Bukefalos 28 år!

Aktiva i mittsvenska?

Camilla_H

Trådstartare
Eftersom jag sitter med statistiken för mittsvenska så ser jag att vi har varit väldigt osynliga på ritter i år. För en del vet jag orsaken - skador, ingen häst, mm - men för andra har jag ingen aning. Just nu tror jag att det är mest aktivitet i södra delarna av detta jättestora distrikt.

Mest spännande skulle vara att höra om det finns några nybörjare som har funderingar på att komma igång till 2006?

För att tagga er alla så kan jag ge er två datum att hålla reda på:

* 13 oktober - konditionstest
* 22 oktober - träningsritt

Se mer om dessa på Bukes kalender och snart också på distriktets distanshemsida.

Men skriv gärna en rad här också om hur det går för er, jag vet ju att några av er är aktiva här iaf!

/Camilla
 
Sv: Aktiva i mittsvenska?

Trist, jag kan inget av dom datumen. För det första så jobbar jag båda dagarna & för det andra så tror jag inte att jag hinner få igång Queen ordentligt tills dess heller.

Vi ska skynda långsamt har jag sagt... ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Aktiva i mittsvenska?

Jo, jag känner igen problemet - konditionstestet ville jag verkligen vara med på den här vintersäsongen, men jag kan ju inte komma med en skadad alt. dåligt tränad häst. Spirre ska in i morgon på återbesök så får vi se om det blir ännu längre konvalescens eller om vi får börja träna nu.

Han har nu i princip stått (förutom ett par veckor av korta travpass och några veckor bara skritt) sedan midsommar, det märks att han börjar tappa både kondition och muskler.

Fler mittsvenskar?

/Camilla
 
Sv: Aktiva i mittsvenska?

Håller tummarna för att du kan sätta igång honom nu.

Så känner jag med me konditionstestet. Ska jag vara med på det så vill jag ha en ordentligt tränad häst annars ingen vits...och det har jag inte nu. :angel:
Kostar ju en slant med så...
 
Sv: Aktiva i mittsvenska?

Jahopp - då var det grönt ljus då! :D Haltfri alla leder, svaga böjprovsreaktioner alla kotor men som gick ur snabbt.

Nu blir det skritt, skritt, skritt och uppbyggnadsträning som aldrig förr skådats och så blir det förhoppningsvis en säsong 2006!

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp