Alla dessa kommentarer..

Krati

Trådstartare
Jag kan knappast varit ensam om att ha fått (och får) en massa kommentarer under graviditeten och nu även efter.
Hade vart kul att veta vad andra fått höra för "intelligent".

Under min graviditet så mådde jag något så helvetiskt illa, var inne på sjukhus och fick dropp en vecka. Under den perioden ringde min kompis och föreslog en joggingtur.. "du måste ju rycka upp dig!" hm, jo tack. Att ta sig från sängen till toan var en utmaning.

En jobbarkompis var hygglig nog att vräka ur sig "herregud, du kommer ju se ut som en padda när det är dags!"
Jag svarar "hehe.. Jo jag har väl kanske blivit ganska stor" (då tyckte jag inte ens att jag var så stor men det såg ju hon till att jag fick veta.
"stor, ja.. Du är ju riktigt tjock!"
Sedan sa hon även till vikarien att jag skulle gå på "elefant-ledigt". Alltså??!
Kan ju meddela att jag gick upp 20 kg och var normalviktig innan.

Sen tror man att kommentarer är slut när bebisen kommit. Nä, då kommer det mer.
"ska han äta igen??"
"du skämmer bort honom!"
"du får vara lite tuff mot honom!"(??)
"låt honom skrika.."
:wtf:
 
Jag tyckte det gick från att 'nu börjar det synas lite' till 'oj, nu går det inte att dölja det där längre, höhö' ungefär. Jag gick upp 15 kg och typ bara på lår/rumpa/magen så jag var inte alls stor. Men ändå kände jag mig tjock för att en del skulle kommentera..
 
Jag kan knappast varit ensam om att ha fått (och får) en massa kommentarer under graviditeten och nu även efter.
Hade vart kul att veta vad andra fått höra för "intelligent".

Under min graviditet så mådde jag något så helvetiskt illa, var inne på sjukhus och fick dropp en vecka. Under den perioden ringde min kompis och föreslog en joggingtur.. "du måste ju rycka upp dig!" hm, jo tack. Att ta sig från sängen till toan var en utmaning.

En jobbarkompis var hygglig nog att vräka ur sig "herregud, du kommer ju se ut som en padda när det är dags!"
Jag svarar "hehe.. Jo jag har väl kanske blivit ganska stor" (då tyckte jag inte ens att jag var så stor men det såg ju hon till att jag fick veta.
"stor, ja.. Du är ju riktigt tjock!"
Sedan sa hon även till vikarien att jag skulle gå på "elefant-ledigt". Alltså??!
Kan ju meddela att jag gick upp 20 kg och var normalviktig innan.

Sen tror man att kommentarer är slut när bebisen kommit. Nä, då kommer det mer.
"ska han äta igen??"
"du skämmer bort honom!"
"du får vara lite tuff mot honom!"(??)
"låt honom skrika.."
:wtf:

Om inte ordagranna samma, så har nog även du slängd liknande kommentarer till vänner och kollegor, så varför beklaga sig, eller är det bara det faktum att den här gången riktas det mot dig och då "måste" du känna dig kränkt?
 
Jag har fått höra att jag har en grotesk mage. Jo, jag vet att den är stor, men det finns en ganska naturlig anledning...
 
Jag för min del kan inte förstå hur man kan ta illa upp om någon glatt säger Åh vilken stor mage du har fått!! Till en gravid kvinna. För mig är det bara positivt! Och det är betydligt bättre med en stor mage istället för som för min mor, som aldrig fick nån mage och höll på att stryka med varenda gång.

En gravidmage är vacker! Alltid! Oavsett om det är den första lilla bulan eller om man har tvillingar i magen och är beräknad imorgon. Oavsett om man har gått upp 40 kilo under graviditeten eller 5. Det är ett mirakel man har i magen och det är alltid vackert.

Om någon annan mot förmodan inte tycker det så är väl det deras jävla problem?!
 
Om inte ordagranna samma, så har nog även du slängd liknande kommentarer till vänner och kollegor, så varför beklaga sig, eller är det bara det faktum att den här gången riktas det mot dig och då "måste" du känna dig kränkt?

Varför tror du det? Jag har fått höra en hel massa negativa och klumpiga kommentarer när jag var gravid och när bebisen var född men aldrig att jag varken före eller efter det har sagt något negativt till någon om deras mage eller ifrågasatt hur de gör med sin bebis.
 
Jag för min del kan inte förstå hur man kan ta illa upp om någon glatt säger Åh vilken stor mage du har fått!! Till en gravid kvinna. För mig är det bara positivt! Och det är betydligt bättre med en stor mage istället för som för min mor, som aldrig fick nån mage och höll på att stryka med varenda gång.

En gravidmage är vacker! Alltid! Oavsett om det är den första lilla bulan eller om man har tvillingar i magen och är beräknad imorgon. Oavsett om man har gått upp 40 kilo under graviditeten eller 5. Det är ett mirakel man har i magen och det är alltid vackert.

Om någon annan mot förmodan inte tycker det så är väl det deras jävla problem?!

Fast tycker man att gravidmagen är vacker så kan man säga just det. Det tror jag inte att någon tar illa upp utav. Det är just att folk ska kommentera storleken på magen som är jobbigt.
 
Jag för min del kan inte förstå hur man kan ta illa upp om någon glatt säger Åh vilken stor mage du har fått!! Till en gravid kvinna. För mig är det bara positivt! Och det är betydligt bättre med en stor mage istället för som för min mor, som aldrig fick nån mage och höll på att stryka med varenda gång.

En gravidmage är vacker! Alltid! Oavsett om det är den första lilla bulan eller om man har tvillingar i magen och är beräknad imorgon. Oavsett om man har gått upp 40 kilo under graviditeten eller 5. Det är ett mirakel man har i magen och det är alltid vackert.

Om någon annan mot förmodan inte tycker det så är väl det deras jävla problem?!
Det är lite trist att gravidas magar, eller för all del allt som gravida gör, ser ut som osv, är helt okej att kommentera på de mest märkliga och ibland otrevliga sätt. Även om man inte tar illa upp av det kan man bli less och tycka att folk är oartiga. Om det är så att man vill kommentera någon man inte känner väldigt väl kan man ju prova att säga nåt som bara går att tolka positivt, t.ex att den är fin om man nu tycker det.
 
Jag tyckte nog att det var värst med alla dessa "jag MÅSTE få känna".

Eh, nej, det måste du inte. Håll händerna från min kropp, slemmo.

Min kompis va på husvisning under tiden hon va gravid, då kommer en okänd tant fram och både pratar och klappar på magen. Min kompis blev så paff att det tog några sekunder för henne att reagera!!
 
Det är otroligt ofint att släppa kommentarer som "Oj! Du är ju gigantisk!!"
Jäkla skillnad att säga att nån har en gravidmage.

Igår fick jag höra 2ggr av samma person "hej tjockis" "Tjockis" :meh:
Jag är i v32 snart och har gått upp 10kg så jag är inte stor på nåt vis utan snarare normalgravid. Jag ruttnade helt och fräste ifrån.
Man kallar inte någon tjock, gigantisk, enorm eller vad man nu kommer på.

Har man inget snällt att säga så säger man inget:mad:
 
Om inte ordagranna samma, så har nog även du slängd liknande kommentarer till vänner och kollegor, så varför beklaga sig, eller är det bara det faktum att den här gången riktas det mot dig och då "måste" du känna dig kränkt?

Vad får dig att tro det?
Aldrig att jag har eller skulle kunna kommentera någon hur den ser ut eller är under graviditeten, inte heller hur dom väljer att ta hand om sitt barn.
 
Jag för min del kan inte förstå hur man kan ta illa upp om någon glatt säger Åh vilken stor mage du har fått!! Till en gravid kvinna. För mig är det bara positivt! Och det är betydligt bättre med en stor mage istället för som för min mor, som aldrig fick nån mage och höll på att stryka med varenda gång.

En gravidmage är vacker! Alltid! Oavsett om det är den första lilla bulan eller om man har tvillingar i magen och är beräknad imorgon. Oavsett om man har gått upp 40 kilo under graviditeten eller 5. Det är ett mirakel man har i magen och det är alltid vackert.

Om någon annan mot förmodan inte tycker det så är väl det deras jävla problem?!

Det är ju skillnad på att säga "vilken stor mage du fått!" än att kalla någon för tjockis eller värre saker.
Jag tycker också att en graviditet är helt magisk, hur man än ser ut. Jag brukar dock nöja mig med att säga att personen är fin om jag måste säga något. :)
 
Det är otroligt ofint att släppa kommentarer som "Oj! Du är ju gigantisk!!"
Jäkla skillnad att säga att nån har en gravidmage.

Igår fick jag höra 2ggr av samma person "hej tjockis" "Tjockis" :meh:
Jag är i v32 snart och har gått upp 10kg så jag är inte stor på nåt vis utan snarare normalgravid. Jag ruttnade helt och fräste ifrån.
Man kallar inte någon tjock, gigantisk, enorm eller vad man nu kommer på.

Har man inget snällt att säga så säger man inget:mad:
Håller med! Under min graviditet fick jag (såklart) också höra "hej tjockis" ett par gånger, fick tillochmed höra att "nu är det ju enda gången man får kalla en kvinna tjock!"... En, nej?
 
Det är ju skillnad på att säga "vilken stor mage du fått!" än att kalla någon för tjockis eller värre saker.
Jag tycker också att en graviditet är helt magisk, hur man än ser ut. Jag brukar dock nöja mig med att säga att personen är fin om jag måste säga något. :)

Håller med. Att säga att någon är fin är ju en sak, men att säga att någon liknar en padda - det gör man ju knappast för att vara snäll.
 
Håller med. Att säga att någon är fin är ju en sak, men att säga att någon liknar en padda - det gör man ju knappast för att vara snäll.
Inte direkt.
Funderar ibland på hur jag ska bemöta henne när jag kommer tillbaka till jobbet. Hon lär ju garanterat kommentera nått i stil med "ja, du var ju så fet!".
Hemska människa.
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 255
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp