Bukefalos 28 år!

31 maj Täby Galopp - WTF

Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

Ja jo, det beror nog på vilket humör man är på själv när man läser det ;)

Jag blir på dåligt om inte annat för det ENDA aftonbladet skriver när det gäller galoppen är om olyckor. Varför skrev de inte om vinnaren? Hur glaaadaaaa alla i det stallet är (som de skrev om Brionis stall, elitloppet!

När travhästarna kommer lös å springer 25 varv kanske de bara "busar"? :cool:
 
Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

Jag blir på dåligt om inte annat för det ENDA aftonbladet skriver när det gäller galoppen är om olyckor. Varför skrev de inte om vinnaren? Hur glaaadaaaa alla i det stallet är (som de skrev om Brionis stall, elitloppet!

När travhästarna kommer lös å springer 25 varv kanske de bara "busar"? :cool:

Där håller jag med dig helt om att det bara skrivs om olyckorna. DET är dåligt!!!

Men just incidenten med hästen under startboxen var ganska komiskt. Om man ser till att ingen skada med varken häst eller jockey förutom att dom missade ett storlopp vilket såklart är synd. Och synd för dom som hade spelat på dom.
 
Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

Du kan ju inte påstå att det är helt vanligt heller med 4 olyckor på 8 lopp (dom loppen jag såg, det var några lopp till) på täby galopp?

Jag har varit mycket på Täby och visst, någon lös häst sådär men igår tog ju helt klart priset...
Har jag inte påstått heller. EN bröt benet och det är inget ovanligt. Jag jobbar på galoppen och ser vad som händer en vanlig vardag också.
 
Senast ändrad:
Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

Galoppen är ju inte speciellt stor i Sverige. Därför så lyfts sporten inte fram lika mycket som travet. Har även läst artiklar i Aftonbladet om olyckor i travet också.
 
Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

För första gången fick jag veta idag också. Skulle inte förvåna mig om den hörde att hästen kom och blev rädd efterson den inte såg något.
 
Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

För första gången fick jag veta idag också. Skulle inte förvåna mig om den hörde att hästen kom och blev rädd efterson den inte såg något.

Hästen hade blå sidoludd, exakt samma utrustning som hon haft i alla träningspass sista 5 månaderna. Tycker inte ni behöver spekulera mera. Enligt Lisa var hästen inte trött men rumplade till och tappar rytm/balans kom sedan i tokigt vinkel in mot railen som hon i det läget försöker hoppa. Allt skedde utan förvarning på ögonblicks sekund. Vare sig bana, utrustning eller ryttare kan lastas för det som skedde. Hästen mår idag prima och äter som 2 björnar. Hon verkade i alla fall stormtrivas när jag var inne kliade henne i förmiddags.
 
Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

Galoppen är ju inte speciellt stor i Sverige. Därför så lyfts sporten inte fram lika mycket som travet. Har även läst artiklar i Aftonbladet om olyckor i travet också.

I know, jobbar själv med att sända ATG-live.... Men om du ser % i aftonbladet så är det mer travnyheter - bra och dåliga, än galopp...
Tycker bara att det är lite tråkigt att de inte kan hylla vinnare inom galoppen på samma sätt som inom travet :(

Skönt att höra att Duriana mår bra !
 
Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

Jag har inte anklagat någon eller något som ansvarig för olyckan. Men jag tycker det är viktigt att fastställa så gott som möjligt för att unvika en liknande situation. Jag hade startäst i samma lopp och så kul är det inte att se sin häst behöva pullas upp i ett lopp som kostar en massa pengar att starta i. Speciellt inte om det går att förebygga.
 
Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

Tycker inte ni behöver spekulera mera.

Detta är ett diskussionsforum, klart att man spekulerar och funderar på vad det var som hände. Fruktansvärt otäckt när sådana här saker händer men det är skönt att höra att hästen mår bra.

Nu fick vi ju svaret att Duriana hade sidoludd och inte blinkers samt att hon tränats med de sista 5månaderna. Tänker dock på när Jockeyn Inez red ut på banan med en häst som hade blinckers och gick raktfram igenom rail. Förmodligen hade hästen inte tränats med blinkers tillräckligt... Den gick inte att styra...oxå dålig publicitet för galoppen...

Det är bra att sådant här tas upp för diskussion, just som Chardonney säger, för att ev förebygga liknande händelser i framtiden.
 
Sv: 31 maj Täby Galopp - WTF

jag blandade ihop diskussionerna, jag tänkte att det var den som kröp under startboxen som du menade men AB skrev alltså så om den som gick genom staketet... aha :idea: då förstår jag dig bättre!!

Den som kröp under och stack hade också sönder staketet på ett ställe ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 120
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
936
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 166
Senast: cassiopeja
·
Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 305
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp