Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.

DarkInNight

Trådstartare
Efter att jag och @Matmissbrukaren svävat iväg lite väl mycket med positiva försäljningar i Gnälltråden :o kändes det som att vi behövde en ny tråd :bump:

Jag är i ett stadie i livet då jag blivit trött på att ha mycket saker. Så jag rensar, lite i taget, och sakerna försvinner grej för grej. Men det tar ju sån tid (jag har varit en samlare...)! Ibland tappar jag helt inspirationen till detta ibland till synes hopplösa projekt... Att läsa om andra som tappert kämpar på i sitt rensande brukar ge mig pepp att ta itu med ännu en grej som ska bort.

Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt, skänkt iväg, lämnat iväg, kastat? :)
 
Bo trångt, är mitt tips :angel: Jag rensar ofta, så blir det inte alls mycket varje gång. Sålde precis dotterns babyskydd bla, och blir det inte liggandes i ett förråd i flera år är det betydligt mer lättsålt!

Men jag är nästan tvärtom, jag älskar att rensa och kasta/skänka/sälja. Eller ja, sälja är oftast rätt drygt eftersom jag måste vänta in en köpare, men det är alltid trevligt att få pengar ;)
 
Här har ni en till med för mycket prylar, och svårigheter med att rensa och slänga. Dock har jag blivit liiite bättre på det då jag märkt vilken "rensande känsla" det har för själen också att inte har så mycket "tjafs" ;)
 
Bo trångt, är mitt tips :angel: Jag rensar ofta, så blir det inte alls mycket varje gång. Sålde precis dotterns babyskydd bla, och blir det inte liggandes i ett förråd i flera år är det betydligt mer lättsålt!

Men jag är nästan tvärtom, jag älskar att rensa och kasta/skänka/sälja. Eller ja, sälja är oftast rätt drygt eftersom jag måste vänta in en köpare, men det är alltid trevligt att få pengar ;)

Vi bor ju trångt! :p
Vi flyttade för något år sedan från 115 kvm boyta plus 100+50 kvm biyta. Nu bor vi på 75+50 kvm och vi hade inte tid att göra oss av med allt vi inte behövde under flytten så i princip varenda pinal följde med hit :down:O_o
I ett litet hus ser stökigt ut snabbare, därför blir jag fullkomligt knäpp på att vi har så mycket saker, för så fort minsta grejer ligger på sin ickeplats så ser det så himla stökigt ut.

Men jag går hårt ut idag, plockat ihop en sopsäck med kläder som ska till klädinsamling och en påse med skor som ska till samma ställe. Vi har fyllt pickupen med skräp och åkt två vändor till tippen :banana:
 
Här har ni en till med för mycket prylar, och svårigheter med att rensa och slänga. Dock har jag blivit liiite bättre på det då jag märkt vilken "rensande känsla" det har för själen också att inte har så mycket "tjafs" ;)
Håller med!
Det har blivit en nöjesresa att åka till tippen, varenda grej som vi slänger går in på MåBraKontot :)
 
Efter att jag och @Matmissbrukaren svävat iväg lite väl mycket med positiva försäljningar i Gnälltråden :o kändes det som att vi behövde en ny tråd :bump:

Jag är i ett stadie i livet då jag blivit trött på att ha mycket saker. Så jag rensar, lite i taget, och sakerna försvinner grej för grej. Men det tar ju sån tid (jag har varit en samlare...)! Ibland tappar jag helt inspirationen till detta ibland till synes hopplösa projekt... Att läsa om andra som tappert kämpar på i sitt rensande brukar ge mig pepp att ta itu med ännu en grej som ska bort.

Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt, skänkt iväg, lämnat iväg, kastat? :)

Bra tråd :D

På något vis har jag haft lite flyt på sista tiden så gnället i tråden avtog :o

Vi får vara positiva här istället :p
 
Vi håller precis på och rensar lite hemma. Har i dagarna sålt en Wake-up light, Guitar Hero (spel och gitarrer) en hundbädd. Har ett styrketräningsset på gång att säljas, hoppas att kunna sälja en kasse med 15 (!) par skor och en bil inom kort :D
 
Mitt problem är att jag ganska ofta rensar, men gör mig aldrig av med möget! Har kartonger och sopsäckar av blandat mög i förråd och på vinden som bara står där. Som åker fram och tillbaka i flyttar. Gamla kläder, porslin jag inte vill ha, vinterskor med hål i OCH SÅ VIDARE. Jag får liksom inte tummen ur att åka varken till tippen eller Öppen Hand. Men inne ser det rättså prydligt ut!

Och nu kommer det bli ytterligare grejer när hunden försvinner.. (@Monstermom Monster vill möjligen inte ha begagnade leksaker, selar och hundbäddar storlek Alice? :D )
 
Känslan när man fått sådär fint och ordning är för mig lika bra som när jag shoppat någonting riktigt roligt och fint som jag är supernöjd med.

Jag älskar att slänga grejer och rensa ut. Ibland får grejer en andra chans, men det är också väldigt skönt att göra sig av med allting man inte vill ha längre. Att gå in på valfri välgörenhetsorganisation och dumpa av ett gäng med kläder som inte passar längre är en underbar känsla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
92 93 94
Svar
1 879
· Visningar
83 217
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 896
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 577
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp