Akvarielevande snäckor?

Nej.
Men berätta gärna lite...
och gärna foton!

Jag tycker att det är jättefint med akvarium men är ganska lat av mig så det går bort att skaffa eftersom fiskarna behöver skötas.

Måste man sköta snäckorna också? Lika mycket?
Matning och så vidare?

Bilder!!!

MVH/kryddis
 
Nej.
Men berätta gärna lite...
och gärna foton!

Jag tycker att det är jättefint med akvarium men är ganska lat av mig så det går bort att skaffa eftersom fiskarna behöver skötas.

Måste man sköta snäckorna också? Lika mycket?
Matning och så vidare?

Bilder!!!

MVH/kryddis
Jag har 2 akvarium, snart 3 (helgen får jag ett litet till min kampfisk)
Har förutom physa (som man får med växterna mm...), har jag posthorn, jätte posthorn, sandsnäckor och äpple (olagliga inom EU...:cautious:). Och 2 musslor, men de syns knappt. Är för det mesta nedgrävda.
Funderar på att skaffa några andra sorter till - finns flera roliga och fina snäckor som WH, elefant, nertina, zebra och blå turbo. Finns flera till.
Jag har haft lite otur med mina kar - infusiorer, knasiga filter och dödsfall av både fisk, snäckor och räkor. :cry:Men snart får jag iordning dem igen.
Jag sköter mina snäckor samtidigt som fiskarna med matning, städning och vattenbyte. Så lika mkt skötsel.
Snäckor käkar vegetarisk så de flesta växterna ryker tyvärr.
Har inga bilder på snäckorna tyvärr. Men kolla på zoopet, där kan man söka de flesta fiskar, snäckor, räkor och växter
Bild på min kampfisk hane, Sebastian
Sebastian 1.jpg
 
Jag har 2 akvarium, snart 3 (helgen får jag ett litet till min kampfisk)
Har förutom physa (som man får med växterna mm...), har jag posthorn, jätte posthorn, sandsnäckor och äpple (olagliga inom EU...:cautious:). Och 2 musslor, men de syns knappt. Är för det mesta nedgrävda.
Funderar på att skaffa några andra sorter till - finns flera roliga och fina snäckor som WH, elefant, nertina, zebra och blå turbo. Finns flera till.
Jag har haft lite otur med mina kar - infusiorer, knasiga filter och dödsfall av både fisk, snäckor och räkor. :cry:Men snart får jag iordning dem igen.
Jag sköter mina snäckor samtidigt som fiskarna med matning, städning och vattenbyte. Så lika mkt skötsel.
Snäckor käkar vegetarisk så de flesta växterna ryker tyvärr.
Har inga bilder på snäckorna tyvärr. Men kolla på zoopet, där kan man söka de flesta fiskar, snäckor, räkor och växter
Bild på min kampfisk hane, SebastianVisa bifogad fil 11233

Tack för info!
Jätteintressant.
 
okej. vad för katastrofer kan uppstå?? förökar dom sig snabbt??
Förökar sig snabbt och äter allt. Överhuvudtaget hör de inte hemma i vår fauna. Tänk signalkräfta till exempel, eller kaninerna i australien. Det kan sluta riktigt illa. .
 
Japp. Inte planerat dock. Det uppstod två snäckor i samband med växtinköp, en stor och en liten. Jag har inget emot dem så länge de inte börjar föröka sig hejvilt.

Förra gången jag hade snäckor fick jag köpa botior som käkade upp dem. Det blev en sådan jäkla massa snäckor...


Edit:
Väldigt coola snäckor på dina bilder! Visst finns det jättesnäckor också, som blir typ som en manshand?
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag roar mig ofta med att titta på aquascape klipp. Nåt som dykt upp ofta nu är scapes med "svävande stenar". Det ser urläckert ut och...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: Red_Chili
·
Övr. Djur Jag har 3 stycken Afrikanska jättelandsnäckor nu + lite andra små snäckor Nisse är ett Ovum, född i november 2021. 12 cm i skal längd...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: Soffan74
·
Fritid Vi semestrade i Norge förra sommaren och blev helt hänförda av det vackra landskapet. Nu vill vi åka dit igen, men vet inte vart. Förra...
Svar
19
· Visningar
1 356
Senast: Ajda
·
Övr. Djur Nån här som har? Jag är sååå sugen, dom verkar ju jättehäftiga! Måste bara övertala maken, och barnet ;) Har sett några gamla trådar...
2
Svar
21
· Visningar
2 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp