Allmänbildning?

Jag tycker att det är illa påhittat och att logiken fallerar, därav mitt ointresse, skulle jag skrivit istället för ”är”.

Som sagt, vi når tydligen inte varandra. Jag fattar att du föredrar realism och att du har ett ointresse för sci-fi. Vi behöver inte blanda in "okunskap" och "dålig logik" i det hela eftersom det fortfarande är sci-fi vi pratar om. "Påhitt", mer eller mindre grundade i realism, är liksom en ganska stor del av grejen med sci-fi - man blandar in sådant som ännu, eller kanske aldrig, kan göras av människan.
 
Som sagt, vi når tydligen inte varandra. Jag fattar att du föredrar realism och att du har ett ointresse för sci-fi. Vi behöver inte blanda in "okunskap" och "dålig logik" i det hela eftersom det fortfarande är sci-fi vi pratar om. "Påhitt", mer eller mindre grundade i realism, är liksom en ganska stor del av grejen med sci-fi - man blandar in sådant som ännu, eller kanske aldrig, kan göras av människan.
Men han klagar ju inte på att det är påhittat, utan på att det är ILLA påhittat. Och en subjektiv åsikt om en film har man väl rätt att ha?

Jag tyckte att Matrix var smart påhittat. Efter tips på Buke såg jag ett avsnitt av Westworld på HBO och tyckte den var illa påhittad så den la jag ner direkt. Inget konstigt - eller kontroversiellt - med det.
 
Men han klagar ju inte på att det är påhittat, utan på att det är ILLA påhittat. Och en subjektiv åsikt om en film har man väl rätt att ha?

Jag tyckte att Matrix var smart påhittat. Efter tips på Buke såg jag ett avsnitt av Westworld på HBO och tyckte den var illa påhittad så den la jag ner direkt. Inget konstigt - eller kontroversiellt - med det.

Jag vet inte riktigt vad du förväntar dig för svar utan att jag upprepar mig? Vi uttrycker oss nog bara olika kring varför man ogillar en specifik film eller genre.
 
Efter tips på Buke såg jag ett avsnitt av Westworld på HBO och tyckte den var illa påhittad så den la jag ner direkt.
Men pücko. Westworld är jättebra.

Finns ingen coolare karaktär Maeve :love:

tumblr_oeonfrg4Of1u4ypbyo1_500.gif
 
Men pücko. Westworld är jättebra.

Finns ingen coolare karaktär Maeve :love:

tumblr_oeonfrg4Of1u4ypbyo1_500.gif
Men han klagar ju inte på att det är påhittat, utan på att det är ILLA påhittat. Och en subjektiv åsikt om en film har man väl rätt att ha?

Jag tyckte att Matrix var smart påhittat. Efter tips på Buke såg jag ett avsnitt av Westworld på HBO och tyckte den var illa påhittad så den la jag ner direkt. Inget konstigt - eller kontroversiellt - med det.

The Expanse. Den klår Westworld med hästlängder!
 
OMG! Avasarala är coolaste kvinnan ever...

Serien är den perfekta blandningen av kolonialism, klasshat, politiska intriger, dramatiska rymdscener, och smidiga dialoger. Säsong tre är på g... :bump:

Böckerna är nästan lika bra som serien! De har gjort så mycket rätt när de har gjort den här serien, att man till viss del kan ha överseende med svagheterna.

"You know what I love most about Mars? They still dream. We gave up. They're an entire culture dedicated to a common goal, working together as one to turn a lifeless rock into a garden. We had a garden and we paved it."
 
Men men men... Odlade ni inte vete? Jag är hårt fostrad av en gammal halvblodsuppfödare, havre och vetehalm är det enda som man kan använda till föl, råg och korn finns risk att stråna kan irritera fölen. Okej han var superpetnoga med sina hästar. :angel: Spån kunde riskera luftrörsproblem, torv gick an till unghästarna men helst skulle alla ha ett lager havrehalm, det var mjukast och bäst. :D
Vete odlas ju på vart och vartannat gärde, när jag var liten så tog vi vetekorn, när de var gröna på gränsen till gula och tuggade på som tuggummi. :D
Kornhalm som är så mjuk!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
889
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 179
Senast: Sirap
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 658
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 781
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp