Åka till sol och värme i slutet på februari. Tips?

tornblomma

Trådstartare
Tänkte sticka iväg på nån slags relaxresa sista veckan i februari.
Enda målet är att slappa. Tänker ligga i en solstol, eventuellt dricka en och annan paraplydrink och har inga planer på spänning (alls!) och inte heller några pretentiösa kulturella upplevelsekrav. Vill helst undvika skrikiga småbarn och partyglada ungdomar.
Kraven i övrigt är:

Så kort restid som möjligt och inga jobbiga mellanlandningar

Varmt men inte outhärdligt varmt. Runt 25 grader vore perfekt. Inte varmare än 30 grader! Nog varmt i vattnet passande badkruka

Kom med tips!
 
Tror det blir svårt att hitta ett jättevarmt resmål utan mellanlandningar den tiden. Södra Egypten eller Eilat i Israel kanske fungerar (men det är fortfarande rätt kyliga kvällar har jag läst så det är säkert ingen supervärme i vattnet)?
 
Tänkte sticka iväg på nån slags relaxresa sista veckan i februari.
Enda målet är att slappa. Tänker ligga i en solstol, eventuellt dricka en och annan paraplydrink och har inga planer på spänning (alls!) och inte heller några pretentiösa kulturella upplevelsekrav. Vill helst undvika skrikiga småbarn och partyglada ungdomar.
Kraven i övrigt är:

Så kort restid som möjligt och inga jobbiga mellanlandningar

Varmt men inte outhärdligt varmt. Runt 25 grader vore perfekt. Inte varmare än 30 grader! Nog varmt i vattnet passande badkruka

Kom med tips!

Gran Canaria lätt ...jag tog en restresa nu och åker om 12 dagar , lagomt lång , varmt o skönt ( kanske inte jättevarmt i feb men helt ok) och det går att få riktigt bra priser på resorna om man är lite kall o väntar
 
Jag var där i början av mars i år och det var iallafall så man kunde ligga vid poolen och sola och det var varmt o brun som en pepparkaka blev man :) ...vid havet där det blåser kanske det inte är jättvarmt men ändå så man kan gå o linne o shorts/klänning eller så
 
Men är det verkligen varmt där i feb?

inte jätte. Jag var på Gran Canaria förra feb och det var mellan 15-22 grader ca. Några badade i havet men det var på tok för kallt för mig. Vi bodde uppe i bergen och vissa dagar var det varmare där än vid kusten, vi följde solen och temperaturen från dag till dag, men överlag var det tröja och långbyxor som gällde så fort solen gått ner.
 
Goa är ju också ett alternativ med hyfsad restid. Sen är det ingen slump att Thailand är så populärt som det är - solsäkert, varmt hav, billig och god mat och dryck, direktflyg, kort transfer och även enveckorsresor på charter (vilket brukar vara ett problem för längre resor). Gran Canaria hade jag aldrig chansat på i februari om syftet var värme, sol och bad.

Är det någon som faktiskt har varit på Kap Verde? Kollade lite på att åka dit förra året men ju mer jag läste om det, desto mindre intressant blev det. Resenärer som skrev om att det var FÖR lugnt även för den som vill ha lugn och ro och göra inget (vilket jag iofs inte är intresserad av).
 
Jag har varit på Sal två gånger, och jag vill verkligen ha det lugnt, och det fick jag också. Går att gå hem och sova vid 10 på kvällen utan att man möter eller hör en massa skräniga partygäng. Lagom lite intryck och inga måsten, så hjärnan hinner ifatt med vilandet.

Men vill man bara ha det bakislugnt vid poolen på dagen och sen dricka sig askalas fram till fyra på morgonen så är det nog helt fel ställe.
 
Ja just det också , det är väldig skillnad på las Palmas o typ San Augustin o Playa del Ingles på soltimmar
På ett ca , kommer inte riktigt ihåg exakta siffror men las Palmas som ligg i norr på ön har 123 soldagar medans San Augustin - PdI har 340 soldagar och då skiljer det bara ca 4 mil mellan städerna
San Augustin ligger ca 3 km söder om PdI och är väldigt mycket lugnare
 
Jag har varit på Kanarieöarna under alla tider under vintern och jag kommer inte ihåg att vi har haft så dåligt väder att vi inte kunnat bada. Nu är ju jag ingen badkruka, utan badar på rätt så bra oavsett temperatur så länge det inte är is på vattnet, men även om det regnar så har det varit tillräckligt varmt. Man fryser sällan på Kanarieöarna.

Sen är det lite som MalinJ säger om Thailand. Det finns en anledning till att alla turistorter ligger där de ligger. Tyvärr kan man ofta inte undvika de helt ifall man vill ha sol och värme.
 
Tänkte sticka iväg på nån slags relaxresa sista veckan i februari.
Enda målet är att slappa. Tänker ligga i en solstol, eventuellt dricka en och annan paraplydrink och har inga planer på spänning (alls!) och inte heller några pretentiösa kulturella upplevelsekrav. Vill helst undvika skrikiga småbarn och partyglada ungdomar.
Kraven i övrigt är:

Så kort restid som möjligt och inga jobbiga mellanlandningar

Varmt men inte outhärdligt varmt. Runt 25 grader vore perfekt. Inte varmare än 30 grader! Nog varmt i vattnet passande badkruka

Kom med tips!

Charter, Egypten.

Annars södra Kreta, Quatar eller Niger. Vill du inte bara sola utan också bada, så blir det Quatar.
 
Om du väljer kanarieöarna så välj ort med omsorg! vi har rest dit väldigt många gånger och även i de mest solsäkra orterna så kan man inte räkna med "solbart" väder. Jag är verkligen inte frusen av mig men under mina många veckor på kanarieöarna så har det varit fler långbyxdagar än pool-/stranddagar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp