30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Petronilla

Trådstartare
Hej tjejer och killar!
Jag tänker köra en 30 dagars challange.
30 minuter motion om dagen. (Promenad, träning, simning, tömkörning)
Inget skräpintag( godis, chips, bullar, kakor, läsk)
frukost, lunch, middag och två nyttiga mellanmål (mål Max 1500 kalorier).
Vatten som dryck.
Någon som vill hänga på?
Startar NU!
 
Hej tjejer och killar!
Jag tänker köra en 30 dagars challange.
30 minuter motion om dagen. (Promenad, träning, simning, tömkörning)
Inget skräpintag( godis, chips, bullar, kakor, läsk)
frukost, lunch, middag och två nyttiga mellanmål (mål Max 1500 kalorier).
Vatten som dryck.
Någon som vill hänga på?
Startar NU!
Klart jag är med!
Ska jag fixa en endomondo-utmaning för ändamålet? :)
 
Nixehen jag har inte endomondo utan kör med runkeeper. Men det kan väl räcka med att sporra varandra i den här tråden?

Kul att ni är på allihopa!

Start 2/3
Cewe
Landet
Lil-Sis
Nixehen
Petronilla
Ztsu
 
Nu kör vi :)
När ni ansluter kopiera listan och skriv in ert namn i bokstavsordning.

Start 2/3
Cewe
Domesticus
Ehuru
Landet
Lil-Sis
Nixehen
Petronilla
Stereo
Ztsu
 
Bra timing! Jag passade på att väga mig på gymmets supervåg igår och kör gärna fokuserat i 30 dagar innan en ny detaljkoll i april. :) Var det korrekt uppfattat att man inte behöver följa exakt dina trådstartsregler? Dels är mitt mat-/träningsupplägg lite annorlunda och dels skulle jag vilja lägga till lite mål relaterade till att skaffa jobb och rensa ut onödiga grejer från bostaden.
 
Första uppdatering så här lång på första dagen i utmaningen :)

Intäkter
Frukost: Kaffe med MCT-olja
Lunch: Laxfilé med 50 g broccoli och 1 msk mct-olja (något hade "lånat" slut mitt smör i jobbkylen :meh: )
totalt 493 kcal, 2g kolhydrater, 24 g protein och 43 g fett enligt lifesum

Utgifter:
30 min hundpromenad, 1,75 km i 17:15 tempo. Lite långsamt men det var så himla mycket nya notiser som bara måste läsas enligt vovve. Fick lite bicepsträning på köpet.
 
TygerTyger, man behöver inte slaviskt följa mitt upplägg, men gärna motionen då;)

Uppdatering för mig är att det hitills har gått bra. Jag började ju redan igår med 60 minuter promenad, 30 simning, 30 bodybalance. och en bra matdag.

Idag har varit en bra dag hitills med 20 minuter promenad och en bra frukost med en banan som mellanmål. Nu väntar jag på lunchavlösning och ska äta en potatisgratäng, lamm, bearnaisesås och sallad. Det funkar bra när man måste tänka efter vad man tar med sig till jobbet. Blir spännande och se vad mannen hittat på till middag.

Heja heja oss.
 
Start 2/3
Cewe
Domesticus
Ehuru
Landet
Lil-Sis
_Molle_
Nixehen
Petronilla
Stereo
TygerTyger
Ztsu

Jag är på, har redan bestämt sockerfriMars så är super med lite pepp :)

Frukosten var äggröra, lunch en naturdiet-shake. Blir fler shakes under dagen och avslutar med proteinpulver efter gymmet ikväll
 
Jag är lätt på! Hänger i vanliga vikttråden, men kör gärna en "supermånad". :banana:

Jag försöker hålla mig på 1400 kcl/ dag, träning räknar jag som bonus (yoga/ tabata- intervaller).
Kör 16:8 periodisk fasta, funderar på att lägga in VLCD en dag i veckan (500 kcl), men jag måste ha ork att sköta hästar, skola och jobb.
Har i dagsläget 3 hästar vars sysslor tar 1- 1,5 h/ dag och så rids två av dem c:a 4 dagar/ veckan. :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
1 904
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp