Åkesson hos Skavlan

tanten

Trådstartare
Av allt att döma får vi se Jimmie Åkesson hos Skavlan på fredag.

Instinktivt tycker jag att det är för j-ligt. Samtidigt som det väl kanske är bättre att inte tiga ihjäl fasonerna.
Vad säger buke? Är det galet tänkt eller helt OK att han ges så mycket utrymme?

/tanten - aningen illamående
 
Jag är alltid negativ till att normalisera hans åsikter och hans parti, som att hans parti skulle vara som alla andra men bara tycka lite olika. Jag har dock inte sett vad som kommer fram (det är väl inte släppt annat än några klipp?) så jag kan ju inte uttala mig om innehållet och hur han framställs. Jag tyckte att SVT:s programserie "Att älska sitt land" var bra just för att det hade en djupare vinkling än den ganska platta polariseringen vi är vana vid att se i media. Jag ska inte döma på förhand, men jag tvivlar på att Skavlan når den kvalitén (eller ens har intresset att ha det som mål).

Sen kan man ju fundera över det faktum att både han och andra partiföreträdare har sagt att alla beslut sedan i höstas har förankrats med honom, och var gränsen mellan jobb och sjukskrivning går. Men det har ju Försäkringskassan gjort, för de beslutade väl att inte betala ut sjukpenning?
 
Har Skavlan något tema i veckan eller, ibland har de ju nåt tema?

Extremism? Främlingsfientlighet? Rasism?

Men antagligen har de inget vasst tema, Skavlanproduktionen vågar inte vara vass tror jag, utan det blir bara "Jaha hur var sjukskrivningen" "Jättejobbigt blablablaala stackars mig" Gäsp. Och så censurerar de om det blir för politiskt, typ det där med Özz, har man ju sett.

Det har redan varit folk från det där norska Fremskrittspartiet som varit med och inte blev det någon grillning där inte, mest mys. Det vore om de hade någon bra gäst som kunde ställa lite hårda frågor eller konfrontera, eller komma med något intressant.

Men det blir med 95% säkerhet tråkigt prat om sjukskrivningen och hans favoritfärg (fast nej, det är för kontroversiellt för Åkesson och Skavlan) och kanske något om pengarna han fick från partiet och vad han gjorde när han var sjukskriven, max. Gäsp som sagt, kommer bara se det på play sen om det mot alla odds sägs något intressant, och ser man på play kan man spola över allt skitprat också.
 
Efter det lilla jag såg så tvivlar jag på att kommer tillbaka på allvar som partiledare. Kanske en stund för att göra en snygg avslutning, men jag tror inte att det blir långvarigt i så fall...
 
Av allt att döma får vi se Jimmie Åkesson hos Skavlan på fredag.

Instinktivt tycker jag att det är för j-ligt. Samtidigt som det väl kanske är bättre att inte tiga ihjäl fasonerna.
Vad säger buke? Är det galet tänkt eller helt OK att han ges så mycket utrymme?

/tanten - aningen illamående
Jag tycker det är synd att han kommer tillbaka till politiken av den enkla anledningen att han går så bra hem i stugorna, han är en otroligt skicklig politiker. Och som sådan går han nog tyvärr inte att tiga ihjäl. Tror tyvärr vi kommer få se mer av honom och hans parti framöver.
 
Av allt att döma får vi se Jimmie Åkesson hos Skavlan på fredag.

Instinktivt tycker jag att det är för j-ligt. Samtidigt som det väl kanske är bättre att inte tiga ihjäl fasonerna.
Vad säger buke? Är det galet tänkt eller helt OK att han ges så mycket utrymme?

/tanten - aningen illamående
Vi lever ju i ett fritt land
 
Har Skavlan något tema i veckan eller, ibland har de ju nåt tema?

Extremism? Främlingsfientlighet? Rasism?

Men antagligen har de inget vasst tema, Skavlanproduktionen vågar inte vara vass tror jag, utan det blir bara "Jaha hur var sjukskrivningen" "Jättejobbigt blablablaala stackars mig" Gäsp. Och så censurerar de om det blir för politiskt, typ det där med Özz, har man ju sett.

Det har redan varit folk från det där norska Fremskrittspartiet som varit med och inte blev det någon grillning där inte, mest mys. Det vore om de hade någon bra gäst som kunde ställa lite hårda frågor eller konfrontera, eller komma med något intressant.

Men det blir med 95% säkerhet tråkigt prat om sjukskrivningen och hans favoritfärg (fast nej, det är för kontroversiellt för Åkesson och Skavlan) och kanske något om pengarna han fick från partiet och vad han gjorde när han var sjukskriven, max. Gäsp som sagt, kommer bara se det på play sen om det mot alla odds sägs något intressant, och ser man på play kan man spola över allt skitprat också.
Som jag skrev i SD tråden så är det ju bara en "uppvärmare" inför SD presskonferans direkt efter Skavlan, kl 22 där man kommer att avslöja något i hästväg :)
 
Har Skavlan något tema i veckan eller, ibland har de ju nåt tema?

Extremism? Främlingsfientlighet? Rasism?

Men antagligen har de inget vasst tema, Skavlanproduktionen vågar inte vara vass tror jag, utan det blir bara "Jaha hur var sjukskrivningen" "Jättejobbigt blablablaala stackars mig" Gäsp. Och så censurerar de om det blir för politiskt, typ det där med Özz, har man ju sett.

Det har redan varit folk från det där norska Fremskrittspartiet som varit med och inte blev det någon grillning där inte, mest mys. Det vore om de hade någon bra gäst som kunde ställa lite hårda frågor eller konfrontera, eller komma med något intressant.

Men det blir med 95% säkerhet tråkigt prat om sjukskrivningen och hans favoritfärg (fast nej, det är för kontroversiellt för Åkesson och Skavlan) och kanske något om pengarna han fick från partiet och vad han gjorde när han var sjukskriven, max. Gäsp som sagt, kommer bara se det på play sen om det mot alla odds sägs något intressant, och ser man på play kan man spola över allt skitprat också.
Temat skulle väl kunna vara:
Vad är det som gör att så många stöder SD istället för att stödja ngt av de andra opportunistiska småpartierna som surrar kring maktens hunungsburk?
V, MP och FI till exempel;)
 
Av allt att döma får vi se Jimmie Åkesson hos Skavlan på fredag.

Instinktivt tycker jag att det är för j-ligt. Samtidigt som det väl kanske är bättre att inte tiga ihjäl fasonerna.
Vad säger buke? Är det galet tänkt eller helt OK att han ges så mycket utrymme?

/tanten - aningen illamående

Fast jag tycker nog att det är en intressant gäst att ta med. Han kommer liksom inte få utrymme att driva sin politik, utan det blir någon slags mysvinkling på hans person.

Tycker inte att det är ett konstigt val av gäst. Det är många av gästerna i Skavlan som har kontroversiella åsikter på många områden.
 
Delar inte Åkessons åsikter, men är inte heller så förblindad att jag inte inser hans storhet som ledare och strategier. Det han och gruppen kring honom lyckats med är frapperande. Att på så kort till omvandla ett obskyrt ytterlighetsparti till idag Sveriges tredje största parti i riksdagen är en bedrift som söker sitt motstycke i svensk politisk historia.

Så naturligtvis kommer många att vara intresserade av ett program där han (Åkesson) återkommer från en sjukskrivningsperiod .
 
Fredagsmysteve + Jimpa = Rassenormaliseringen fortskrider.
Det känns för mig som ännu en fjäder i hatten på den ganska tramsiga Skavlan.

Det är ju oftast bra gäster som gör hans program så bra, inte han själv. I det här fallet är jag tveksam. Men jag är säker på att det pågår minutiös prepping både på SD HQ och Skavlan HQ för att det här ska bli så härligt som möjligt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: cassiopeja
·
Relationer Min bästa vän har varit otrogen mot sin man i ungefär 7 år, hon är nu inne på sin tredje vid sidan av-kille. Anledningen hon uppger för...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 755
Senast: Cafer
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
8 933
Senast: mollyphlox
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 541
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp