Aktivitets bana

Wendy1000

Trådstartare
Hej!
På mitt ridschema för ridlektionerna den här terminen står det att vi ska ha något som kallas för aktivitets bana och jag är väldigt nyfiken på vad det är för något. Jag tänker alltid att jag ska fråga när jag är där men glömmer alltid (för upptagen med att ta vara på min lilla häst tid jag har :grin:). Så vet någon vad det är så får ni gärna stilla min nyfikenhet :D
MvH
 
Hej! På min ridskola betyder det att man har olika moment på ridbanan som man rider om och om igen. Man kanske gör en halt vid A, kommer fram i trav och gör en volt på långsidan vid B gör en övergång till skritt vid M kommer fram i trav igen rider skänkelvikning från C till E, saktar av till skritt vid K och halt igen vid A och så börjar det om..
Detta var bara ett påhittat exempel från min sida.. Men något åt det håller iaf på våra lektioner och jag tycker det är riktigt kul!
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: hollypolly
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 352
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 758
Senast: Stereo
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp