Bukefalos 28 år!

4-års testet

Sv: 4-års testet

Kompisen har ett sto efter Biggles som hon ska visa och som hon ínte har hunnit eller haft möjlighet att hoppa nämligen.
 
Sv: 4-års testet

För att bli bedömd måste den både ridas i ridprovet och hoppa. Men man kan ju välja löshoppning om hästen inte är hoppad uppsutten. Det görs ofta med dressyrhästar vad jag förstår. Själv utgick jag från hoppningen och fick då inte någon officiell bedömning på min häst i dressyren. Men jag har ju kvar siffrorna han fick. :)
 
Sv: 4-års testet

Som ovanstående har skrivit så måste samtliga moment klaras av för att hästens siffror ska räknas och bedömningen ge officiellt resultat i avelssammanhang osv. Avbryter man kan man få ut delbetygen, men inget sammantaget resultat.

Hästens gångarter visas under ryttare på släta backen samt hästen skall visas hoppad, antingen uppsuttet eller löshoppad. Löshoppning är ej kvalificerande för ev finaler i Flyinge, men i övrigt räknas betygen på samma sätt och har samma "värde", t.ex. när det gäller diplom. Det kan vara lättare att få högre betyg i hoppning om hästen visas löshoppad, men det behöver absolut inte vara så.

Jag har tagit fram två hästar till kvalitets och båda har löshoppats då jag dels inte har något intresse för att hoppa högre höjder uppsuttet och dels för att jag inte har kunskapen att utbilda hästen från ryggen på högre höjder. Och med bristande hoppintresse har jag heller inte haft någon lust att betala någon för att visa hästen uppsuttet i hoppning.
 
Sv: 4-års testet

*kl*

Hoppas dte är OK att jag lånar trådne lite?

Gäller samma sak på femåringar, att man kan välja att löshoppa ist?
Jag har en femårig d-ponny nämligen, skulle vara intressant att se vilka poäng han skulle få både på hopp och dressyr! :)
 
Sv: 4-års testet

När det gäller femåriga fölston på halvblodssidan så startar de kvalitets på precis samma premisser som fyraåringarna, dvs man får välja mellan löshoppning och uppsutten hoppning. Hur det är med ponny , och dessutom valack, som är fem år vet jag inte.
 
Sv: 4-års testet

*kl*

Hoppas dte är OK att jag lånar trådne lite?

Gäller samma sak på femåringar, att man kan välja att löshoppa ist?
Jag har en femårig d-ponny nämligen, skulle vara intressant att se vilka poäng han skulle få både på hopp och dressyr! :)

Mig veterligen finns det ingen bedömning för femåringar, men det kanske är annorlunda på ponnysidan? De enda femåringar som bedöms är som tidigare talare skrivit ston som fått föl = de räknas som ett år yngre än vad de är.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Söndagen på Folksam SM i dressyr bjöd på högklassig dressyr. Och inte bara i seniorernas kürfinal. Den stora publiken fick även se...
Svar
0
· Visningar
58
Skola & Jobb De gånger jag fått tester i samband med sökt jobb så är det i princip alltid personlighetstest och ett logiskt test av typen välj rätt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 264
Senast: Vassi
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 334
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp