Bukefalos 28 år!

56 mil enkelväg...

caradan

Trådstartare
Skulle så gärna åka på midnattsritten i Sveg. Men jag har 55 mil enkelväg dit och jag vet inte om det är försvarbart att åka så långt för en CR*??

Hur långt brukar ni åka?
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Ärligt talat, 56 mil enkel väg låter lite väl långt - för en CR. Fast Sveg och området däromkring kan nog motivera en resa:idea:

Du kanske kan göra det till en minisemester?
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Har man bara lust så är det väl bara att åka?
Min (fd) häst åkte från Örebro till Gotland för att gå sin 3e CR som 5-åring.
Absolut inte nödvändigt, men väldigt roligt och lärorikt.
I och för sig lastade vi hop honom med min andra häst, så resan blev inte så dyr, utslaget per häst.
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Vill du rida ritten, så åk :D
Jag åkte från Stockholm till Skövde för att rida min första PP (30km) i somras. En del höjde väl lite på ögonbrynen när de fick veta vart vi kom ifrån, men vad katten ;)
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Hade ju vart så fräckt att rida just den ritten men hästen är ju inte transportvan så vi måste vara där minst 2 dagar i förväg så att hon hinner ta det lugnt först och sen efter är man ju trött oxå.

Kanske ska åka själv och bara titta i år och ta med hästen nästa i stället.
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Jobba lite med transport och lastning och åk ner dagen innan så går det nog.

Jag och Honey åkte ner dagen innan, just för att hon skulle få vänja sig lite. Dock blev det ett himla ur och pålastande (av vid stallet, in igen och till vet.bes., in igen tillbaka till stallet. Till ritten, från ritten...) så när vi skulle tillbaka till stallet från ritten fick vi inte in henne - red till ett närliggande travstall och fick hjälp. När vi skulle hem fick vi hjälp av ett team som stod i samma stall. Vi åkte hem dagen efter, så att hon skulle få ta det lugnt natten innan hon skulle åka igen.

Gör som ni känner, men har du råd vilja och möjlighet så låt inte avståndet hindra er :bump:
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Du har lång tid på dig att träna transporter! Vill du verkligen åka så åk. Jag kommer också att sitta i bilen ett bra tag när jag åker dit. Vi åker från Åtvidaberg så det är en saftig bit att köra med. 63 mil enligt eniro så jag kanske försöker hitta någonstans att stanna på vägen och övernatta.
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Hade ju vart så fräckt att rida just den ritten men hästen är ju inte transportvan så vi måste vara där minst 2 dagar i förväg så att hon hinner ta det lugnt först och sen efter är man ju trött oxå.

Kanske ska åka själv och bara titta i år och ta med hästen nästa i stället.
Om du ändå tänkt åka dit och titta kan du väl dra med dig hästen på samma gång?
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Du kanske kan göra det till en minisemester?

Med tanke på att vi erbjuder gratis boxar i en vecka (från torsdagen före till torsdagen efter) så finns tillfället att göra just en minisemester. Här finns mycket att se. Vi har många tips på rittens blogg t ex..

Sveg och området däromkring kan nog motivera en resa

Ja, det är fint här uppe och vi ska ta väl hand om dig:).
Du är så välkommen med eller utan häst! Fast när du ändå åker.. Bra åkträning för hästen också ;)

Mvh Irja Svegs Ryttarförening
 
Senast ändrad:
Sv: 56 mil enkelväg...

Hejsan

Min nya häst är inte heller lätt att lasta, ännu! Men han ska förhoppningsvis bli och det är ju ett bra tag kvar till midnattsritten så nog hinner vi träna upp det!! Jag ska dit och rida, nu gäller det att så många som möjligt inte bara pratar att dom ska åka utan att dom verkligen gör det också så dom i Sveg verkligen orkar och har lust att fortsätta att arrangera tävlingar kommande år också! Vill inte att den ska upphöra...
Vi ses i Sveg på midnattsritten!!

MVH Lina

(Går det inte att lasta hästen så är det inte så mycket till tävlingshäst...Det är ju inte så många tävlingar hemma på gården precis.....;))
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Nu vet jag inte om det var till mig eller om det verkligen var Shubalina du svarade..

Men min häst är inte svår lastad men ingen van åkare för det. Därför tvekar jag på att köra 55 mil för att rida en CR men jag får se hur jag gör.
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Vill man verkligen till tävlingen så tycker jag inte det är så farligt. Har åkt såhär långt flera gånger till en tävling.
Skulle också vilja testa rida den ritten, men själv har jag över 90mil enkelväg
 
Sv: 56 mil enkelväg...

Nu vet jag inte om det var till mig eller om det verkligen var Shubalina du svarade..

Men min häst är inte svår lastad men ingen van åkare för det. Därför tvekar jag på att köra 55 mil för att rida en CR men jag får se hur jag gör.

Då får ni träna på att åka istället för lastträning. Lasta in, åk nånstanns, gör nåt kul, åk hem. :D
 

Liknande trådar

Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
720
Senast: Pilot
·
Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
982
Senast: Oknytt
·
Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
1 099
Senast: ii-ssa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp