Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gott nytt utrensningsår!

Vi klarade utmaningen som på något sätt landade i "1000 saker under det fjärde kvartalet". *applåder*

2018 ska gå vidare i samma tecken. I januari har jag satt ett mat-mål: Vi ska äta ur frys och skafferi och därmed lägga max 300€ på livsmedel (vi är 2 vuxna och 3 barn, 4 som äter lunch hemma, 5 som äter middag/kvällsmat). Så mycket som möjligt ska vara eko.

Och jag vill under januari dra in 50 € på försäljning av saker som vi inte längre behöver.
 
Jag tog ett krafttag igår trots att jag egentligen inte ville och rensade bort ännu mer hemma. Vart kommer allt ifrån liksom?

Tyvärr tog jag emot en hylla av min moster som rensat ut det, trots att jag egentligen inte behöver den. Hm....kanske ska ställa den vid tvättmaskinen och ta den hyllan där och ställa i stallet så det blir mer hanterbart med mina borstar, som nu bor i en 20-liters hink.
 
Jag låg däckad mina lediga dagar så inte ens försökt sälja saker denna omgång.
Glad att jag vart klar med utrensningen, nytt schema nu. Så tillbaka till 5 2 standarden.
 
Ni som kan följa hur långt ni har kvar till ert uppsatta målsumma, kan ni göra det via er bank? Eller har ni någon separat app? Som motivation vill jag sätta över mina intjänade pengar på ett särskilt konto som jag inte rör förrän jag nått målet, och helst skulle jag vilja kunna följa där hur långt jag har kommit...hur gör ni?
 
Ni som kan följa hur långt ni har kvar till ert uppsatta målsumma, kan ni göra det via er bank? Eller har ni någon separat app? Som motivation vill jag sätta över mina intjänade pengar på ett särskilt konto som jag inte rör förrän jag nått målet, och helst skulle jag vilja kunna följa där hur långt jag har kommit...hur gör ni?

Jag kan se i min bank. Man sätter ett sparmål så kommer det upp hur många procent man uppnått med en liten stapel.
Har länsförsäkringar.
 
Jag har börjat på en ny skänkabortlåda. Än så länge är det inte lika mycket i den som jag har köpt nya grejer men jag jobbar på det. Lampa, lite gardiner och DVD:er ligger i den än så länge. Tänkte lämna den till Erikshjälpen.
 
Ni som kan följa hur långt ni har kvar till ert uppsatta målsumma, kan ni göra det via er bank? Eller har ni någon separat app? Som motivation vill jag sätta över mina intjänade pengar på ett särskilt konto som jag inte rör förrän jag nått målet, och helst skulle jag vilja kunna följa där hur långt jag har kommit...hur gör ni?

Dels på banken och dels via ett dokument där jag stryker över när jag fört över veckans summa. Till det kontot sparar jag veckovis och behöver ha koll på systemet då det inte är samma summa varje vecka.
 
Rensat lite i sonens garderob. Gäller att få ut det ur huset nu med :p
Ska snart lägga ut annons om barnkläder igen då mini har växt en storlek sen förra gången. Det tar aldrig slut O_o :laugh:
Så skönt när barnen blivit runt 7-10 år och har samma storlek länge :p
 
Dels på banken och dels via ett dokument där jag stryker över när jag fört över veckans summa. Till det kontot sparar jag veckovis och behöver ha koll på systemet då det inte är samma summa varje vecka.

Ser du i internetbanken hur långt du har kvar till sparmålet eller måste du logga det själv?
 
Ser du i internetbanken hur långt du har kvar till sparmålet eller måste du logga det själv?

Jag kan välja. Antingen lägga det så jag ser procentuellt hur mycket mer jag har att spara eller bara spara. Jag gör det sistnämnda för jag vet vilken summa jag ska upp i :)
 
Jag har en app som heter think som man kan koppla med banken och se hur sparandet går, sätta upp mål osv :)

Kan man koppla den bara till ett specifikt konto alltså? Jag har bara hört folk som har kopplat den till kort för att logga sina utgifter, men om man kan koppla den till bara ett konto utan att koppla fler transaktioner så är det helt klart intressant...!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Vi rensar på, bra jobbat av oss! Förra tråden kom upp i 2000 inlägg, vi fortsätter här :) Har du rensat, kastat, sålt något på...
92 93 94
Svar
1 877
· Visningar
83 103
Senast: Nixehen
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 895
  • Låst
Hemmet Förra tråden uppe i två tusen inlägg, så vi fortsätter rensningen här :) Någon mer som tröttnat på sina saker ? Fått något sålt...
99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
102 497
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp