Akut namnförslag!

Emiliagunnar

Trådstartare
Hej! Har sedan över 1 år sedan nu försökt komma på ett namn på mitt föl som kom i år 2 Juni.
Det är ett stoföl, föddes 14 dagar för tidigt och kallas därför för Lillan. Dock har hon inte fått något riktigt namn ännu och undrar nu om någon kan hjälpa mig?
Det ska finnas en förklaring till namnet med koppling till föräldrar eller till fölet.
Hon är efter Red Hot Chilli - Niveau - Emmerton
Mamma: Bella Umbrella - Haydn - Mytens XX
Hon har inga tecken mer än sin bläs och ett litet vitt tecken på underläppen som ser ut som ruter (kortlek).
Otroligt nyfiken och oförsiktigt föl som älskar att busa. Men en riktig dam! Gillar inte att bli smutsig och lägger sig inte vart som helst för att sova.
13719465_1258825734142042_8807486237109993783_o.jpg

(Benen är mörka nu)
Förslag som vi har uppe just nu:
* Rebelle
* Chilli Bean
* Little Red Ridinghood
* Ace of Diamonds
* Raised in Rain
* Rainbow

Snälla hjälp mig. Tiden tickar och måste snart registrera henne.
 
Hej! Har sedan över 1 år sedan nu försökt komma på ett namn på mitt föl som kom i år 2 Juni.
Det är ett stoföl, föddes 14 dagar för tidigt och kallas därför för Lillan. Dock har hon inte fått något riktigt namn ännu och undrar nu om någon kan hjälpa mig?
Det ska finnas en förklaring till namnet med koppling till föräldrar eller till fölet.
Hon är efter Red Hot Chilli - Niveau - Emmerton
Mamma: Bella Umbrella - Haydn - Mytens XX
Hon har inga tecken mer än sin bläs och ett litet vitt tecken på underläppen som ser ut som ruter (kortlek).
Otroligt nyfiken och oförsiktigt föl som älskar att busa. Men en riktig dam! Gillar inte att bli smutsig och lägger sig inte vart som helst för att sova.
13719465_1258825734142042_8807486237109993783_o.jpg

(Benen är mörka nu)
Förslag som vi har uppe just nu:
* Rebelle
* Chilli Bean
* Little Red Ridinghood
* Ace of Diamonds
* Raised in Rain
* Rainbow

Snälla hjälp mig. Tiden tickar och måste snart registrera henne.

Chiquelle

Annars var Ace of Diamonds fint!
 
Hej! Har sedan över 1 år sedan nu försökt komma på ett namn på mitt föl som kom i år 2 Juni.
Det är ett stoföl, föddes 14 dagar för tidigt och kallas därför för Lillan. Dock har hon inte fått något riktigt namn ännu och undrar nu om någon kan hjälpa mig?
Det ska finnas en förklaring till namnet med koppling till föräldrar eller till fölet.
Hon är efter Red Hot Chilli - Niveau - Emmerton
Mamma: Bella Umbrella - Haydn - Mytens XX
Hon har inga tecken mer än sin bläs och ett litet vitt tecken på underläppen som ser ut som ruter (kortlek).
Otroligt nyfiken och oförsiktigt föl som älskar att busa. Men en riktig dam! Gillar inte att bli smutsig och lägger sig inte vart som helst för att sova.
13719465_1258825734142042_8807486237109993783_o.jpg

(Benen är mörka nu)
Förslag som vi har uppe just nu:
* Rebelle
* Chilli Bean
* Little Red Ridinghood
* Ace of Diamonds
* Raised in Rain
* Rainbow

Snälla hjälp mig. Tiden tickar och måste snart registrera henne.

Rebella von Red
 
Jag vet själv hur svårt det är, fick ett fuxsto e. Niveau - As de Thurin. Hon fick heta Red hot chili ;) (hingsten stavar med två L i chilli) :D

Nej vad häftigt!
Ja! Vi var mer inställda på en valack så har många namn där. Men så blev det ett sto (vilket jag helst ville ha haha) och har funderat på det sedan betäckte stoet vad fölet ska heta och nu när det finns i världen så kan jag ändå inte få tummen ur ..
Hoppas det gått bra med ditt sto!
 
Det känns farligt att ge ett fuxsto namn efter en het chilisort... :cautious:

:rofl: Jag hade en fuxmärr en gång i tiden och det kunde vara lite spännande ibland :nailbiting:


Hahaha ja... När du säger de så...
Jag har (tyvärr) tre fuxston nu. Varav en var väntad (fölet) och konstigt nog.. har alla mina hästar genom tiderna varit fuxston. har väl någon slags besvärjelse att jag ska ha de, trots att jag går in med inställningen VARJE gång jag köper häst att de inte får bli en. Känner ingen svaghet för dem, men de kommer till mig ändå. Dock har mina vart hyfsat snälla... hyfsat.
Tycker väl om spänningen ;)
 
Hahaha ja... När du säger de så...
Jag har (tyvärr) tre fuxston nu. Varav en var väntad (fölet) och konstigt nog.. har alla mina hästar genom tiderna varit fuxston. har väl någon slags besvärjelse att jag ska ha de, trots att jag går in med inställningen VARJE gång jag köper häst att de inte får bli en. Känner ingen svaghet för dem, men de kommer till mig ändå. Dock har mina vart hyfsat snälla... hyfsat.
Tycker väl om spänningen ;)

Min var egentligen helt ok och väldigt bra med de som var oerfarna och med barn. Fast det var lite väl spännande när hon var brunstig och jag hade PMS ;) Hon fick vila de dagarna :D
 
Min var egentligen helt ok och väldigt bra med de som var oerfarna och med barn. Fast det var lite väl spännande när hon var brunstig och jag hade PMS ;) Hon fick vila de dagarna :D

Mina har faktiskt tro de eller ej inte vart jävlig vid brunst. De har bara vart allmänt äventyrliga. Dock stoet som jag tog föl på kan man inte tro är ett fuxsto, därav tog jag föl på henne. Men den andra jag har.. ojoj.. Trodde hon hade ont eller något, men insåg att hon bara var allmänt speciell.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp