Åldersgräns?

Fullblodet

Trådstartare
Hej! Jag själv är osäker på om det finns någon åldersgräns för att rida löp på fullbloden, och har inte sett någon sådan tråd här så jag skapar väl en själv :) Så, ni som vet kan väl skriva åldersgränsen till att rida löp på de stora om det finns någon :D
 
Hej! Jag själv är osäker på om det finns någon åldersgräns för att rida löp på fullbloden, och har inte sett någon sådan tråd här så jag skapar väl en själv :) Så, ni som vet kan väl skriva åldersgränsen till att rida löp på de stora om det finns någon :D

I totalisatorlopp är det väl det samma som i travet, 18 års gräns, om loppet inte är särskild utskrivet som ungdoms lopp.
 
Tror det är 16 år ,inte helt säker dock ,hittar ingen ålders info på Svensk galopps hemsida mer än att man ska ha fyllt 15 år
 
Tack! :) Är ju bara 11 år så får ju vänta ett tag för att få tävla :(

Jag kan nästan ingenting om galopp, men jag kan tänka mig att det är bra om man har viss erfarenhet sedan innan om man t.ex. vill bli lärling när man är 15. Det är säkert inget måste, men erfarenhet är aldrig fel.
Därför tänker jag att du kanske kan kolla upp möjligheter att prova ponnygalopp så länge? Så får du redan nu börja lära dig om hur galoppsporten fungerar :)
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 184
Senast: corzette
·
Fritid Är det någon som har eluppvärmda skosulor? Vilken sort/vilket märke använder ni och hur tycker ni de är? Hur fungerar de? Framförallt...
Svar
7
· Visningar
412
Senast: KesoNeso
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 219
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp