Bukefalos 28 år!

Äldre damer och liten bebis? (Marsvin)

Nera

Trådstartare
Nu har jag en fråga, jag har två marsvinsdamer (systrar) som börjar bli till åren. Visserligen helt pigga om än lite runda om magen men ja pigga och visar inga "ålderstecken". Nu är det så att en gammal jobbarkompis till mej har bebisar och jag ljuger ju om jag säger att man inte blir sugen. Är det en helt idiotisk idé eller hur skulle det funka med en liten tjejja ihop med mina damer?
 
Sv: Äldre damer och liten bebis? (Marsvin)

Skulle fungera kanon. Men se till att få en hona annars är det för riskabelt för dina tanter. Små bebisar väcker marsvinstanters moderinstinkter på nolltid. Och det enda bråk som skulle kunna uppstå är tjaffs om vem som ska få ha bebisen hos sig först :p
 
Sv: Äldre damer och liten bebis? (Marsvin)

Dessutom är det ju ett bra sätt att förebygga att en av honorna blir ensam om den ena skulle dö, eftersom de nu är till åren. Även om man är snabb på att skaffa ny så blir det ju inte lika mycket på en gång som måste fixas och donas med.
 
Sv: Äldre damer och liten bebis? (Marsvin)

Ja mina tankar var väl lite så med, även om man inte vill tänka på att de små bollarna inte är ungdomar längre...;)
Då återstår bara problemet som stavas S A M B O... Hmm, hur ska jag få med honom på mina underbart bra tankar tros... :angel:
 
Sv: Äldre damer och liten bebis? (Marsvin)

Äsch 3 är ju nästan samma som två, speciellt när en är liten...

Annars kan du spela på gammelkortet, att en faktiskt inte kan vara kvar ensam om den ena skulle dö och det finns inget olyckligare här i världen än ett ensamt marsvin så TÄNK vad hemskt om den ena skulle dö då måste ni ta itu med eran egna enorma sorg (nu lät det ironiskt, vilket det såklart inte är) och ta itu med att snabbt som fan hitta en kompis till grisen som blev kvar, samtidigt som hon då måste vara ensam OCH extra ledsen tills en kompis hittas, och när den kompisen hittas så ska ni mitt i all sorg föra ihop två marsvin...

Bättre att förebygga problemet och göra det nu med en liten bebis som kommer bli accepterad lätt och smidigt när alla mår bra och har det lattjo! :)
 
Sv: Äldre damer och liten bebis? (Marsvin)

Ja mina tankar var väl lite så med, även om man inte vill tänka på att de små bollarna inte är ungdomar längre...;)
Då återstår bara problemet som stavas S A M B O... Hmm, hur ska jag få med honom på mina underbart bra tankar tros... :angel:

Kommer han märka om du skaffar en bebis? :angel:
 
Sv: Äldre damer och liten bebis? (Marsvin)

Jag tror nog nästan att han skulle göra det då jag tvingar honom att hjälpa mej och städa buren... Känns lite svårt att liksom smussla undan en liten gris då ;)
 
Sv: Äldre damer och liten bebis? (Marsvin)

Hoppsan, kolla! Det har blivit en till, undrar hur det kan ha hänt när vi inte har ngn hanne? Undrar vem som är mamman, de verkar gilla den lika mycket bägge två? :angel:
 
Sv: Äldre damer och liten bebis? (Marsvin)

Haha såg en gång ett avsnitt av typ "Djurpolisen" i från storbritannien en av djurpoliserna hade just fångat in ett marsvin och förklarade för kameran: "Det räcker med att ett marsvin blir parat en gång sen kan den få ungar flera gånger igen för de lagrar sperman i kroppen" :crazy: :rofl:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 541
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 438
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 105
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det gick inte att ta miste på att jag var nöjd med hästvalet till veckans andra hopplektion. Bästa Dunja – fina fröken långöra – bästa...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: cassiopeja
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp