Aktivitetsarmband

ako

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av aktivitetsarmband till barn? Vår nioåring önskar sig ett och jag tänker att det väl kan vara en bra grej. Han är aktiv hur som helst, men som sagt det känns som en både kul och vettig present. Gärna med klocka och av enklare men tålig modell, runt 5-700 är okej pris.

Han pratar om att några kompisar har sådan som ändrar färg när man rör sig- coolt tycker han ;).
 
Jag har ingen erfarenhet av aktivitetsband för barn, men se till att det är vattentätt. Det kan man tycka är självklart att något som ska sitta på armleden på ett barn behöver vara vattentätt, men så är inte fallet med enklare mobil-klockor. Alltså köp något vattentätt.

Min 8-åring rör sig inte frivilligt på helgerna och jag tänker att ett fitness-armband kunde ge input till diskussion om att man behöver rör på sig varje dag, så jag följer tråden med intresse.
 
  • Gilla
Reactions: ako
Min man fick ett par sådana armband genom jobbet en gång och gav dem till barnen, men vi tyckte inte att de fungerade så bra (vi har varsitt själva och är nöjda). Detta för att de sitter mycket i skolan och inte har samma möjlighet att röra på sig under lektionerna som en vuxen har på jobbet t.e.x.
Och på fritiden så tränar de olika sporter (dans, simning, gymnastik) på hög nivå och får inte ha armbanden på träningarna. Så allt som egentligen mättes var helgaktiviteterna, men även där är det ju ofta träningar och tävlingar där inga ”smycken” öht får bäras.
Det blev lite märkligt, och frustrerande, när de enligt armbanden inte ens nådde 10000 steg om dagen när de tränar minst 15 timmar i veckan var...!

För oss kändes det därför meningslöst, men tränar man sporter där man får lov att bära klocka, armband osv så kan det förstås funka jättebra!
 
Min man fick ett par sådana armband genom jobbet en gång och gav dem till barnen, men vi tyckte inte att de fungerade så bra (vi har varsitt själva och är nöjda). Detta för att de sitter mycket i skolan och inte har samma möjlighet att röra på sig under lektionerna som en vuxen har på jobbet t.e.x.
Och på fritiden så tränar de olika sporter (dans, simning, gymnastik) på hög nivå och får inte ha armbanden på träningarna. Så allt som egentligen mättes var helgaktiviteterna, men även där är det ju ofta träningar och tävlingar där inga ”smycken” öht får bäras.
Det blev lite märkligt, och frustrerande, när de enligt armbanden inte ens nådde 10000 steg om dagen när de tränar minst 15 timmar i veckan var...!

För oss kändes det därför meningslöst, men tränar man sporter där man får lov att bära klocka, armband osv så kan det förstås funka jättebra!
Det är ju klart förstås. Han tränar judo och då får de ju inte ha sånt på sig. Tänker samtidigt att det även mäter fysisk lek etc. Han tränar bara 1-2 dagar i veckan så i hans fall är den organiserade träningen ändå bara en liten del. Jag tror de får ha klocka etc på skolidrotten.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 470
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 033
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 113
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp