aldrig kört med hästen i transporten själv, bara med den tom eller med döda ting i = hö, och vill dessutom gärna ha någon med mig i vilket fall), och sen jobbar jag en del helger vilket ställer till det. Hopplöst att bo i ena änden av länet, vi har mycket närmare till tävlingar i grannlänet än vad vi har till tävlingar i andra änden av vårt eget.
 
Här hos oss går delomgång ett och två i lätt C2 och finalen i lätt B1. :) Jag hade också gärna varit med i lag, men jag vet att åtminstone en av tävlingsplatserna ligger precis på smärtgränsen för vad pappa vill köra (jag har aldrig kört med hästen i transporten själv, bara med den tom eller med döda ting i = hö, och vill dessutom gärna ha någon med mig i vilket fall), och sen jobbar jag en del helger vilket ställer till det. Hopplöst att bo i ena änden av länet, vi har mycket närmare till tävlingar i grannlänet än vad vi har till tävlingar i andra änden av vårt eget.
Här går den i LC:2 första två och sen i LB:2. Tyvärr ser det inte ut att bli nått lag i år. Ingen som vill engagera sig. Bara ponnyerna det engageras kring :meh:
 
Nu är jag visserligen verksam i 2 län, mest det ena, men har alltid tävlat för klubbar i det länet som jag egentligen är mindre tävlingsaktiv i. Hursom.
I län 1 (det mindre aktiva men där mina klubbar alltid legat) är div. 3 det lägsta, och går i LB:1 i grundomgångarna och LB:3 i finalen.
I län 2 (där jag eg. är mest tävlingsaktiv) är div. 4 det lägsta, och går i LC:1 i grundomgångarna och LB:1 i finalen. Deras div. 3 går i LB:2 i grundomgångarna och LB:3 i finalen.
 
Mål iår är stadiga rundor i Int 1 samt att vi är anmälda till kür cupen med den ena.
Samt att eventuellt rida Int IB på senhösten om allt flyter på bra.

Med den andra är väl igång sättning på tävling efter ett års frånvaro. Så Msv B för den.

Och den tredje Msv C :D
 
Mål iår är stadiga rundor i Int 1 samt att vi är anmälda till kür cupen med den ena.
Samt att eventuellt rida Int IB på senhösten om allt flyter på bra.

Med den andra är väl igång sättning på tävling efter ett års frånvaro. Så Msv B för den.

Och den tredje Msv C :D
Spännande! Stort lycka till! Superkul att kunna gå upp i piff o puff-klasser snart! :D
 
Årets mål med Fjärilsviol som 7-åring är att gå upp i MsvA med bra resultat samt St George till sommar/hösten, hoppas kunna kvala till Falsterbo och Breeders Trophy i Flyinge. Och så satsar vi på att fortsätta ut och hopptävla lite med, vill debutera 120 i år :)
 
Årets mål med Fjärilsviol som 7-åring är att gå upp i MsvA med bra resultat samt St George till sommar/hösten, hoppas kunna kvala till Falsterbo och Breeders Trophy i Flyinge. Och så satsar vi på att fortsätta ut och hopptävla lite med, vill debutera 120 i år :)
Alltså det är så kul att du hoppar också! Min gula gillar att hoppa hon också och iom att det fungerar för dig så kanske hon kan få fortsätta att hoppa lite om hon har ryttare sen :)
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev här på Buke, för jag har haft en riktig dipp på hästfronten. Tappat lite motivation till träning och tävling. Beror på många olika orsaker, men hästen och ridningen i sig är inte en av dem, konstigt nog. Mest mycket stress från skolan (läser sista terminen på lärarprogrammet) och flytt och renovering och helgjobb och allt annat i livet..
MEN nu jäklar, nu är det nytt år och nu ska jag hitta tillbaka till motivationen igen! Förra året debuterade jag Msv C1, så målet i år är att rida stabila ritter i det programmet. Gärna över 67%. Vi red debuten på 61,8%, så startmålet är att förbättra de procenten.
Ridmässigt vill jag hitta lite mer avslappning i min ridning, och på så sätt få hästen att vänta lite på signalerna från mig. Som det är nu kan vi hamna i ett nödbromsläge där vi bara rider på spänning, vilket inte håller i längden. Vi ska träna stenhårt på de enkla bytena, för de kan han göra jättebra om vi inte hamnar i det läget att han tror att det är en ökning på diagonalen som gäller, och drar iväg innan jag gett några signaler.. Jag är inte jätteglad över ändringen i Msv C1 med just linjerna för de enkla bytena :p
 
Alltså det är så kul att du hoppar också! Min gula gillar att hoppa hon också och iom att det fungerar för dig så kanske hon kan få fortsätta att hoppa lite om hon har ryttare sen :)
Tack! :heart Vi njuter båda av det och tillsammans med min tränare så anpassas träningspassen för att vara till nytta för dressyren utöver våra mål om att allt eftersom komma upp i klasserna :love: Så hoppas att det ska kunna gå bra för er med!
 
Mitt mål är att köpa ny häst, lära känna varandra och förhoppningsvis får jag äntligen börja träna och tävla igen! Men tyvärr är det ju inte helt lätt att hitta rätt... :(
 
Mitt mål är att köpa ny häst, lära känna varandra och förhoppningsvis får jag äntligen börja träna och tävla igen! Men tyvärr är det ju inte helt lätt att hitta rätt... :(
Vad hände med den förra? För visst hade du ett nätt brunt sto från Växjö-trakten?
 
Spännande! Stort lycka till! Superkul att kunna gå upp i piff o puff-klasser snart! :D
Ja det ska bli kul :D bara piaffen som måste befästas bättre. Han har inte riktigt den energin som krävs för att få ett bra tramp. Det är lite mer... slappt där :P passagen dock går bra med fin energi så det kommer nog i trampet snart också .
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 153
Senast: Tonto
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
493
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
587
Senast: Anna-Bella
·
  • Artikel
Hästnyheter Numera är det vanligt att försöka öka hästens ättid på fler sätt än genom att dela upp fodergivan i många små mål, vilket kanske var det...
Svar
8
· Visningar
773
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp