Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är fortfarande så nöjd med rensningen jag gjorde i somras! Flyttade och gick ju igenom varenda pryl som fick följa med till nya lägenheten. Samt att den nya var större(32 till 47)
Det är så sjukt lättstädat nu! Häromdagen blev tröjlådan något full, min reaktion var lite lätt panik och genast slängde jag två tröjor!
 
Pratade just med min ex, vi arbetar på samma ställe. Avhandlade hur helgen varit och vad vi hade hittat på, jag berättade att jag litet otippat kört till Bjuv igår kväll. "Okej, vad har du köpt nu då?" frågade hon spontant... Jo, hon känner mig rätt väl. :angel:

(Köpte en halvstor luftkompressor på Blocket, till riktigt bra pris. :banana:)
 
Tyvärr har jag inte fått iväg så mycket i helgen.
Jäkla migrän :down::wtf:
Men en ridgrej blev plötsligt såld på Tradera efter att jag försökt sälja på både Facebook och tradera flera månader. Visserligen passar den bäst nu i höst så det var nog inte så konstigt att den inte blev såld tidigare :laugh:
250:- in, katjing! :up:
 
Nu är det bara en auktion jag inte fått betalt för än. Skickade påminnelse till 2 igår, en betalade med Klarna ganska omgående men den andra har jag inte hört nått från... :meh:
Lagt upp en Desigual-tröja som inte sålde förra vändan igen nu, få se om det går bättre nu. Skulle kanske väntat tills nästa vecka och närmare löning men men. Publicerat mitt inlägg om mina böcker på fler loppis-sidor på fb också, men ännu inget napp.
Blir eventuellt en flytt om några månader, så skulle vilja bli av med allt loppis"skit" som samlat sig på hög. Har just nu 4 banankartonger med sånt :meh: Vet inte om jag ska orka sälja pryl för pryl eller om jag ska hiva iväg det till någon second hand istället.
 
Nu är det bara en auktion jag inte fått betalt för än. Skickade påminnelse till 2 igår, en betalade med Klarna ganska omgående men den andra har jag inte hört nått från... :meh:
Lagt upp en Desigual-tröja som inte sålde förra vändan igen nu, få se om det går bättre nu. Skulle kanske väntat tills nästa vecka och närmare löning men men. Publicerat mitt inlägg om mina böcker på fler loppis-sidor på fb också, men ännu inget napp.
Blir eventuellt en flytt om några månader, så skulle vilja bli av med allt loppis"skit" som samlat sig på hög. Har just nu 4 banankartonger med sånt :meh: Vet inte om jag ska orka sälja pryl för pryl eller om jag ska hiva iväg det till någon second hand istället.
Så trist att inte få betalt :(
 
Och jag har äntligen fått napp på mina böcker, 20 st Nora Roberts, la ut för 20 kr st men en ville ha paketpris, så gick med på 320 kr för dom. Är ju ett mycket bra pris iom att dom kostar typ 70 kr st nya, men det är mindre för mig att ha hemma i bokhyllan :up:
 
Och jag har äntligen fått napp på mina böcker, 20 st Nora Roberts, la ut för 20 kr st men en ville ha paketpris, så gick med på 320 kr för dom. Är ju ett mycket bra pris iom att dom kostar typ 70 kr st nya, men det är mindre för mig att ha hemma i bokhyllan :up:
Åh det är ju toppen ju att få så många sålda till en och samma köpare! :)
 
Jag är ledig ikväll, det skulle vara härligt att få rensa något när hästarna är klara!
Inte stort, det hinner jag inte, utan något lagomt lite :p

Någon annan som tänker rensa eller göra sig av med något ikväll? :)
 
Hur ser ni på såna här "provförpackningar" av smink och parfymer? Är det nått man kan sälja, eller är det bara att kasta? Beror det på själva produkten?
 
Hur ser ni på såna här "provförpackningar" av smink och parfymer? Är det nått man kan sälja, eller är det bara att kasta? Beror det på själva produkten?

Har du en hel hög så kan du säkert sälja för en vettig (skälig) summa till någon som vill prova lite nytt i ett paket :)
Mina som jag fått med tex i tidningar som sitter fastklistrat slänger jag om jag inte själv faktiskt vill testa, eller ger till min syster :p
 
Jag är ledig ikväll, det skulle vara härligt att få rensa något när hästarna är klara!
Inte stort, det hinner jag inte, utan något lagomt lite :p

Någon annan som tänker rensa eller göra sig av med något ikväll? :)

Har ju tvprogram ikväll att titta på :p
Men slängde en massa gamla kvitton och sånt man sparar på sig när det var sophämtning igår så en hylla blev rensad.
Måste dock gå igenom några lådor här hemma där en massa skit samlats. Typ "Vi ska få besök så måste dumpa allt någonstans" grejer :laugh:
Vissa saker är ju dock bra att spara å sånt hatar jag. Till slut är allt bra att spara :banghead:
Lättast att gå igenom när maken jobbar då han är sparafanatiker å det är inte jag :p
 
Hur ser ni på såna här "provförpackningar" av smink och parfymer? Är det nått man kan sälja, eller är det bara att kasta? Beror det på själva produkten?
Som @MM skrev så kan du ju testa att sälja det klumpvis, men jag förutsätter att det är oanvänt och inte utgånget? Jag skulle aldrig köpa begagnade provförpackningar. :wtf:
 
Som @MM skrev så kan du ju testa att sälja det klumpvis, men jag förutsätter att det är oanvänt och inte utgånget? Jag skulle aldrig köpa begagnade provförpackningar. :wtf:
Dom är oöppnade :) Hade aldrig sålt öppnat smink faktiskt. Eller jo, jag har nog sålt några ögonskuggor på loppis nån gång, typ tagit en femma stycket :p Det här är prover jag fått senaste året från Tombox när det fanns (man fick hem en förpackning med valt mensskydd och så var det små prover av parfym, smink, hudvård osv med också).
 
Jag har för övrigt gjort ett litet ryck på vinden. Hade två flyttlådor, en kasse och en liten plastlåda med kläder, skor och vinterkläder typ. Nu har jag lagt alla kläder som är bra att ha kvar, typ en svart "begravningsklänning", flipflops (jag använder det sällan och sliter väldigt lite på skor så dom ser i princip oanvända ut... Annars hade jag kastat dom) några klänningar jag inte kan ha men vill kunna ha när jag väl gått ner mina 17 kg osv. Detta har jag lagt i en mellanstor resväska, räknar inte med att använda varesig väska eller dessa kläder på ett tag. Sen blev det en kartong med vinterkläder som kan komma att användas i år. Fick en kartong tom så den veks ihop och ställdes med dom andra :up: Blev istället 2 kassar med sånt jag ska göra mig av med, bland annat typ 15 linnen, en one piece, en helt oanvänd gjord till sele i strl Cob, 2 freesbees och sen blev det lite som ska kastas.
 
Jag vill rensa! Men jag tycker det är svårt. Antingen är saker "bra att ha", sånt som är svårt att skiljas ifrån fast det aldrig används (t.ex. två kaffeserviser jag ärvt av min bortgångna farmor) eller så känns det inte lönt att försöka sälja. Vilken ände börjar man i liksom?
 
Jag vill rensa! Men jag tycker det är svårt. Antingen är saker "bra att ha", sånt som är svårt att skiljas ifrån fast det aldrig används (t.ex. två kaffeserviser jag ärvt av min bortgångna farmor) eller så känns det inte lönt att försöka sälja. Vilken ände börjar man i liksom?
Papper och tidningar tycker jag är en bra start, eller i badrummet och rensa bort gammalt smink, hudcremer/shampoo man inte gillar osv :)
Även skafferiet kan vara en bra start.
 
Jag vill rensa bort hela garderoben. Kläderna är inte använda på minst 15 år (!) så sannolikt kommer jag aldig använda dem igen. Ändå är det svårt.

Jag har ökat kraftigt i vikt så kläderna passar inte.
 
Papper och tidningar tycker jag är en bra start, eller i badrummet och rensa bort gammalt smink, hudcremer/shampoo man inte gillar osv :)
Även skafferiet kan vara en bra start.

Badrummet var nog en bra idé för mig! Där finns alltid något som inte används... Papper och tidningar är jag rätt bra på att återvinna allteftersom :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
92 93 94
Svar
1 869
· Visningar
82 581
Senast: sthu
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 889
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 451
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp