Sonic76

Trådstartare
Var hos vet för koll av tänder och allmän checkup då jag nojar så över plötslig njursvikt mm
Då upptäcktes det att kära lilla missen har en luftvägsinfektion, ganska ny antagligen då jag inte hört henne hosta eller märkt nåt när hon busar.
Så nu får hon medicin mot det här.
Veterinären pratade på att det fanns en liten risk att det bli astma av detta och nämnde då att det i så fall blir en inhalator som medicinering.
Men var får man tag i en sån till ett bra pris?
Vore toppen om den gick att köpa på nätet, veterinären ligger rätt långt bort så åka dit ”bara” för aerokaten är väl så där,
Vi ska ju på återbesök men jag vet ju inte om de har såna hemma eller måste beställa.
Nu ska jag ju inte måla fan på väggen, för än så länge är det ju bara en luftvägsinfektion men vill ändå vara beredd på om det skulle bli nåt mer.
Missen ska ju ha det bästa så det så :)
 
Ja, jag har en kisse som puffas dagligen med hjälp av en Aerokat. Mig veterligen går den inte att köpa som privatperson här i Sverige, tror inte Kruuse har nån försäljning annat än till företag. Möjligt att den går att importera, och det finns ju andra märken. Ev kan det vara så att det går att använda den som finns till barn också, men jag har inte sett sån i verkligheten så kan inte säga om den passar. Min kostade 950 kr och ska bytas ut vartannat år :down:
 
Ja, jag har en kisse som puffas dagligen med hjälp av en Aerokat. Mig veterligen går den inte att köpa som privatperson här i Sverige, tror inte Kruuse har nån försäljning annat än till företag. Möjligt att den går att importera, och det finns ju andra märken. Ev kan det vara så att det går att använda den som finns till barn också, men jag har inte sett sån i verkligheten så kan inte säga om den passar. Min kostade 950 kr och ska bytas ut vartannat år :down:
Ok
Såg den på ebay men säkrare att köpa via vet då.
Kanske skulle utnyttja lite kontakter och få den för inköpspris haha
 
Ok
Såg den på ebay men säkrare att köpa via vet då.
Kanske skulle utnyttja lite kontakter och få den för inköpspris haha

Bara du vet att den inte är begagnad så kan du väl köpa. Jag vet som jag skrev inte huruvida dom säljs direkt till privatpersoner i andra länder.
 
Var hos vet för koll av tänder och allmän checkup då jag nojar så över plötslig njursvikt mm
Då upptäcktes det att kära lilla missen har en luftvägsinfektion, ganska ny antagligen då jag inte hört henne hosta eller märkt nåt när hon busar.
Så nu får hon medicin mot det här.
Veterinären pratade på att det fanns en liten risk att det bli astma av detta och nämnde då att det i så fall blir en inhalator som medicinering.
Men var får man tag i en sån till ett bra pris?
Vore toppen om den gick att köpa på nätet, veterinären ligger rätt långt bort så åka dit ”bara” för aerokaten är väl så där,
Vi ska ju på återbesök men jag vet ju inte om de har såna hemma eller måste beställa.
Nu ska jag ju inte måla fan på väggen, för än så länge är det ju bara en luftvägsinfektion men vill ändå vara beredd på om det skulle bli nåt mer.
Missen ska ju ha det bästa så det så :)

Har en astma inhalator till katt. Oanvänd. Vår katt var livrädd för inhalatorn. Den är köpt hos veterinär. Den oanvänd. Ska kolla vart den ligger och vad den heter. Den ska ligga i sin kartong som den låg i när jag köpte den. Vår katt fick äta kortison tablett i stället för att andas medicin. Det är bättre att andas medicin.
 
Bara du vet att den inte är begagnad så kan du väl köpa. Jag vet som jag skrev inte huruvida dom säljs direkt till privatpersoner i andra länder.
Har en astma inhalator till katt. Oanvänd. Vår katt var livrädd för inhalatorn. Den är köpt hos veterinär. Den oanvänd. Ska kolla vart den ligger och vad den heter. Den ska ligga i sin kartong som den låg i när jag köpte den. Vår katt fick äta kortison tablett i stället för att andas medicin. Det är bättre att andas medicin.
Ja det pratade vet om
Kolla gärna
Jag hoppas ju vi slipper men man vet aldrig.
Hon ska äta tabletter i två veckor nu så ska det utvärderas sen.
Med lite tur var det så pass ny infektion att det togs i tid
 
Varför skulle de bytas varannat år? Gör man ens det på människovarianten? :confused: Arbetar inom vården och har aldrig hört talas om att de ska bytas ut.
 
Ja det pratade vet om
Kolla gärna
Jag hoppas ju vi slipper men man vet aldrig.
Hon ska äta tabletter i två veckor nu så ska det utvärderas sen.
Med lite tur var det så pass ny infektion att det togs i tid

Är det så att den behövs hojta. Ska röra runt i skåp o lådor o städa så den kommer fram
 
Är det så att den behövs hojta. Ska röra runt i skåp o lådor o städa så den kommer fram
Absolut.
Återkoppling med vet nästa vecka sen ny röntgen så får vi se
Även om det bara är en luftvägsinfektion vill inte vet ge tabletter för länge så kanske behöver aerokat ett kort tag så det hinner läka ut.
Men vi får se vad hon säger
 
Absolut.
Återkoppling med vet nästa vecka sen ny röntgen så får vi se
Även om det bara är en luftvägsinfektion vill inte vet ge tabletter för länge så kanske behöver aerokat ett kort tag så det hinner läka ut.
Men vi får se vad hon säger

Det är bättre att inhalera det som ska till lungorna.
 
Är det så att den behövs hojta. Ska röra runt i skåp o lådor o städa så den kommer fram
Hej
Vet vill gärna köra en kur inhalation med.
Så om du hittar den vore det toppen
Vi ska röntga igen nästa vecka och se hur det ser ut men hon vill ju gärna slippa ge mer tabletter än nödvändigt och jag håller med där.
 
Hej
Vet vill gärna köra en kur inhalation med.
Så om du hittar den vore det toppen
Vi ska röntga igen nästa vecka och se hur det ser ut men hon vill ju gärna slippa ge mer tabletter än nödvändigt och jag håller med där.

Ska ta en koll i helgen. Den ska ligga i sin kartong i något av skåpen.
 
Vi har en astmakatt men har inte använt någon inhalator utan fick tabletter. Har dock inte behövt använda dem då vi inte haft något anfall sedan vi såg över inomhusluften. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 223
Senast: AnneB
·
Hästvård Jag har en häst med astmabesvär som behandlats med kortison i två omgångar utan långvarig effekt. Nu har veterinären skrivit ut...
Svar
6
· Visningar
1 024
Senast: Leoni
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 367
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 202
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp