Alla köper eller hyr cyklar med blå färg...

Anna37

Trådstartare
Ja, det är den ramsan jag har lärt mig för att hålla reda på bokstäverna i manegen .
Nu vill jag höra hur ni andra har lyckats lära in bokstäverna? Och har ni något tips hur man lär sig bokstäverna även på den långa banan?
Tackar på förhand
 
Jag tänker mer... Från hörnet andra bokstaven ökad trav till sista...vänd rätt upp, andra bokstaven skänkelvikning till sista bokstaven osv... Jag har ju ridit några program under åren där dom ställt bokstäverna fel och spegelvänt så jag ser det mer positivt att inte lära mig vilken bokstav som står var :laugh:
 
Jag tänker mer... Från hörnet andra bokstaven ökad trav till sista...vänd rätt upp, andra bokstaven skänkelvikning till sista bokstaven osv... Jag har ju ridit några program under åren där dom ställt bokstäverna fel och spegelvänt så jag ser det mer positivt att inte lära mig vilken bokstav som står var :laugh:
Exakt så tänker jag också. Höll på att ge en lite mer ordningsam dressyrtränare en hjärnblödning när hon insåg att jag inte hade den blekaste aning om vad punkten jag skulle sikta på faktiskt hette. Hade jag varit duktigare på att styra hade det ju dock inte märkts, så hennes chock späddes väl liksom på av att hon insåg att jag siktade lite hafsigt "på punkten ngnstans framför domaren efter x". År tre i samma klass typ. :o
 
Jag tänker mer... Från hörnet andra bokstaven ökad trav till sista...vänd rätt upp, andra bokstaven skänkelvikning till sista bokstaven osv... Jag har ju ridit några program under åren där dom ställt bokstäverna fel och spegelvänt så jag ser det mer positivt att inte lära mig vilken bokstav som står var :laugh:

Samma här! "Snett igenom från andra bokstaven till sista" :D Samma sak med bakdelsvändningar, aldrig lärt mig om de ska vara till höger eller vänster, jag kör mot domaren eller från domaren.
 
Jag lärde mig:
CECLIA
MAGNUSSON
BLEV
FÖRST
AV
KASTAD (vet att det är ett ord egentligen)
EFTER
HINDRET
 
Jag tänker mer... Från hörnet andra bokstaven ökad trav till sista...vänd rätt upp, andra bokstaven skänkelvikning till sista bokstaven osv... Jag har ju ridit några program under åren där dom ställt bokstäverna fel och spegelvänt så jag ser det mer positivt att inte lära mig vilken bokstav som står var :laugh:

Samma här, bokstäverna i vårt hemmaridhus och på utebanan sitter helt fel, så ingen vits med att försöka lära sig rätt :p + att vi övar program på lång bana på en kort bana :laugh:
 
Jag har inte heller lyckats lära mig bokstäverna riktigt utan lär mig vid vilken punkt jag ska vända eller göra rörelsen. Jag tycker mig ha hyfsad koll på vilka bokstäver som är i hörnen och då ger ju resten sig själv på kort bana.
På lång bana hände det att jag blev snurrig när man skulle lära sig nya program och ha koll på att punkten blev på rätt ställe. Då kommer jag ihåg att min tränare vrålade efter mig "Mor Ror Bara På Fredag" och "Han Steker Endast Varm Korv", så det snurrade i huvudet på mig ibland när jag tävlade, men inte heller det blev helt säkert eftersom jag tvekade på om korven var endast eller bara stekt :p
 
Jag har inte ens bokstäver på min lilla bana :p, har vita skyltar där bokstäverna ska vara så att man får avstånden rätt i alla fall.
Vet typ bara att a-c är kortsidor, e-b långsidor och m-k-f-h är i hörnen, dock så har jag ingen koll på vilka hörn ;).
Det bästa med mobilen är ju att man kan knappa fram lathundar för både dressyr och hoppning :p. Så slipper man lära sig saker utantill :rofl:
 
Samma här! "Snett igenom från andra bokstaven till sista" :D Samma sak med bakdelsvändningar, aldrig lärt mig om de ska vara till höger eller vänster, jag kör mot domaren eller från domaren.

Å vad bra! Nu tävlar inte jag men har ingen känsla what so ever för höger och vänster. Till/mot xxx var dock ett bra knep :up:
 
Jag har ingen aning om bokstäverna men ser dem ju när jag är på ridbanan...

Min snälla dressyrtränare förklarade för mig vad trekvartslinjen var för något, härom veckan. Det var snällt gjort för jag hade ingen aning...

men jag rider hellre än bra.
 
Skönt att höra att även andra inte kan bokstäverna! Jag har aldrig kunnat dem :grin: jag resonerar och tänker som flera andra här. "Mellantrav från andra bokstaven till sista bokstaven". Har iofs fått lite skäll av tränare innan för tydligen kan det vara bra att kunna de där bokstäverna :D:mad: #vågavägrabokstavsordningen
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 167
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 679
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp