Alla vill bara ligga !?

Elektronen

Trådstartare
Ja lite som rubriken lyder, känns som att det är vanligt idag att man inte vill ha något seriöst, utan bara ligga.
Är inget fel med det, har själv haft sånt förhållande.

Fick idag veta att en kille jag haft ett kk förhållande med tydligen skaffat flickvän, är ungefär sex veckor sen vi sågs, men har hörts av på sms regelbundet ändå. Hörde iaf av mej idag för att jag ville kolla hur läget var, om det fanns något intresse att ses mer, även om det väl kändes som att båda "gått vidare". Men gillar inte att ha ouppklarade saker.
Har inte alls haft känslor för honom på det sättet och inte alls varit kär (har svårt att bli kär), så blev förvånad över att det ändå kändes jobbigt att höra att han skaffat flickvän. Det som var jobbigt var nog att han inte har visat intresse för mej på det sättet, även om jag nog inte hade varit intresserad av honom tillbaks. Logiskt jag vet :p.

Vet att det är jag själv som valt ett sånt förhållande, men ja ibland känns det som att det enda jag "duger" till när det kommer till relationer är att ligga med. Har aldrig haft ett riktigt seriöst förhållande och är ändå 23 år.

Att jag känner så just nu kan väl även ha att göra med att för två veckor sen när vi var på krogen så "raggade" en killkompis jag känt i ca 15 år på mej. Han frågade till slut rakt ut om jag inte kunde följa med han hem och ligga, ett erbjudande jag inte nappade på.
När jag senare berättade om det för en gemensam killkompis (en av mina närmaste kompisar) tyckte han väl det var lite komiskt, typ "ta det som en komplimang" . Men han inflikade ju även att utseendemässigt skulle han ju inte heller banga att ligga med mej...

Är inte så att jag vill framhålla att alla vill ligga med mej, för så är det inte. Och nej jag ligger inte med allt och alla. Men ja just nu känner jag mest att det ens någon idé att ens försöka träffa någon, vart man nu skulle lyckas träffa någon. Eller kanske är jag som har så hemsk personlighet att ingen står ut med mej.
Ja just nu känner jag mej lite bitter
 
Lite sådär kände jag en gång i tiden också, har också svårt för att bli kär, men tror du inte att det ligger lite i det? DU visar inget intresse av något seriösare än att ligga, så det kanske aldrig känns som ett alternativ för motparten? :) Jag vet inte, jag brukar inte involvera mig känslomässigt i personer som inte känns tillgängliga för det, om du förstår vad jag menar?
 
Jag fattar inte riktigt. Folk vill ligga med dig och det... är ett problem? Att vara kåt på dig står väl inte i motsats till att vilja bli ihop med/kär i dig.

Du verkar mest lite ledsen över att mista din KK vilket är förståeligt. Även om det inte är kärlek inblandat så är det ju tråkigt att förlora något bra.
 
Jo det kan absolut ligga något i det i detta fall. Men även jag har ju otroligt nog varit kär en gång, men det sket sej då också och då visade jag att jag var intresserad. För att förtydliga är väl först nu senaste månaderna jag letat efter nåt som inte är mer seriöst än kk. Blir nog som en ond cirkel för mej, desto fler jag får intrycket/får höra bara vill ligga med mej. Desto mer späds ju min uppfattning på om att "killar vill bara ligga"
 
Jag fattar inte riktigt. Folk vill ligga med dig och det... är ett problem? Att vara kåt på dig står väl inte i motsats till att vilja bli ihop med/kär i dig.

Du verkar mest lite ledsen över att mista din KK vilket är förståeligt. Även om det inte är kärlek inblandat så är det ju tråkigt att förlora något bra.

Nej att nån vill ligga med mej är inte en motsats att till att de vill bli ihop/kär. Men de säger ju absolut inte att de är intresserade av det heller.

Jo så är det ju, man har ju ändå några slags känslor för folk oavsett vad för relation man har.
 
Lite sådär kände jag en gång i tiden också, har också svårt för att bli kär, men tror du inte att det ligger lite i det? DU visar inget intresse av något seriösare än att ligga, så det kanske aldrig känns som ett alternativ för motparten? :) Jag vet inte, jag brukar inte involvera mig känslomässigt i personer som inte känns tillgängliga för det, om du förstår vad jag menar?
Tror detta stämmer till viss del på många (mig t ex) men samtidigt har det blivit väldigt fult att som tjej "jaga" ett förhållande.

Tycker det finns en trend som säger att tjejer ska vara såå himla breezy/"sköna", aldrig visa känslor, aldrig kräva något, definitivt inte vilja "låsa in" nån osv. Och det är ju kul ibland men jävligt handikappande om man faktiskt vill ha nåt mer seriöst.
 
Tror detta stämmer till viss del på många (mig t ex) men samtidigt har det blivit väldigt fult att som tjej "jaga" ett förhållande.

Tycker det finns en trend som säger att tjejer ska vara såå himla breezy/"sköna", aldrig visa känslor, aldrig kräva något, definitivt inte vilja "låsa in" nån osv. Och det är ju kul ibland men jävligt handikappande om man faktiskt vill ha nåt mer seriöst.

Nej desperat ska man ju absolut inte vara! Och det är jag väl inte, men nåt "fel" måste jag väl antagligen göra.
Jag är inte speciellt "klängig" av mej och är väl ganska självständig, har behov av ganska mycket egentid, så tror inte att det är det som är problemet.
Nackdelen med att man har flera bra killkompisar är väl att man får höra hur de klagar hur deras tjejer/föredetta är.
 
Har du hört talas om hora/madonna??

Fattar exakt vad ts menar.

Förstår också hur TS menar.

TS

Jag har själv varit där du är nu. Ett bra ligg men inte flickvänsmaterial enligt dom killar jag träffat. Jag vet inte varför det alltid blev så. Någon kunde visa sig intresserad fram tills vi legat med varandra. Sen var det visst bara sex som gällde.

När jag träffade min man så visste jag direkt att honom ville jag vara seriös med och jag låg inte med honom förens jag visste att han också var seriös. Skillnaden där mellan han och dom andra killarna var att han inte försökte få mig i säng en enda gång innan jag själv tog initiativet till sex. Dom som bara var ute efter att ligga var alltid på från början. Min man var en gentleman från början :love:

Jag hade en vän på den tiden för tusen år sen som alltid blev kär i alla killar hon träffade men dom ville alltid bara vara hennes vän. Aldrig ligga eller något sådant. Hon fattade aldrig varför det inte blev något mer och var konstant ledsen över det men hon var svårflörtad av naturen så dom fattade nog aldrig. Hon gav aldrig rätt signaler helt enkelt.
 
Att jag känner så just nu kan väl även ha att göra med att för två veckor sen när vi var på krogen så "raggade" en killkompis jag känt i ca 15 år på mej. Han frågade till slut rakt ut om jag inte kunde följa med han hem och ligga, ett erbjudande jag inte nappade på.
När jag senare berättade om det för en gemensam killkompis (en av mina närmaste kompisar) tyckte han väl det var lite komiskt, typ "ta det som en komplimang" . Men han inflikade ju även att utseendemässigt skulle han ju inte heller banga att ligga med mej...

Jag vet inte var du träffar dina killar. Men är det på krogen? För där är väl många ute efter ligg? Jag är inte ute på krogen ofta, men de ggr jag varit ute så har jag fått den uppfattningen. Främst bland killar och att en kille vill ligga med dig ska du ju naturligtvis ta som en komplimang. Om han inte ville de skulle det nog bli svårt med ett förhållande?
 
Nej desperat ska man ju absolut inte vara! Och det är jag väl inte, men nåt "fel" måste jag väl antagligen göra.
Jag är inte speciellt "klängig" av mej och är väl ganska självständig, har behov av ganska mycket egentid, så tror inte att det är det som är problemet.
Nackdelen med att man har flera bra killkompisar är väl att man får höra hur de klagar hur deras tjejer/föredetta är.
Ja, men jag tror att folk är så rädda att verka just klängiga/desperata att normen har förändrats. Nu är det helt accepterat att bara jaga tail men rätt så tabu att vilja ha något annat.
 
Ja men jag förstår inte hur du menar nu. Att det finns en motsättning mellan vilja knulla med (hora) och vilja bli tillsammans med (madonna)? Typ att man inte knullar "flickvänsmaterial" direkt?
Hora/madonna-komplexet, fenomenet att rätt många män inte kan få ihop att "horor" (t ex de man ligger med/vill ligga med) och "madonnor" (t ex ens mamma) är lika mycket människor båda två. Enkelt talat. Tror det var Jung som kom på det, googla om du är intresserad.

Men bara att uttrycket "flickvänsmaterial" finns är rätt mycket ett tecken på hora/madonna-komplex, imho. Som att det är en särskild sort som man kan bli kär i, till skillnad från andra tjejer, som man bara knullar.. Idioti egentligen.
 
Förstår också hur TS menar.

TS

Jag har själv varit där du är nu. Ett bra ligg men inte flickvänsmaterial enligt dom killar jag träffat. Jag vet inte varför det alltid blev så. Någon kunde visa sig intresserad fram tills vi legat med varandra. Sen var det visst bara sex som gällde.

När jag träffade min man så visste jag direkt att honom ville jag vara seriös med och jag låg inte med honom förens jag visste att han också var seriös. Skillnaden där mellan han och dom andra killarna var att han inte försökte få mig i säng en enda gång innan jag själv tog initiativet till sex. Dom som bara var ute efter att ligga var alltid på från början. Min man var en gentleman från början :love:

Jag hade en vän på den tiden för tusen år sen som alltid blev kär i alla killar hon träffade men dom ville alltid bara vara hennes vän. Aldrig ligga eller något sådant. Hon fattade aldrig varför det inte blev något mer och var konstant ledsen över det men hon var svårflörtad av naturen så dom fattade nog aldrig. Hon gav aldrig rätt signaler helt enkelt.

Nej är det någon jag är intresserad av på riktigt så vill inte jag heller ligga för fort, för man vill se om intresset verkar vara besvarat eller inte. Men även vi såna tillfällen har jag varit med om att någonting "händer" och det bli pannkaka av allting.
Ja jag kan nog vara ganska svårflörtad, är nog dålig på att visa att jag är intresserad av någon. Vilket ju inte händer så ofta heller.
 
Men bara att uttrycket "flickvänsmaterial" finns är rätt mycket ett tecken på hora/madonna-komplex, imho. Som att det är en särskild sort som man kan bli kär i, till skillnad från andra tjejer, som man bara knullar.. Idioti egentligen.
Fast lite så är det väl? Det är ju ingen allmän syn, men en personlig. Eller skulle du aldrig kunna ligga med någon du inte kan tänka dig att ha ett förhållande med?

Jag har då legat med folk jag inte sett som pojkvänsmaterial, för MIG. Haft en sån KK bland annat, och i det läget ser jag det ju väldigt positivt att jag inte hade intresse av mer, och det var ömsesidigt. Vi hade liksom inte fungerat i ett förhållande, men vi hade inga problem med att ligga med varandra. Han har flickvän idag, så det är ju inte direkt så att det var allmänt sett att han är en man bara ligger med och inte pojkvänsmaterial, men för MIG var han inte intressant ur förhållandesynpunkt.
 
Jag vet inte var du träffar dina killar. Men är det på krogen? För där är väl många ute efter ligg? Jag är inte ute på krogen ofta, men de ggr jag varit ute så har jag fått den uppfattningen. Främst bland killar och att en kille vill ligga med dig ska du ju naturligtvis ta som en komplimang. Om han inte ville de skulle det nog bli svårt med ett förhållande?

Ja nån har man väl träffat på krogen nån på internet osv. Visst att många är oseriösa på krogen och ofta bara vill ligga. Men jag går inte ut för att ragga heller så :).
Ja det är klart det är svårt att ha ett förhållande om han inte skulle vilja ligga. Men "problemet" var väl mer att de bara verkar vara intresserade av att ligga. Som sagt inget fel med det om båda letar efter det :).
Men ja ibland undrar man ju varför ingen verkar vara intresserad av något mer seriöst.
 
Ja, men jag tror att folk är så rädda att verka just klängiga/desperata att normen har förändrats. Nu är det helt accepterat att bara jaga tail men rätt så tabu att vilja ha något annat.

Jo på ett sätt är det ju accepterat. Men vet ju ändå flera av mina killkompisar som har åsikten att om en tjej är för "lätt" så tappar de intresset. För då är hon lättfotad,blir väl hora/madonna .
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 865
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 933
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
2 101
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp