Allmänna fodertråden

Det här är en snacks-fråga, så inte vanligt fodwr.

Men vad för långvarande ben ger ni till era hundar? Vet att många säger att deras hundar har fri tillgång till ben, men min slukar i sig ben efter ben och skulle hon ha fri tillgång skulle hon tugga/sova/tugga/sova.

Just nu tuggar hon i sig allt i rekordfart och behöver tips på ben/gott som håller lite längre! :D

Lamm och nötnacke brukar räcka ganska långt här. :)
 
Klass färskfoder? Är det någon som fodrar med det här?
Provat, men jag fixade det inte. Är kräsen och det luktar verkligen vidrigt. Det innehåller också melass vilket kändes lite onödigt. Men hunden verkade inte må sämre på det än något annat färskfoder jag provat.
 
Någon som testat detta? Åsikter? Tänkt som komplettering till torrfoder.
195001303386121b577f5667c4a9807863b478d24d3b2cc2f6e02da47953ad76360f94b2.jpg


3499982091f2fb910556c662c42be714c8092ba5a75c36e2690181e90ed3d5695c240299.jpg
 
Någon som testat detta? Åsikter? Tänkt som komplettering till torrfoder.
195001303386121b577f5667c4a9807863b478d24d3b2cc2f6e02da47953ad76360f94b2.jpg


3499982091f2fb910556c662c42be714c8092ba5a75c36e2690181e90ed3d5695c240299.jpg

Jag köper ibland deras korvar med fisk och potatis (utan spannmål) och toppar torrfodret med eller fyller en kong. Inga problem med magar eller så.
Skulle undvikit just den sorten du länkar till pga spannmålet som känns onödigt.
 
Hjälp!
Mamma frågade mig om jag inte kunde ta reda på om vilket hundfoder skulle passa oss bäst. Barf är bäst svarade jag men jag vet egentligen inte tillräckligt mycket om det och det är en djungel för oss nybörjare. Med katten så brukar jag ge så spannmålsfritt torrfoder och blötmat till middag, det är det som passar bäst tycker jag.
När jag frågar mamma vad hon vill ge för foder så säger hon att det inte spelar någon roll. Men jag tror inte att hon vill syssla med riktig barf egentligen med stora frysboxar och sånt ;) Jag undrade om hon ville göra som jag gör med katten men då sa hon att det inte går att göra så med en hund, de äter upp allt :D
Jag läste på mushs hemsida men där talar de ju bara gott om sina varor och jag blir osäker om det räcker bara det som foder till en hund?

/Kattmänniska som ska leva med hund för första gången någonsin :p
 
Hjälp!
Mamma frågade mig om jag inte kunde ta reda på om vilket hundfoder skulle passa oss bäst. Barf är bäst svarade jag men jag vet egentligen inte tillräckligt mycket om det och det är en djungel för oss nybörjare. Med katten så brukar jag ge så spannmålsfritt torrfoder och blötmat till middag, det är det som passar bäst tycker jag.
När jag frågar mamma vad hon vill ge för foder så säger hon att det inte spelar någon roll. Men jag tror inte att hon vill syssla med riktig barf egentligen med stora frysboxar och sånt ;) Jag undrade om hon ville göra som jag gör med katten men då sa hon att det inte går att göra så med en hund, de äter upp allt :D
Jag läste på mushs hemsida men där talar de ju bara gott om sina varor och jag blir osäker om det räcker bara det som foder till en hund?

/Kattmänniska som ska leva med hund för första gången någonsin :p

Ja Mush köttbullar är ett helfoder, det går bra att fodra enbart det :). Jag gjorde det tidigare och var väldigt nöjd, tycker det är himla smidigt. Fick tyvärr byta till torrfoder p.g.a. allergi hos hunden dock
 
Kommer tyvärr inte ha möjlighet att fortsätta med färskfoder, så sitter nu och funderar på vilket av alla miljoner olika torrfoder jag ska välja... Någon som skulle kunna rekommendera något som inte innehåller alltför mycket fett (över 16-17% blir ena vovven kass i magen) och fiber? :)
 
Kommer tyvärr inte ha möjlighet att fortsätta med färskfoder, så sitter nu och funderar på vilket av alla miljoner olika torrfoder jag ska välja... Någon som skulle kunna rekommendera något som inte innehåller alltför mycket fett (över 16-17% blir ena vovven kass i magen) och fiber? :)

Innan jag började färskfodra så gav jag bland annat Acanas lammfoder. Skulle nog själv gå tillbaka till Acana om jag skulle börja med torrfoder igen.
 
Kommer tyvärr inte ha möjlighet att fortsätta med färskfoder, så sitter nu och funderar på vilket av alla miljoner olika torrfoder jag ska välja... Någon som skulle kunna rekommendera något som inte innehåller alltför mycket fett (över 16-17% blir ena vovven kass i magen) och fiber? :)

Magnussons Meat and Biscuit Grain-free.
Svenskt, lågt i fett och ingen evighetslång ingredienslista. Dessutom prisvärt!
 
Innan jag började färskfodra så gav jag bland annat Acanas lammfoder. Skulle nog själv gå tillbaka till Acana om jag skulle börja med torrfoder igen.

Har funderat på det, men har avvaktat då jag misstänker att iallafall den ena vovven kommer att skita väldigt mycket av det... Ska nog kanske köpa hem en lite mindre påse och prova :)
 
Magnussons Meat & Biscuit finns som Grain-Free (nötkött) och Adult (nöt- och griskött) 100 % svenska råvaror, båda med 12 % fett. (Bra erf av båda sorterna, alltid bra hundmage)

Acana Grass-fed lamb (tidigare Acana Lamb & Apple) har 15 % fett. (5 % fibrer). Innehåller endast lamm som animalisk råvara. Fodret kan passa allergiska och känsliga hundar. (Bra erfav detta. Alltid bra mage på hunden)

Acana Senior dog har 14 % fett. Kyckling och fisk finns i fodret.

Simpsons Premium med lamm 14 % fett. Laxolja finns i fodret. (bra erfarenhet av detta. Alltid bra mage på hunden.) Bra pris 449 kr för 12 kg hos bitiba. Finns fler sorter. Passar känslig mage.

Granngårdens Grain-Free 15 % fett. Bra pris 499 kr för 12 kg. Kyckling och gris.

Doggy Professional Grain-Free 15 % fett. Bra pris 499 kr för 12 kg) Kyckling.
 
Hjälp!
Mamma frågade mig om jag inte kunde ta reda på om vilket hundfoder skulle passa oss bäst. Barf är bäst svarade jag men jag vet egentligen inte tillräckligt mycket om det och det är en djungel för oss nybörjare. Med katten så brukar jag ge så spannmålsfritt torrfoder och blötmat till middag, det är det som passar bäst tycker jag.
När jag frågar mamma vad hon vill ge för foder så säger hon att det inte spelar någon roll. Men jag tror inte att hon vill syssla med riktig barf egentligen med stora frysboxar och sånt ;) Jag undrade om hon ville göra som jag gör med katten men då sa hon att det inte går att göra så med en hund, de äter upp allt :D
Jag läste på mushs hemsida men där talar de ju bara gott om sina varor och jag blir osäker om det räcker bara det som foder till en hund?

/Kattmänniska som ska leva med hund för första gången någonsin :p
Som tidigare skrivits så är har Mush helfoder - det ska stå "Mush vastio" på lådan, påsen, korvarna. Står det Mush basic är det inte helfoder utan tänkt till barf och då får man kombinerbara ihop det själv. :)

Mush har även särskilda till valpar, tror de heter "Mush vastio puppy".
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 331
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 680
Senast: Åsa A
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 740
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 757
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp