Bukefalos 28 år!

Akut sjukhusbesök på jobbet?

Sv: Akut sjukhusbesök på jobbet?

Erbjuda krissamtal för plötslig sjukdom? Det låter mer som rutiner för skador i tjänten.
 
Sv: Akut sjukhusbesök på jobbet?

Har varit med om just detta att jag blivit riktigt dålig på jobbet. Men då är det ju så att jag jobbar som sjuksköterska på ett sjukhus så mina kollegor har helt enkelt slängt mig i en säng och kört ner mig på akuten;). Alternativt har de hämtat avdelningsläkarna. Hehe, det har sina fördelar att jobba på sjukhus ibland!
 
Sv: Akut sjukhusbesök på jobbet?

Vi har inga rutiner, men jag antar att jag skulle få hjälp till sjukhus vid behov. I min synvinkel så behöver jag bara sällskap om jag är så pass sjuk att jag inte klara av att åka taxi själv och då är det mer lämpligt med ambulans. Finns det utrymme får jag säkert skjuts.
 
Sv: Akut sjukhusbesök på jobbet?

Den här tråden visar ju att så inte är fallet? Vissa får ta sig in själva medan andra får hjälp av sin arbetsgivare.
 
Sv: Akut sjukhusbesök på jobbet?

Vissa får ta sig in själva medan andra får hjälp av sin arbetsgivare.

Men det beror väl på vad det gäller för typ av sjukdom eller olycka.

Jag ser det också som att jag skulle göra likadant som överallt annars. Jag är ju jag, även på arbetstid.
 
Sv: Akut sjukhusbesök på jobbet?

Den här tråden visar ju att så inte är fallet? Vissa får ta sig in själva medan andra får hjälp av sin arbetsgivare.

Om man får hjälp är säkerligen avhängigt både vad man har för jobb, hur lätt det är att ta sig till sjukhuset och om det finns resurser att avsätta. Det är lättare för en polis, trädgårdsmästare, journalist eller parkringsvakt att följa sin kollega än en flygledare, massör eller personlig assistent. Folk som jobbar få i ett team kanske får stänga verksamheten för att följa med eller ställa in möten med kunder medan andra kan omfördela resurser eller skjuta upp arbetet så att tredje part inte blir drabbad.