Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första frukosten hemma, en väl smulad mellanstor grön flinga. Och sen förmiddagsflirt. Stackars Baloo kommer få fenkramp.



Fler bilder och filmer, kommer jag hålla i min dagbok, så ni inte blir helt utmattade här. :D
 
IMG_20201101_142629.jpg


Han är inte såååå ful 😊
 
Malar är roliga... Joline står såhär och har gjort det iaf 10 min nu, spikrakt balanserande på nosspetsen.

Helt perfekt balanserad måste hon vara för hon är helt blixtstilla, rör inte en fena! Ser helt sjukt ut irl, på bild kanske det inte ser lika konstigt ut som det gör när man kan gå runt och se henne från olika vinklar medan hon står som en staty:
20201101_182258.jpg
Hon brukar ställa sig knäppt den här fisken :heart
 
Stilig herre ju! Gud, jag får liiite guppysug av att titta på dina filmer, hade själv väldigt många och vackra guppys förr! Ska se om jag kan rota fram några gamla bilder på underverken...

Mmm... Jag har faktiskt aldrig sett så mörk. Men han är "svartblå" mörkt Blåskimrande men gör sig inte Riktigt på bild.
 
Nu hade hon vält lite... :rofl:
20201101_193846.jpg
Känns lite mindre ansträngt men ändå väldigt typiskt den här malens stil. (Hon är alltså fullt frisk och har alltid betett sig såhär. Min teori är att hon tror att hon inte syns när hon gör såhär.)
 
Det här är det enda jag ser av min Lmal, typ en gång i månaden...
L029aVisa bifogad fil 59476
Haha åh, surt när du har en så fin mal också! Stjärnhimmel :love:

Känner igen det där alltförväl.. Jag har en jättefin L190, en pansarvagn på +20 cm men hur ofta ser jag honom? Knappt alls! Däremot skitar han ner hela karet med träflis, för käkar trä gör han konstant och att mala ner mina fina rötter till damm är han fantastiskt duktig på så jag får ju se spåren efter honom åtminstone! Whoohoo.

Visa bifogad fil 59478

Som sagt. Det är svårt med rätt färg. Han var nog kameleont i sitt förra liv...
Jag hade väldigt blåskimmrande halvsvarta juveler till guppys för länge sen så jag kan ändå föreställa mig att han skimmrar i mer blått än vad som syns på bild. :)
 
Haha åh, surt när du har en så fin mal också! Stjärnhimmel :love:

Känner igen det där alltförväl.. Jag har en jättefin L190, en pansarvagn på +20 cm men hur ofta ser jag honom? Knappt alls! Däremot skitar han ner hela karet med träflis, för käkar trä gör han konstant och att mala ner mina fina rötter till damm är han fantastiskt duktig på så jag får ju se spåren efter honom åtminstone! Whoohoo.


Jag hade väldigt blåskimmrande halvsvarta juveler till guppys för länge sen så jag kan ändå föreställa mig att han skimmrar i mer blått än vad som syns på bild. :)
Enda gången jag såg hela min Vampyria, var innan jag släppte i henne i karet.
Sedan dess har jag bara sett rumpan, eller lite prickar någon gång i månaden. Ingen aning hur stor hon är nu
vampyria 1.jpg
 
Jag saknar min Herr Ubåt. Min L001a, som fick flytta ifrån mig i augusti
ubåten 7.jpg

Men vet att han har det bättre nu, i ett 720, istället för mitt 200
Han var 8 cm och mager när han kom till mig i början av dec -19, nu när han flyttade var han 23+ och biffig.
Han ville alltid ha en klapp på nosen, varje kväll:love::love:
 
Enda gången jag såg hela min Vampyria, var innan jag släppte i henne i karet.
Sedan dess har jag bara sett rumpan, eller lite prickar någon gång i månaden. Ingen aning hur stor hon är nu Visa bifogad fil 59481
Det var som vi med vår "Marulk" han låg alltid upp o ner fastsugen i taket på sin klippgrotta från dag 7 typ... sen plötsligt hittade vi ett "monster" på väggen bakom pumpen en dag... :o
 
De fick nattmacka, i väntan på hemtjänsten...


Sen sa jag att jag skulle släcka, då blev det rusningstrafik i akvariet...


Men nu är det släckt i akvariet, jag drog ur doppvärmaren. För temperaturen hade gått över 24.5 igen... efter att ha varit under 24 igår... Jag vill se om det räcker utan värmare och det tror jag precis som ni har sagt.
 
Jag saknar min Herr Ubåt. Min L001a, som fick flytta ifrån mig i augustiVisa bifogad fil 59482
Men vet att han har det bättre nu, i ett 720, istället för mitt 200
Han var 8 cm och mager när han kom till mig i början av dec -19, nu när han flyttade var han 23+ och biffig.
Han ville alltid ha en klapp på nosen, varje kväll:love::love:
Jamen det är ju samma art som min Joline är som du hade då! :heart Älskar deras krumelur-fläckar!
Joline var också pytteliten och helt utmärglad när jag fick hem henne :( men sen går de fort åt alla håll och kanter... så klokt att du omplacerade honom, de kräver verkligen sitt utrymme.

Vad sött att din ville ha klapp! :heart
Min surtant vill bara ha mat och hon vill ej heller att jag stör, absolut inte att jag rör, då puttar hon bort mig! Som när man ska städa, då ligger ju allt som oftast malskrället på en grop med bajs och kommer jag med slangen då och försöker städa åt henne ja då slår hon till mig med bröstfenorna! :eek:

Här är t.o.m en film på hur hon gör om man stör:
 
Jamen det är ju samma art som min Joline är som du hade då! :heart Älskar deras krumelur-fläckar!
Joline var också pytteliten och helt utmärglad när jag fick hem henne :( men sen går de fort åt alla håll och kanter... så klokt att du omplacerade honom, de kräver verkligen sitt utrymme.

Vad sött att din ville ha klapp! :heart
Min surtant vill bara ha mat och hon vill ej heller att jag stör, absolut inte att jag rör, då puttar hon bort mig! Som när man ska städa, då ligger ju allt som oftast malskrället på en grop med bajs och kommer jag med slangen då och försöker städa åt henne ja då slår hon till mig med bröstfenorna! :eek:

Här är t.o.m en film på hur hon gör om man stör:
Här är Ubåten när han väntar på sin skjuts till Haninge.
Fick fånga honom och ha honom i en hink tills killen som hade 720 karet kom.
Han fick några klappar på nosen och några Tyska tabletter som avskedspresent
20200823_145455.jpg
20200823_145455.jpg
 
Här är Ubåten när han väntar på sin skjuts till Haninge.
Fick fånga honom och ha honom i en hink tills killen som hade 720 karet kom.
Han fick några klappar på nosen och några Tyska tabletter som avskedspresentVisa bifogad fil 59495Visa bifogad fil 59495

Så söt han var :heart
Åh, man ser att fenorna inte har växt helt rätt av ngn anledning, vet du hur gammal han var innan han kom till dig?
Skönt att det gick bra för honom i slutändan, många av de här stackars malarna får ju spendera hela sina liv i svält och i för små kar. :'(
 
Så söt han var :heart
Åh, man ser att fenorna inte har växt helt rätt av ngn anledning, vet du hur gammal han var innan han kom till dig?
Skönt att det gick bra för honom i slutändan, många av de här stackars malarna får ju spendera hela sina liv i svält och i för små kar. :'(
Ingen aning om ålder på honom
Fick honom och ett gäng ",algätare " av en tjej som hade dem först ute i en damm, sedan i en 54a
De andra var 2 ancitrus honor 5 gibbiceps och sedan Lillen som jag kallade honom då
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Ingen aning om ålder på honom
Fick honom och ett gäng ",algätare " av en tjej som hade dem först ute i en damm, sedan i en 54a
De andra var 2 ancitrus honor 5 gibbiceps och sedan Lillen som jag kallade honom då
Men herregud, vad galet! :eek: Vilken tur att de kom därifrån!
 
Andra gången vi fyller en tråd med 2000 inlägg nu ju! :D Hejja oss!! Jag startar en ny så vi kan fortsätta där!!! :bump::banana::banana:
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
52 53 54
Svar
1 072
· Visningar
39 772
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
225
· Visningar
15 391
Senast: Ajda
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 518
Senast: Breaktown
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 337
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Emmi-pet ultraljudstandborste

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp