Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud... Jag har tolv träns, ett sidepull och ett bettlöst.
Visserligen används av två shetlandsponnyn. Men sen resten då? Till en häst jag rider hemma och en unghäst. Tävlar inte.

Ett träns som matchar tömkörningsgjorden (mycket viktigt när man tömkör ute i skogen, eller hur?...). Två kombinationsträns/grimmor, bra att ha vid lastning och löshoppning (superduperviktigt ifall man NÅGON GÅNG skulle åka iväg med båda två samtidigt och löshoppa - dvs Det kommer aldrig att hända! -) , travhuvudlag (inte kört på två år...hästen är galen och jag tappade suget), två träns från bortgångna hästar (kommer sparas men unghästen får ärva mors träns), två helt nya superfina stübben jag aldrig använt....
Och så två hemmaträns jag faktiskt använder mest.
Jag blir tokig på mitt pryltokeri!
 
Herregud... Jag har tolv träns, ett sidepull och ett bettlöst.
Visserligen används av två shetlandsponnyn. Men sen resten då? Till en häst jag rider hemma och en unghäst. Tävlar inte.

Ett träns som matchar tömkörningsgjorden (mycket viktigt när man tömkör ute i skogen, eller hur?...). Två kombinationsträns/grimmor, bra att ha vid lastning och löshoppning (superduperviktigt ifall man NÅGON GÅNG skulle åka iväg med båda två samtidigt och löshoppa - dvs Det kommer aldrig att hända! -) , travhuvudlag (inte kört på två år...hästen är galen och jag tappade suget), två träns från bortgångna hästar (kommer sparas men unghästen får ärva mors träns), två helt nya superfina stübben jag aldrig använt....
Och så två hemmaträns jag faktiskt använder mest.
Jag blir tokig på mitt pryltokeri!
Sälj, bara sälj :p
 
@DarkInNight

Känner igen det där! Har fyra träns just nu, men ponnyn rids inte och kommer förmodligen inte ridas så mycket mer alls framöver heller...
Skönt jag inte är ensammen om detta I-landsproblem.

Det blev så.. Personligt.. Nu när jag kikade runt bland tränsen. Så många minnen från mina två djupt älskade änglahästar.

Lade ut ett sånt träns till salu. Till överpris. Inte riktigt redo att släppa det kan jag erkänna.
Ett fint träns, kanske unghästen...

Hivade ut en halsrem också. Har två till men de är ju i så fint ljusbrunt läder.. Skulle inte förvåna mig om det är tärnsjöläder eller liknande för lädret är i fantastiskt bra kvalitet och spännena likaså.
Men det är ju dumt att de bara hänger här till ingen nytta också!
 
Jag är mer eller mindre "klar" men den värsta utrensningen av skit jag inte behöver, ändå känner jag ett sug att rensa mer. Det är så tillfredsställande på något sätt att se all ordning och plats som tillkommer när man städar ur.

Visst är det! Underbar känsla när det blir sakfria ytor i hemmet, stallet eller var det nu är.

Jag bor ihop med en prylsamlare, han har väldigt svårt för det här med att rensa. Det kan ju vara bra att ha.. :cautious:
 
Vad duktiga ni är! Jag tänkte köra en månadsutmaning under oktober - rensa ut en sak den 1:a, 2 saker den 2:a osv. Någon som vill hänga på?

2-3 stora boxar med barnsaker åker på loppis i helgen, hoppas bli av med en del!

Oj! Vilken härlig idé! Min första tanke var JA vad kul, klart jag ska vara med! Nästa tanke (och känsla) var panik, hur ska det gå till?!!

Hmm... jag måste nog sova på saken, några nätter :cool: :p :D
 
Vad duktiga ni är! Jag tänkte köra en månadsutmaning under oktober - rensa ut en sak den 1:a, 2 saker den 2:a osv. Någon som vill hänga på?

2-3 stora boxar med barnsaker åker på loppis i helgen, hoppas bli av med en del!

Bra idé !
Hade velat vara med men jag tror helt enkelt inte att jag hinner, rensandet hos mig sker bara när vardagen tillåter, och alldeles för ofta är det lite väl tajt med tid :p
 
Nu har det plingat till en hel massa bland mina auktioner. Ska packa fyra grejer nu ikväll :)
Har faktiskt fått bud på ett gäng med saker, inkl mina skrymmande hästtäcken :banana:som tar en hel massa plats men aldrig används
 
Har lagt ut bukgjorden och min sadel (igen..) på fb, vore skönt att bli av med dom. Fått kontakt med köparen från tradera, Hen hade tydligen legat på sjukhus och frågade om jag kunde hålla plagget tills Hen fick in pengar (fl hade betalat ut 2000 kr för lite). Verkade mycket trevlig i telefonen så sa att det går bra. Även böckerna får jag hålla till måndag (köparen skulle hämtat idag).. Tror jag avvaktar tills helgen innan jag lägger ut nått mer, så folk hinner få lön.
 
Vad duktiga ni är! Jag tänkte köra en månadsutmaning under oktober - rensa ut en sak den 1:a, 2 saker den 2:a osv. Någon som vill hänga på?

2-3 stora boxar med barnsaker åker på loppis i helgen, hoppas bli av med en del!
Oj, det blir väldigt många saker! Kan tänka mig en om dagen istället :D
 
Jag behöver rensa bland böcker och pärmar i "syhyllan". Men det tar emot att kasta en pärm proppfull ned kopierade papper, ett tag trodde jag att jag ville sy 1700-tals kläder och har därför kopierat MÄNGDER om det från biblioteksböcker...Det känns som jag kastar träd :cautious: men dom gör ju ingen nytta heller i en pärm jag inte öppnat på fem år...
 
Jag behöver rensa bland böcker och pärmar i "syhyllan". Men det tar emot att kasta en pärm proppfull ned kopierade papper, ett tag trodde jag att jag ville sy 1700-tals kläder och har därför kopierat MÄNGDER om det från biblioteksböcker...Det känns som jag kastar träd :cautious: men dom gör ju ingen nytta heller i en pärm jag inte öppnat på fem år...

Det hade jag inte kastat faktiskt. Du vet ju inte om du kommer att ändra dig :)
 
Jag behöver rensa bland böcker och pärmar i "syhyllan". Men det tar emot att kasta en pärm proppfull ned kopierade papper, ett tag trodde jag att jag ville sy 1700-tals kläder och har därför kopierat MÄNGDER om det från biblioteksböcker...Det känns som jag kastar träd :cautious: men dom gör ju ingen nytta heller i en pärm jag inte öppnat på fem år...
De gör nytta i pappersåtervinningen och sen som nya trycksaker :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
83 84 85
Svar
1 686
· Visningar
75 986
Senast: Ramona
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 818
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
101 881
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp